• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10

زالو درمانی چیست؟ فواید و مزایای زالو درمانی

  • کد خبر : 40991
  • 21 مارس 2022 - 14:49
زالو درمانی چیست؟

از زمان مصر باستان، زالو در پزشکی برای درمان ناهنجاری‌های سیستم عصبی، مشکلات دندانی، بیماری‌های پوستی و عفونت‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

زالو درمانی چیست؟

امروزه بیشتر در جراحی پلاستیک و سایر جراحی های میکروبی استفاده می شود. این به این دلیل است که زالو پپتیدها و پروتئین هایی ترشح می کند که از لخته شدن خون جلوگیری می کنند. این ترشحات به عنوان ضد انعقاد نیز شناخته می شوند. این کار باعث می شود تا خون به سمت زخم ها جریان یابد تا به بهبود آنها کمک کند.

زالو درمانی چگونه کار می کند؟

زالوهای دارویی دارای سه فک با ردیف دندان های کوچک هستند. آنها پوست فرد را با دندان سوراخ می کنند و از طریق بزاق او داروهای ضد انعقاد وارد می کنند. سپس به زالوها اجازه داده می شود تا هر بار به مدت ۲۰ تا ۴۵ دقیقه از فردی که تحت درمان قرار می گیرد خون بگیرند. این برابر است با مقدار نسبتاً کمی خون، تا ۱۵ میلی لیتر در هر زالو. زالوهای دارویی اغلب از مجارستان یا سوئد می آیند.

در طول یک جلسه، زالوهای زنده خود را به ناحیه مورد نظر می چسبانند و خون می گیرند. آنها پروتئین ها و پپتیدهایی را آزاد می کنند که خون را رقیق کرده و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. این باعث بهبود گردش خون و جلوگیری از مرگ بافت می شود. زالوها زخم های کوچک Y شکلی از خود به جا می گذارند که معمولاً بدون بر جای گذاشتن جای زخم بهبود می یابند.

زالو در افزایش گردش خون و شکستن لخته های خون موثر است. جای تعجب نیست که می توان از آنها برای درمان اختلالات گردش خون و بیماری های قلبی عروقی استفاده کرد.

مواد شیمیایی به دست آمده از بزاق زالو به داروهای دارویی تبدیل شده اند که می توانند موارد زیر را درمان کنند:

فشار خون

رگهای واریسی

هموروئید

مشکلات پوستی

آرتروز

کارآزمایی‌های بالینی نشان می‌دهند که زالو درمانی یک درمان مناسب برای بیماری مشترک مفصلی استئوآرتریت است. خواص ضد التهابی و بی حسی در بزاق زالو باعث کاهش درد و حساسیت در محل مفصل آسیب دیده می شود.

بیماری قلبی

افراد مبتلا به بیماری قلبی از زالو درمانی به دلیل پتانسیل آن برای بهبود التهاب و جریان خون استفاده می کنند. در چند سال گذشته، زالو درمانی به یک درمان جایگزین قابل قبول برای افراد مبتلا به بیماری ها و اختلالات عروقی تبدیل شده است.

سرطان

درمان‌های سرطان با استفاده از زالو درمانی به دلیل مهارکننده‌های پلاکتی و آنزیم‌های ویژه موجود در بزاق زالو در حال بررسی هستند. در حالی که به افراد مبتلا به برخی سرطان های خون توصیه نمی شود از زالو درمانی استفاده کنند، اما نشان داده شده است که اثرات سرطان ریه را کاهش می دهد. آزمایشات روی حیوانات همچنین نشان می دهد که تزریق مستقیم بزاق زالو به موش به جلوگیری از کلونیزه شدن سلول های سرطانی کمک می کند.

فواید زالو درمانی

چندین موقعیت وجود دارد که ممکن است از زالو درمانی استفاده شود. افرادی که در معرض خطر قطع اندام به دلیل عوارض جانبی دیابت هستند، کسانی که بیماری قلبی در آنها تشخیص داده شده است، و کسانی که تحت عمل جراحی زیبایی هستند که در آن خطر از دست دادن برخی از بافت نرم خود را دارند. این درمان همچنین برای درمان لخته های خون و واریس توصیه شده است.

