• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
22

چگونه بفهمیم واتساپ ما هک شده است / برای رفع هک واتساپ چه باید کرد؟

  • کد خبر : 41023
  • 24 مارس 2022 - 13:41
چگونه بفهمیم واتساپ ما هک شده است / برای رفع هک واتساپ چه باید کرد؟

واتساپ یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان است. اما اگر واتساپ ما هک شد چه باید کنیم و چگونه بفهمیم واتساپ ما هک شده است . برای پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

یکی دیگر از مواردی که کاربران واتساپ نگران آن نیستند نام کاربری است. واتساپ به آن نیاز نداردو به شماره تلفن همراه شما متصل می شود، بنابراین برای سایر کاربران با همان نامی که در لیست مخاطبین به شما اختصاص داده اند ظاهر می شوید.

اما متأسفانه هکرها می توانند به حساب واتساپ شما نفوذ کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است تعجب کنید که برای بازگرداندن حساب خود و ایمن سازی آن و برای جلوگیری از مشکلات بعدی چه کاری می توانید انجام دهید. این مقاله به شما آموزش می دهد که اگر حساب کاربری شما در معرض خطر قرار گرفت چه کاری انجام دهید.

چگونه بفهمیم واتساپ ما هک شده است

یکی از شاخص های کلیدی که نشان می دهد حساب واتساپ شما به خطر افتاده است، دیدن مخاطبینی است که مال شما نیستند. واتساپ با ورود به دستگاه جدید، مخاطبین شما را اضافه می کند. نشانه دیگر، پیام هایی است که شما نفرستاده اید. اگر واتس اپ را باز کنید و پیام های مشکوکی ببینید، احتمالاً شخصی از حساب شما استفاده می کند.

یکی دیگر از نشانه‌های گویای به خطر افتادن حساب واتساپ شما رتباطات عجیب و غریب از سوی این شرکت است. به عنوان مثال، ممکن است ایمیلی در مورد تغییر در حساب خود دریافت کرده باشید. اگر چنین چیزی دریافت کرده اید، همین الان اقدام کنید.

بررسی کنید که آیا عمر باتری شما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. اگر چنین است، این ممکن است یک نشانه باشد.

و آیا حجم داده اینترنت مصرف شده توسط تلفن شما بدون دلیل به ظاهر افزایش یافته است یا خیر. اگر چنین است، احتمال هک شدن شما وجود دارد.

این مطلب هم برای شما مفید است . نحوه خارج شدن از بلاک موقت اینستاگرام

اگر اکانت واتساپ هک شد چه باید کرد؟

باید سریعاً برای محافظت از اطلاعات خصوصی خود و بازگرداندن کنترل حساب خود اقدام کنید.

یکی از جدیدترین کلاهبرداری‌هایی که در سال ۲۰۲۱ گزارش شد این است که هکرها در حالی که وانمود می‌کنند مخاطب شما هستند، درخواست کد تأیید می‌کنند. با توجه به ماهیت ویژگی های امنیتی واتساپ، تنها چیزی که نیاز دارید یک شماره تلفن و کد تایید برای ورود به سیستم است.

هنگامی که شخصی حساب واتساپ شما را هک کند، می تواند پیام هایی را برای مخاطبین شما ارسال کند یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که به دوستان و خانواده خود پیامی ارسال کنید و به آنها اطلاع دهید که دسترسی به حساب خود را از دست داده اید. این اقدام از سوء استفاده بیشتر از حساب شما و دیگران جلوگیری می کند.

علاوه بر اطلاع دوستان و خانواده ایده خوبی است که واتساپ وب را غیرفعال کنید.گزینه ای با عنوان “Log out of all computers” وجود دارد که باید از آن استفاده کنید. این ویژگی همچنین دارای لیستی از دستگاه هایی است که آخرین بار از آنها استفاده کرده اید تا بتوانید ببینید آیا هیچ کدام را نمی شناسید. تنها مشکل این روش این است که بر اساس سروری که به آن متصل هستید دریافت می شود و VPN ها نیز اطلاعات مکان اشتباهی را ارسال می کنند. صرف نظر از این، جزئیات موقعیت مکانی می تواند نشانه ای مطمئن از وجود یک کاربر غیرمجاز در حساب شما باشد.

قفل های برنامه یک نکته دیگر هستند که به شما کمک می کنند هر برنامه ای را در تلفن هوشمند خود قفل کنید. به این ترتیب، هکرها باید قبل از حمله بیشتر به گوشی شما، قفل آن را باز کنند.

فعال کردن تأیید دو مرحله‌ای در تنظیمات حساب برای یک لایه حفاظتی اضافی را امتحان کنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.