• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

زلنسکی خواهان «پاسخ جهانی محکم» به حمله مرگبار به کراماتورسک است /کشته شدن بیش از ۵۰ نفر

  • کد خبر : 41202
  • 09 آوریل 2022 - 9:58

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه گفت که انتظار دارد به حمله مرگبار به کراماتورسک که در اوایل روز جمعه در ایستگاه قطار کراماتورسک منجر به کشته شدن بیش از ۵۰ نفر شد، «پاسخ جهانی محکم» داده شود.

برخی از رهبران جهان این حمله را محکوم کردند و جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روسیه را به دست داشتن در یک “جنایت وحشتناک” متهم کرد.

توافق برای تخلیه مردم از مناطق تحت محاصره اوکراین

ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین گفت: ده کریدور بشردوستانه برای تخلیه مردم از مناطق تحت محاصره اوکراین برای روز شنبه توافق شده است.

ورشچوک گفت که راهروهای برنامه ریزی شده شامل یک راه برای افرادی است که با وسایل نقلیه خصوصی از شهر ماریوپول خارج می شوند.

اوکراینی‌ها به دنبال تحریم‌های بیشتر روسیه و تحویل سلاح به دنبال محکومیت حمله کراماتورسک

اوکراینی‌ها امیدوارند که تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و تحویل تسلیحات بیشتر به ارتش اوکراین به دنبال محکومیت حمله موشکی رهبران جهان به ایستگاه قطار در کراماتورسک که در روز جمعه منجر به کشته شدن بیش از ۵۰ نفر شد، صورت گیرد.

زلنسکی خواهان «پاسخ جهانی محکم» به حمله مرگبار به کراماتورسک است

زلنسکی در پیامی ویدیویی با اشاره به حمله موشکی روز جمعه که پنج کودک شامل قربانیان آن بودند، گفت: «این یکی دیگر از جنایت‌های جنگی روسیه است که هر کسی که در آن دخیل است پاسخگو خواهد بود».

او ادامه داد: «قدرت‌های جهانی قبلاً حمله روسیه به کراماتورسک را محکوم کرده‌اند. ما انتظار داریم که پاسخ جهانی محکمی به این جنایت جنگی داده شود».

رهبران جهان حمله در پایتخت دونتسک را محکوم کردند و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روسیه را متهم کرد که در پشت یک “جنایت وحشتناک” است که فرانسوی‌ها آن را “جنایت علیه بشریت” محکوم کردند.

کشته شدن بیش از ۵۰ نفر و زخمی شدن ۳۰۰ نفر در حمله مرگبار به کراماتورسک اوکراین

دولت منطقه ای اعلام کرد که حداقل ۵۲ نفر از جمله پنج کودک کشته شدند، در حالی که زلنسکی از زخمی شدن ۳۰۰ نفر خبر داد و گفت که این حمله “شیطانی بدون محدودیت” را نشان می دهد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.