افراد مبتلا به کم خونی، شرایط لخته شدن خون، یا شریان های آسیب دیده، کاندیدای زالو درمانی نیستند. معمولاً به کودکان زیر ۱۸ سال و زنان باردار نیز توصیه می شود از آن اجتناب کنند.

این مطلب را از دست ندهید. این گیاه پوست تان را مثل آینه می کند

کاربردهای پزشکی زالو

پیشرفت دیابت می تواند مشکلات متعددی ایجاد کند. این مشکلات می تواند منجر به بیماری های عروقی شود که باعث محدود شدن یا جلوگیری از رسیدن خون به انگشتان پا، انگشتان دست، دست ها و پاها می شود. هنگامی که جریان خون به شدت محدود می شود، بافت آسیب دیده می تواند بمیرد. این عامل اصلی قطع عضو در میان افراد مبتلا به دیابت است. از دست دادن انگشت یا اندام به دلیل عوارض ناشی از دیابت یک نگرانی عمده برای میلیون ها نفر در سراسر جهان است.

موثرترین راه برای توقف این فرآیند افزایش گردش خون به بافت های آسیب دیده بدون خطر لخته شدن خون است. منبع معتبر تحقیقاتی نشان داده است که این درمان می تواند نقش داشته باشد.

ماده هیرودین موجود در بزاق زالو خون را رقیق کرده و از لخته شدن آن جلوگیری می کند. از آنجایی که افراد مبتلا به دیابت خون غلیظ تری دارند، هیرودین می تواند با رقیق کردن خون به کاهش فشار روی قلب و سیستم قلبی عروقی کمک کند. محققان در مواردی که هیرودین برای درمان دیابت استفاده شده است، نتایج مثبت منبع مورد اعتماد مشاهده کرده اند.

زالو درمانی ، توانست به نجات پای یک زن ۶۰ ساله مبتلا به دیابت کمک کند. اکنون اشکال مصنوعی بزاق زالو وجود دارد، اما محققان کشف کرده اند که استفاده از چهار زالو در یک جلسه می تواند به کاهش خطر قطع عضو کمک کند.

زالو درمانی برای استفاده در زیبایی

زالو برای حفظ بافت نرم و بهبودی پس از جراحی ترمیمی صورت محبوب شده است. هم در مطالعات موردی قدیمی و هم در مطالعات موردی جدید، نشان داده شده است که زالو درمانی شانس نتایج مثبت در بازسازی هایی را افزایش می دهد که بر موارد زیر تأثیر می گذارد:

بینی

پیشانی

پستان

گونه

انگشتان (انگشتان دست و پا)

تاثیر زالو درمانی بر لخته شدن خون در حین و بعد از این جراحی ها به بهبود طبیعی و کامل بدن کمک می کند.

فواید زالو درمانی برای گردش خون نیز باعث شده است که برخی از افراد از زالو درمانی برای درمان طاسی و ریزش موی سر استفاده کنند.

عوارض زالو درمانی

این درمان هم آسان است و هم خطر عوارض جانبی کمتری نسبت به سایر روش های درمانی دارد. با این حال، برخی از خطرات وجود دارد. یک منبع مطمئن عفونت باکتریایی وجود دارد که گاهی اوقات شامل باکتری های مقاوم به دارو می شود، بنابراین مطمئن شوید که از زالو در خارج از یک محیط تنظیم شده اجتناب کنید. به همین دلیل، افرادی که به دلیل بیماری های خودایمنی و عوامل محیطی دچار نقص ایمنی هستند، کاندیدای مناسبی برای زالو درمانی نیستند.

اگر بعد از یک دور درمان با زالو مشکلی پیش بیاید، خون از ناحیه تحت درمان خارج می شود و محل زالو گزیدگی بسته نمی شود. گاهی اوقات زالو سعی می کند به ناحیه دیگری از بدن که در آن نیازی به درمان ندارید منتقل شود و باعث از دست دادن خون غیرضروری می شود. گاهی اوقات، فرد در حین یا بعد از زالو درمانی متوجه می شود که به بزاق زالو حساسیت دارد. اگر چنین عوارضی رخ دهد، بلافاصله متوجه خواهید شد و دیگر کاندیدای این روش درمانی نخواهید بود.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت )

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40991

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.