• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
17

اوکراین با استفاده از موشک های استاراستریک انگلیس آسمان را برای روس ها جهنم می کند !

  • کد خبر : 40889
  • 12 مارس 2022 - 11:11
اوکراین با استفاده از موشک های استاراستریک انگلیس آسمان را برای روس ها جهنم می کند !

انگلیس برای افزایش توان نظامی اوکراین در برابر روسیه موشک های استاراستریک به اوکراین خواهد داد.

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا نهم مارس تاکید کرد : قدرت پدافند هوایی اوکراین در مقابله با حملات هوایی روسیه حیاتی است.

اوکراین با استفاده از موشک های استاراستریک انگلیس آسمان را برای روس ها جهنم می کند !

والاس گفت که از دید دولت بریتانیا موشک‌های ضدهوایی استاراستریک (STARStreak) در محدوده تسلیحات دفاعی طبقه‌بندی و تعریف می‌شوند و لندن با اصل تحویل این موشک‌ها به کی‌یف مخالفتی ندارد و تصمیم گرفته است و بر روی چگونگی انتقال آنها به اوکراین و آموزش نظامیان اوکراینی برای استفاده از این نوع موشک‌ها کار می‌کند.

تقویت دفاعی اوکراین

طبق اظهارات وزیر دفاع انگلیس ، لندن ۳ هزار و ۶۱۵ سلاح و گلوله‌های ضدتانک به همراه دیگر هم‌پیمانانش برای تقویت دفاعی به اوکراین فرستاده است و به زودی محموله موشک‌های هدایت شونده ضدتانک جاولین را نیز در اختیار ارتش اوکراین قرار خواهد گذاشت.

ویژگی‌های موشک‌های استاراستریک

ارتش بریتانیا از این سامانه موشکی از سال ۱۹۹۷ میلادی استفاده میکند . که در المپیک ۲۰۱۲ لندن در پشت‌بام آپارتمان‌های محل برگزاری مسابقات و برای مقابله با حملات هوایی احتمالی مستقر شده بودند.
موشک‌ استاراستریک بریتانیایی تالس (Thales) است، این موشک ۱۴ کیلوگرم وزن و بیش تر از ۷ کیلومتر بُرد دارد و سیستم هدایت موشک آن با استفاده از تلکنولوژی لیزری است و از سریع‌ترین موشک‌های کوتاه‌برد زمین به هوای جهان است.

برای آماده سازی و شلیک این موشک فقط به یک نفر نیاز است؛ تقریبا مشابه موشک‌های دوش‌پرتاب و با این تفاوت ساده که موشک روی سه‌پایه پرتابگر و یا بر روی خوردوهای نظامی سوار می‌شود.
کی‌یف تا به حال حدود ۱۰۰۰ موشک دوش پرتاب استینگر را از آمریکا، آلمان و هلند دریافت کرده است که کارکردی نسبتا مشابه با موشک‌های استاراستریک دارند.
با وجود از کار افتادن پدافند موشکی برد بلند اِس-۳۰۰پی‌اِس اوکراین، هنوز سیستم‌ دفاع هوایی میان‌برد این کشور کارایی خود را از دست نداده‌ و توانسته است بمب‌افکن‌های روسی را با استفاده از موشک‌های زمین به هوا ساقط کند.

 

انهدام جنگنده های روسی با شک های استاراستریک

اوکراین با استفاده از این موشک ها می تواند جنگنده های روسی را در معرض سامانه ضدهوایی دستی و دوش‌پرتاب هدف قرار دهد.

هلی‌کوپترهای روسی که نسبت به جت‌ها سرعت پایین‌تری دارند اهدافی برای موشک‌های استاراستریک هستند و خلبانان هلی‌کوپترها فرصت کمی برای فرار از دست این موشک‌ها خواهند داشت.

ارتش اوکراین ادعا کرده است در مدتی که از آغاز جنگ می‌گذرد ۲۸۵ عراده تانک، ۹۸۵ خودروی زرهی، ۱۰۹ سیستم توپخانه، ۵۰ دستگاه راکت‌انداز، ۴۴ فروند هواپیما و ۲۸ فروند هلی کوپتر ارتش روسیه را منهدم کرده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.