• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

سخنان کشیش فرانسوی درباره افشای قتل عام مردم در شهر بوچا اوکراین توسط روس ها+عکس

  • کد خبر : 41191
  • 07 آوریل 2022 - 12:06

در طول دو دهه گذشته، پدر پاتریک دسبوا، کشیش کاتولیک فرانسوی، مکان‌های جنایات جنگ جهانی دوم را شناسایی کرده و شواهدی از قتل‌عام‌های نادیده گرفته شده را کشف کرده است. او پس از کشف قربانیان توسط داعش در عراق و سوریه، اکنون به اوکراین رفته است و به افشای قتل عام مردم در شهر بوچا اوکراین پرداخته و در حال جمع آوری شهادت قربانیان تهاجم روسیه است.

کشف اقدامات نسل کشی نازی ها و داعش

ماموریت پدر پاتریک دسبوا برای مبارزه با نسل کشی ۲۰ سال پیش در شهر راوا-روسکا در غرب اوکراین در نزدیکی مرز لهستان آغاز شد. پدربزرگ او یکی از ۲۵۰۰۰ سرباز فرانسوی بود که در یک اردوگاه بدنام نازی ها در شهر در طول جنگ جهانی دوم بازداشت شدند، که باعث شد کشیش کاتولیک فرانسوی اولین سفر خود را در سال ۲۰۰۲ به راوا-روسکا انجام دهد.

او از آن زمان به‌طور خستگی‌ناپذیر برای مستندسازی مکانیسم کشتار جمعی تلاش کرده و جوایز متعددی از جمله لژیون دونور، بالاترین افتخار فرانسه را دریافت کرده است.

پس از ظهور داعش، دسبوا کار بر روی نسل کشی ایزدی ها در منطقه سنجار در شمال عراق را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد.

این کشیش ۶۶ ساله کاتولیک بنیانگذار Yahad-In Unum، یک سازمان غیردولتی است که به کشف اقدامات نسل کشی اختصاص دارد، و نویسنده چندین کتاب از جمله “هولوکاست با گلوله” با موضوع قتل عام نادیده گرفته شده در دهه ۱۹۴۰ توسط نازی ها است.

۲۰ سال پس از اولین سفرش به اردوگاه نازی ها در اوکراین، دسبوا بار دیگر بر اروپای شرقی متمرکز شده است.

اندکی پس از حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، کشیش کاتولیک فرانسوی – که همچنین مدیر آکادمیک یادبود بابی یار در پایتخت اوکراین، کیف است – شروع به جمع آوری اطلاعات کرد.

سخنان کشیش فرانسوی درباره افشای قتل عام مردم در شهر بوچا اوکراین توسط روس ها

سخنان کشیش فرانسوی درباره افشای قتل عام مردم در شهر بوچا اوکراین توسط روس ها

هدف این پروژه کشف وحشت جنایات مرتکب شده در مقیاس گسترده علیه جمعیت غیرنظامی اوکراین است.

تصاویر هولناکی که از بوچا و دیگر شهرهای منطقه کیف می‌آیند، نیاز به تحقیقات را نشان می‌دهد، زیرا جامعه حقوقی بین‌المللی راه‌هایی را برای عدالتخواهی برای قربانیان درگیری اخیر بررسی می‌کند.

او می گوید : انکار مکرر روس ها قابل توجه است. وقتی آنها یک زایشگاه را بمباران کردند، همانطور که در ماریوپل انجام دادند، می گویند که این بیمارستان دیگر یک زایشگاه نیست و هیچ زن بارداری در آن وجود ندارد. جنایت محض را انکار می کنند. برای اجساد پیدا شده در بوچا می گویند که آنجا گذاشته شده اند، نمرده اند و اجساد در حال حرکت هستند.

از لحاظ تاریخی، هر بار که جنایتی کشف می شود، روسیه همان روز آن را به تفصیل تکذیب می کند. این انکارهای سریع با شتاب ناشی از رسانه های اجتماعی و با این واقعیت توضیح داده می شود که جنگ به رهبری ولادیمیر پوتین با تبلیغات غیرقابل تصوری پشتیبانی می شود. هر روزنه ای در تبلیغات باید فوراً بسته شود. همچنین فکر می‌کنم پس از اعلام آغاز تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی یا محاکمه در فرانسه یا آلمان، روس‌ها می‌دانند که اقدامات قانونی انجام خواهد شد. آنها به دنبال محافظت فوری هستند. شهادت هایی که جمع آوری می کنیم، شاهدی برای این تحقیقات خواهند بود.

کشتار جمعی در بوچا توسط روسیه

با دیدن تصاویر تخلفات انجام شده در بوچا با این که ما می‌دانستیم که جنایاتی در اوکراین انجام شده است، اما تا آن زمان نمی‌دانستیم که روس‌ها به طور دسته جمعی به مردم شلیک کرده‌اند و آنها استفاده کرده‌اند.

ما با پخش این تصاویر به مقامات روسیه نشان می دهیم که تحت نظر ما هستند. ما به آنها می گوییم: “ما می دانیم که شما غیرنظامیان را می کشید، می دانیم که به زنان تجاوز می کنید، می دانیم که شما آپارتمان ها را غارت می کنید. تمام دنیا نظاره گر هستند و شما قضاوت خواهید شد. انکارهای شما پابرجا نخواهد ماند.” با این حال، من می ترسم که روس ها مدارک را ناپدید کنند، همانطور که در طول جنگ جهانی دوم بسیار انجام شد. آنها می دانند که قربانیان و جنایات آنها در حال افشا شدن است و ممکن است تصمیم بگیرند که چنین شواهد را از بین ببرند.

تقریباً غیرقابل باور است که این جنایات تقریباً در ملاء عام در مرزهای اروپا و در فاصله دو ساعت و نیم با هواپیما از پاریس اتفاق می افتد. همه از بوچا شوریده اند، اما من نمی دانم وقتی ماریوپل آزاد شود چگونه خواهد بود؟ ما می‌توانیم منتظر صحنه‌های بسیار بزرگ‌تر از قتل عام باشیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.