• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

رجیستری گوشی ترفند جدید مجرمان سایبری

  • کد خبر : 40911
  • 13 مارس 2022 - 16:48
رجیستری گوشی ترفند جدید مجرمان سایبری

رجیستری گوشی ترفند جدید مجرمان سایبری ! مجرمان سایبری با ترفند “ارسال پیامک با عنوان گوشی تلفن همراه شما به علت عدم ثبت در سامانه همتا مسدود خواهد شد”، مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

رجیستری گوشی ترفند جدید مجرمان سایبری

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور اعلام کرد: مجرمان سایبری با ترفند “ارسال پیامک با عنوان گوشی تلفن همراه شما به علت عدم ثبت در سامانه همتا مسدود خواهد شد”، مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

بر اساس رصدهای صورت گرفته در پلیس فتا و گزارش‌های دریافتی از سوی هموطنان مشخص شد این بار مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب ارسال پیامک با “سوء استفاده از نام و اعتبار سامانه همتا وزارت صمت” مبنی بر ثبت تلفن همراه هموطنان در سامانه همتا مشروط به مراجعه به لینک یا پیوند درج شده در پیامک و نصب اپلیکیشن جعلی و ارسال اخطار دروغین غیر فعال شدن گوشی تلفن همراه در صورت عدم مراجعه به لینک ارسال شده مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

ترفند ابلاغیه‌های قضائی سامانه ثنا و سامانه پرداخت سود سهام عدالت

او درباره شگرد این کلاهبرداران گفت: ترفند این مجرمان سایبری دقیقا شبیه ترفند ابلاغیه‌های قضائی سامانه ثنا و سامانه پرداخت سود سهام عدالت بوده و با توجه به آگاهی بخشی‌های متعدد به هموطنان نسبت به شیوه‌های کلاهبرداری قبلی این بار افراد کلاهبردار در اقدامی جدید به سراغ “سامانه همتا وزارت صمت” رفته اند.

مردم با حفظ هوشیاری مراقب شگرد این افراد کلاهبردار باشند و همواره این آگاهی وجود داشته باشد که تمامی ابلاغیه‌ها و اطلاع رسانی در خصوص بهره مندی از خدمات دولتی از طریق شماره تلفن‌های پوششی صورت خواهد گرفت و هیچ سازمان و نهاد دولتی از طریق شماره تلفن‌های شخصی با اپراتورهای مختلف تلفن همراه برای برقراری ارتباط با کاربران خود اقدام نخواهد کرد.

او در پایان بیان کرد وب ‌سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز هم می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با در میان بگذارند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.