• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10

ضارب سه روحانی در حرم رضوی کیست؟ واکنش طالبان به هتک حرمت حرم رضوی و حمله به ۳ طلبه

  • کد خبر : 41165
  • 07 آوریل 2022 - 9:48
ضارب سه روحانی در حرم رضوی کیست؟

ساعت ۱۳ روز (سه‌شنبه ۱۶ فروردین) ضارب سه روحانی با همراه داشتن یک چاقوی نسبتاً بزرگ وارد حرم رضوی(ع) شد و در صحن پیامبر اعظم(ص) منتظر ‌ماند تا به افرادی که در لباس روحانیت هستند حمله کند، او در ساعت ۱۴ و ۱۶ دقیقه به‌ سه روحانی حمله کرد با ضربات چاقو آنها را مورد ضربه قرار داد. او یکی از این روحانیون ۲۰ ضربه چاقو زده است که به شهادت رسید.و حال دو طلبه دیگر نیز وخیم است.

ضارب سه روحانی در حرم رضوی کیست؟

ضارب فردی ۲۱ساله، به‌نام عبداللطیف مرادی، ازبک‌تبار است او یک سال پیش به‌صورت غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده است و در مشهد مقدس اقامت گزیده است. او و برادرش در یک باربری در مشهد کار می‌کردند و در منطقه مهرآباد مشهد سکونت داشته‌اند.

عبداللطیف مرادی سنی است و بر ‌خلاف مسلمانان اهل‌سنت، دارای تفکرات تکفیری است و شیعیان را رافضی و مجوس می‌داند و معتقد است باید خون آنان ریخته شود.

او در برخی شبکه‌های اجتماعی با عناوین متعددی مانند عبداللطیف السلفی، حسن مرادی و ابوالعاقب الموحّد نیز فعالیت داشته و به‌دنبال نشر تفکرات تکفیری و مقابله با شیعیان بوده است.

۶ متهم که با او همکاری داشتند، از جمله دو برادر عبداللطیف مرادی نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

واکنش طالبان به هتک حرمت حرم رضوی و حمله به ۳ طلبه

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان به حادثه تروریستی مشهد واکنش نشان داد.او در پیامی نوشت: «امارت اسلامی حمله بر عبادتگاه و روحانیون در کشور ایران را محکوم می‌نماید. این کار ربطی به افغان‌ها و افغانستان ندارد.»

«عبدالله عبدالله» رییس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با محکوم کردن حمله تروریستی مشهد، گفت که دشمنان به‌دنبال متشنج کردن روابط دوستانه ایران و افغانستان هستند.

کاربران، فعالان و شخصیت‌های مختلف افغانستان این اقدام را محکوم کردند. و اتباع افغان در ایران هم با صدور بیانیه‌هایی این حمله را محکوم کرده اند و از دو ملت ایران و افغانستان خواستند تا اسیر فتنه‌های قومی و مذهبی نشوند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.