• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
21

کره شمالی برای نظارت بر آمریکا و متحدانش ماهواره شناسایی نظامی پرتاب می کند

  • کد خبر : 40876
  • 10 مارس 2022 - 11:10
کره شمالی برای نظارت بر آمریکا و متحدانش ماهواره شناسایی نظامی پرتاب می کند

پرتاب ماهواره شناسایی نظامی کره شمالی خبری بود که رسانه های دولتی کره شمالی روز پنجشنبه ۱۰ مارس گزارش دادند .در این گزارش ها آمده است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سال های آینده تعدادی ماهواره شناسایی را برای ارائه اطلاعات لحظه ای در مورد اقدامات نظامی ایالات متحده و متحدانش پرتاب خواهد کرد.

پرتاب ماهواره شناسایی نظامی کره شمالی برای نظارت بر آمریکا و متحدانش

کیم در حین بازرسی از اداره ملی توسعه هوافضای کره شمالی گفت که “تعداد زیادی” از ماهواره های شناسایی نظامی در مدار قطبی همزمان خورشید در دوره یک برنامه پنج ساله اعلام شده سال گذشته قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هدف از توسعه و بهره برداری از ماهواره شناسایی نظامی ارائه اطلاعات به موقع نیروهای مسلح کره شمالی در مورد اقدامات نظامی علیه آن توسط نیروهای متجاوز امپریالیسم آمریکا و نیروهای دست نشانده آن در کره جنوبی، ژاپن و اقیانوس آرام است.”

استفاده ار فناوری ممنوعه موشک های بالستیک

به گفته کارشناسان، به نظر می رسد کره شمالی در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره شناسایی است که می تواند به اندازه آزمایش های تسلیحاتی این کشور دارای سلاح هسته ای بحث برانگیز باشد زیرا از همان فناوری ممنوعه موشک های بالستیک استفاده می کند.

کره شمالی می گوید که دو آزمایش از سیستم های ماهواره ای را در ۲۷ فوریه و ۵ مارس انجام داده است. مقامات کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده می گویند که این آزمایش ها شامل پرتاب موشک های بالستیک بوده است.

این پرتاب‌ها با محکومیت بین‌المللی مواجه شد و ارتش ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که نظارت و جمع‌آوری شناسایی آن را افزایش داده است.

افزایش آمادگی دفاع موشکی بالستیک ایالات متحده

ایالات متحده همچنین اعلام کرد که آمادگی دفاع موشکی بالستیک خود را پس از “افزایش قابل توجه” آزمایش های موشکی کره شمالی افزایش داده است.

حفاظت از حاکمیت و منافع ملی کره شمالی

کیم از کار ماهواره ای نه تنها در مورد جمع آوری اطلاعات، بلکه حفاظت از حاکمیت و منافع ملی کره شمالی، استفاده از حقوق قانونی آن برای دفاع از خود و ارتقای اعتبار ملی دفاع کرد.

“او تاکید کرد که این پروژه فوری برای تکمیل ظرفیت آمادگی جنگی کره شمالی از طریق بهبود بازدارندگی جنگی عالی است.

ایالات متحده و متحدانش پرتاب های فضایی قبلی کره شمالی را به عنوان نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل که تحریم هایی را علیه کره شمالی به دلیل برنامه های هسته ای و موشکی این کشور اعمال کرده است، محکوم کرده اند.

موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای دوربرد

کره شمالی از سال ۲۰۱۷ سلاح هسته‌ای یا موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای دوربرد خود (ICBM) را آزمایش نکرده است . اداره اطلاعات ملی ایالات متحده (DNI) در ارزیابی سالانه تهدیدات جهانی خود که این هفته منتشر شد، گفت: آخرین پرتاب موشک های این کشور می تواند زمینه ای برای بازگشت به آزمایش های ICBM و بمب هسته ای در سال جاری باشد.

ماهواره‌ای که به مدار زمین پرتاب می‌شود اولین ماهواره از سال ۲۰۱۶ خواهد بود.

ماهواره شناسایی تصویری

به نظر می‌رسد پرتاب‌های اخیر زیر مداری، که احتمالاً از موشک‌های بالستیک میان‌برد متحرک جاده‌ای استفاده می‌کنند، برای «پرتاب اجزای کلیدی یک ماهواره شناسایی تصویری تا ارتفاع عملیاتی برای چند دقیقه آزمایش» طراحی شده‌اند.

گروه نظارت در گزارشی اعلام کرد: چنین اجزایی، از جمله تثبیت ماهواره، محموله تصویربرداری، و انتقال داده ممکن است در آزمایش‌های قبلی شکست خورده باشند و بنابراین نیاز به آزمایش‌های بیشتری دارند.

باید دید که هر ماهواره تصویری کره شمالی تا چه حد قادر خواهد بود، در مدار نگه داشته شوند

کره شمالی به وضوح این قابلیت را دارای ارزش تبلیغاتی و به نمایش گذاشتن مهارت های تکنولوژیکی و رهبری موثر خود می داند.

همچنین در این بیانیه آمده است: « ممکن است کیم بخواهد آزمایش موشک‌های چند کلاهک، موشک‌های بالستیک سوخت جامد و موشک‌های بالستیک زیردریایی پرتاب‌کننده سوخت جامد برد را هم آزمایش کند».

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.