• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
15

نماد «Z» در حمایت از جنگ روسیه به چه معناست؟ استفاده از نماد Z در آلمان جرم است

  • کد خبر : 41070
  • 30 مارس 2022 - 15:11
نماد «Z» در حمایت از جنگ روسیه به چه معناست؟ استفاده از نماد Z در آلمان جرم است

نماد Z سفید پس از رنگ آمیزی بر روی خودروهای نظامی شرکت کننده در تهاجم اوکراین به نماد جنگ روسیه تبدیل شد. معنای آن روشن نیست; برخی معتقدند که به این معناست که این منطقه یک منطقه نظامی است، برخی دیگر معتقدند که به رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی اشاره دارد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که مخفف “za pobedu” به معنای “پیروزی” است.

این نماد توسط روس ها برای نشان دادن حمایت از جنگ پذیرفته شده است. ایوان کولیاک، ژیمناست روسی، این نماد را در یک رویداد بین‌المللی در دوحه بر تن کرد و شبکه تبلیغاتی RT با حمایت کرملین، کالاهای مرتبط با «Z» را راه‌اندازی کرد.

نماد Z به چه معناست؟

کسی امعنای دقیق نماد Z را نمی داند و احتمال می‌رود افرادی هم که از این نشانه استفاده می‌کنند، معنای دقیق آن را ندانند.

یک استاد دانشگاه شهر دوبلین که در زمینه سیاست‌های پس از شوروی تخصص دارد، در این خصوص گفت: در حال حاضر، کمتر مشخص است که (این نماد) چیست تا اینکه چگونه از آن استفاده می‌شود. او افزود: برخی Z را به عنوان Za pobedy (برای پیروزی) تصور می‌کنند، در حالی که برخی دیگر فکر می‌کنند ممکن است Zapad (غرب) باشد. بسیار عجیب است، زیرا حرف Z در الفبای روسی وجود ندارد.

وزارت دفاع روسیه با انتشار پستی در صفحات رسمی اینستاگرام و تلگرام خود اعلام کرد که Z مخفف عبارت «Za Pobedu» (برای پیروزی)، «Za Mir» (برای صلح)، «Za pravdu» (برای حقیقت)، و «Za Rossiou» (برای روسیه) است.

استفاده از نماد Z در آلمان جرم است

اگر آلمانی‌ها نماد Z را روی دارایی نقاشی کنند، و یا در تظاهرات به نمایش بگذارند یا آن را به صورت آنلاین منتشر کنند، مجرم شناخته می شوند، و طبق قانون کیفری ممکن است جریمه نقدی یا تا سه سال زندان محکوم شوند.

یک سخنگوی وزارت کشور آلمان گفت که مقامات امنیتی از این که این نماد قبلاً در آلمان استفاده می شد آگاه بودند اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

ایالت های برلین، باواریا، زاکسن و نیدرزاکسن آلمان همگی اعلام کرده اند که علیه افرادی که از این نماد استفاده می کنند اقدامات قانونی انجام خواهند داد. مقامات سه ایالت دیگر -بادن-وورتمبرگ، نوردراین-وستفالن و زاکسن-آنهالت- گفته اند که در حال بررسی اقدامات مشابه هستند.

مایکل راث، یکی از اعضای سوسیال دموکرات های صدراعظم اولاف شولز که ریاست کمیته روابط خارجی بوندستاگ را بر عهده دارد، از این اطلاعیه ها استقبال کرد.

ولفگانگ کوبیکی، نماینده لیبرال دموکرات های آزاد، که بخشی از ائتلاف حاکم نیز هستند، حمایت خود را از این اقدام اضافه کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.