• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
23

هزینه های زندگی در ترکیه چقدر است؟

  • کد خبر : 41073
  • 30 مارس 2022 - 15:38
هزینه های زندگی در ترکیه چقدر است؟

هزینه های زندگی ترکیه چقدر است؟ چقدر پول برای اقامت، غذا و هر هزینه های دیگری نیاز دارید؟ برای محاسبه هزینه های زندگی در ترکیه با ما همراه باشید.

همه کسانی که مایل به مهاجرت به ترکیه هستند همیشه از خود می پرسند که هزینه ها و بودجه آنها چقدر می شود.  البته هزینه‌های شما بسته به تعداد اعضای خانواده و سن آنها، اجاره محل اقامت، فروشگاه‌هایی که ترجیح می‌دهید در آن خرید کنید و بسیاری از عوامل دیگر تا حد زیادی متفاوت خواهد بود، با این حال، هدف ما یافتن یک میانگین است. که بتوانید برای تخمین هزینه های ماهانه خود استفاده کنید.

یکی از بزرگترین هزینه های شما تعمیر و نگهداری خانه خواهد بود. و به این دلیل که برق و آب در ترکیه بسیار گران هستند و قبض آب و برق ماهانه بسیار زیاد است.

هزینه مسکن در ترکیه چقدر است؟

برای نگهداری از آپارتمان خود در ترکیه باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

آیدات یا صورتحساب ماهانه تعمیر و نگهداری ساختمان برای آپارتمان شما – حدود ۱۵۰ لیر ترکیه

قبض برق حدود ۳۵۰ لیر ترکیه که شامل هزینه گرمایش در زمستان و تهویه مطبوع در تابستان می شود.

قبض مصرف آب – ۱۰۰ لیر ترکیه

قبض گاز اجاق گاز – ۳۰ لیر ترکیه

اینترنت نامحدود – ۸۰ لیر ترکیه

مالیات سالانه دارایی به پرداخت های ماهانه – ۲۰ لیر ترکیه تقسیم می شود

هزینه های اضافی یا تعمیرات – ۱۰۰ لیر ترکیه

در مجموع این رقم به ۸۳۰ لیر ترکیه یا حدود ۱۰۶ دلار می رسد.

بررسی هزینه های زندگی در ترکیه

باید بدانید که ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی کشوری ارزان‌تر برای زندگی است. قیمت مواد غذایی با کیفیت، حمل و نقل و اجاره کمتر از بریتانیا، آلمان، سوئد یا سایر کشورهای توسعه یافته در اروپا است.

هزینه غذا و پوشاک در ترکیه

غذا و پوشاک در اینجا در آنتالیا در مقایسه با کشورهای اروپایی یا ایالات متحده بسیار ارزان تر است.

میانگین قیمت سبزی بین نیم دلار تا یک دلار است و میوه ها معمولاً حدود یک دلار ارزش دارند. میوه ها و سبزیجات فصلی بسیار ارزان هستند که می تواند برای شما مفید باشد.

شما می توانید خرید لباس ها و کفش های گرم را فراموش کنید، اگر آنتالیا را انتخاب کنید، یک شهر گرم ساحلی مدیترانه ای است و همچنین قطب مرکزی اقتصاد ترکیه است. لباس ها و کفش های تابستانی بسیار ارزان هستند زیرا ترکیه بزرگترین تولید کننده این لباس ها در جهان است. از این رو، هزینه لباس شما حداقل خواهد بود.

– خرید از سوپرمارکت – ۵۰۰ لیر ترکیه

– قیمت لباس و کفش ۲۵۰ لیر ترکیه خواهد بود

در کل ۱۰۵۰ لیر ترکیه یا ۱۳۵ دلار است.

این مطلب هم برایتان مفید است. ۱۰ شهر زیبای جهان

هزینه های بهداشت و درمان و دارو در ترکیه

هر خارجی که مجوز اقامت ترکیه را داشته باشد، می تواند بیمه درمانی به نام SGK دریافت کند، که نه تنها به آنها بلکه به هر یک از اعضای خانواده خود اجازه می دهد تا در بیمارستان های دولتی به طور رایگان تحت درمان قرار گیرند.همچنین برای هر دارویی که خریداری می کنید، تخفیف زیادی ارائه می دهد.

در سال ۲۰۲۱، SGK حدود ۷۰۰ لیر ترکیه قیمت دارد. البته شما موظف به داشتن بیمه درمانی نیستید و بسیاری از خارجیانی که در ترکیه اقامت دارند این بیمه را ندارند.

در مجموع ۱۲۰۰ لیر ترکیه برای مراقبت های بهداشتی و دارویی یا حدود ۱۵۴ دلار است.

هزینه های اضافی در ترکیه

قیمت شبکه تلفن همراه برای ۲ نفر، ۱۰۰ لیر ترکیه، حمل و نقل عمومی تا ۱۵۰ لیر ترکیه، چای، قهوه یا صحرا در یک کافه ۳ بار در هفته = ۳۵۰ لیر ترکیه، هزینه های تمدید اقامت شما شامل بیمه ۱۰۰ لیر ترکیه. در کل ۷۰۰ لیر ترکیه یا ۹۰ دلار است.

کل هزینه های زندگی در ترکیه برای ۲ نفر

برای یک خانواده دو نفره بزرگسال که در آپارتمان ۳ اتاقه خود در ترکیه زندگی می کنند، هزینه ماهانه به حدود ۳۷۸۰ لیر یا ۴۸۵ دلار یا ۵۰۰ دلار می رسد. یک بار دیگر یادآوری می کنم که این قیمت شامل بیمه درمانی SGK برای خانواده شما می شود. اگر آن را حذف کنید، کل کل حدود ۹۰ دلار کاهش می یابد.

به یاد که این شامل هیچ هزینه ای برای اجاره یا حمل و نقل نمی شود.

البته قیمت لیر ترکیه همراه با تورم فزاینده رشد خواهد کرد، اما در ترکیه این روند برخلاف کشور شما بسیار کند بوده و متناسب با نرخ دلار آمریکا نیست.

از آنجایی که ترکیه بسیاری از محصولات لازم را برای مصرف عمومی تولید می کند (مواد غذایی، و غیره)، افزایش ارزش لیر به اندازه ای که می تواند در ایالات متحده آمریکا تأثیر بگذارد، بر قیمت ها تأثیر نمی گذارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41073

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.