• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
13

آیا موهای شما هم پیر می شود؟

  • کد خبر : 41026
  • 24 مارس 2022 - 14:37
آیا موهای شما هم پیر می شود؟

اگر احساس می کنید موهای شما در چند سال یا حتی در چند ماه گذشته کمی تغییر کرده است، احتمالاً اشتباه نمی کنید. برای اینکه بدانید آیا موهای شما هم پیر می شود یا نه با ما همراه باشید.

آیا موهای شما هم پیر می شود؟

 در واقع، مانند بقیه بدن، موهای شما نیز چرخه پیری خود را طی می کنند. موها با افزایش سن، رنگدانه ها را از دست می دهند. “بزرگترین عامل از دست دادن کلاژن است که روغن های طبیعی تولید شده مو را از بین می برد و آنها را سالم و ضخیم نگه می دارد. و بر رنگدانه های طبیعی مو که برای ادامه تولید به رطوبت نیاز دارند، تأثیر می گذارد.” عنصر دیگر تغییرات هورمونی است که با افزایش سن اتفاق می‌افتد که نه تنها می‌تواند چرخه رشد مو را کوتاه کند – و منجر به ریزش سریع‌تر شود – بلکه باعث کوچک شدن فولیکول‌ها و ایجاد رشته‌های نازک به دلیل از دست دادن استروژن می‌شود.

اگرچه ممکن است برخی از این موارد کاملاً آشنا به نظر برسد، اما هنوز هم این سؤال را دارید: آیا موهای واقعی ما پیر می‌شوند یا چیز دیگری باعث ریزش یا شکننده‌تر شدن آن می‌شود؟ به گفته دانیل کویه، متخصص زیبایی موهای ما لزوما “پیر” نیستند. رشد آن در نتیجه بازسازی سلولی و جذب پروتئین است که یک فرآیند داخلی است. رشته ها به دلیل پیری عمومی بدن ما “پیر” می شوند. او توضیح می‌دهد: «سلول‌های بنیادی ما با افزایش سن روند بازسازی را کند یا متوقف می‌کنند، بنابراین سلول‌های ما کوچک‌تر می‌شوند و باعث می‌شود غدد موجود در فولیکول روغن کمتری تولید کنند که مو و پوست ما را بهبود می‌بخشد». اگر موهای ما خشک شود، شکننده تر و مستعد ریزش می شود. اما حتی اگر موهای شما چند سال یا شاید چند دهه پیرتر از گذشته به نظر می رسد، راه حل هایی وجود دارند که می تواند به جوان تر به نظر رسیدن موهایتان کمک کند.

چگونه با افزایش سن از موهای خود مراقبت کنیم؟

کوتاهی منظم داشته باشید.در حالت ایده‌آل هر شش تا هشت هفته یکبار برای از بین بردن انتهای ضعیف و دوشاخه مو لازم است. با انجام این کار، ظاهر موها ضخیم‌تر به نظر می رسد و تارهای شما در طول زمان سالم‌تر می‌شوند.

برس با کیفیت : یک روال منظم برس زدن با ابزار صحیح می تواند برای پوست سر شما معجزه کند. برس زدن مو به صورت روتین شبانه‌تان می‌تواند باعث رشد موهای سالم شود. و می تواند به افزایش ضخامت مو در طول زمان کمک کند.

از محصولات مو مناسب استفاده کنید.مواد شیمیایی خشن و الکل روغن طبیعی موهای شما را از بین می برد، و باعث خشک شدن پوست سر و شکننده شدن تارهای مو می شود از محصولات فاقد سولفات، پارابن، فتالات، رنگ، رتینیل پالمیتات، فرمالدئید یا پلی اتیلن گلیکول استفاده کنید. سورفکتانت های ملایم و کره های طبیعی مشتق شده مانند شی باتر، انبه و کاکائو برای موهایتان مناسب هستند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41026

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.