• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12

ایلان ماسک: تولید ربات انسان نما سال آینده آغاز می شود

  • کد خبر : 41208
  • 09 آوریل 2022 - 12:07
ایلان ماسک: تولید ربات انسان نما سال آینده آغاز می شود

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا اعلام کرد می خواهد تولید ربات انسان نما به نام Optimus را در اوایل سال آینده آغاز کند.
این سازنده خودروهای برقی برای اولین بار این ربات را که به نام ربات تسلا نیز شناخته می شود، در “روز هوش مصنوعی” خود در آگوست ۲۰۲۱ معرفی کرد و گفت که این یک ماشین همه منظوره خواهد بود که قادر به انجام طیف وسیعی از کارها خواهد بود.

تولید ربات انسان نما سال آینده در تسلا آغاز می شود

ماسک روز پنجشنبه در افتتاحیه کارخانه مونتاژ خودروی جدید تسلا در آستین، تگزاس، با کلاه گاوچران و عینک آفتابی روی صحنه ظاهر شد،و گفت: «امیدواریم سال آینده شاهد تولید نسخه یک Optimus باشیم.».

با این حال، تسلا هنوز نمونه اولیه این ربات را فاش نکرده است و مشخص نیست Optimus در این مرحله چقدر پیچیده است.

ماسک ادعا کرد که ربات انسان نما Optimus در نهایت قادر به انجام هر کاری خواهد بود که انسان نمی‌خواهد انجام دهد، و ادعا می‌کند که “عصر فراوانی” را به همراه خواهد داشت.و این ربات «جهان را بیشتر از خودروهایی که تسلا با آن‌ها مشهور است، متحول خواهد کرد».

هوش مصنوعی خطرناک‌تر از سلاح‌های هسته‌ای است

هوش مصنوعی به عنوان یک تهدید بالقوه برای بشریت مورد استقبال قرار گرفته است و ماسک در سال ۲۰۱۸ گفت که فکر می‌کند هوش مصنوعی خطرناک‌تر از سلاح‌های هسته‌ای است. او پنجشنبه گفت: «همانطور که می بینید Optimus در حال توسعه است، همه از ایمن بودن آن مطمئن خواهند شد. ”
او قبلاً گفته بود که تسلا در حال طراحی این ربات است تا انسان‌ها بتوانند از آن فرار کنند یا بر آن غلبه کنند.

ربات انسان نما تسلا در سال ۲۰۲۳ تولید خواهد شد
زمانی که ماسک برای اولین بار ربات تسلا را معرفی کرد، گفت که این ربات مبتنی بر همان تراشه‌ها و حسگرهایی است که خودروهای این شرکت برای ویژگی‌های خودران استفاده می‌کنند. به گفته ماسک این ربات پنج فوت و هشت اینچ قد دارد و صفحه نمایشی در ارتفاع سر برای اطلاعات مفید دارد.
بسیاری از مردم در ابتدا فکر می کردند که این ربات چیزی بیشتر از یک ابزار استخدام هوش مصنوعی برای تسلا است، اما ماسک در ژانویه گفت که این ربات در واقع اولویت اصلی برای توسعه محصول جدید در سال جاری است.
ماسک در آن زمان درباره این ربات گفت: «من فکر می‌کنم که این پتانسیل بالقوه‌تر از تجارت خودرو در طول زمان است. این واقعیت که او اکنون در مورد تولید این ربات در سال ۲۰۲۳ صحبت می کند نشان می دهد که Optimus واقعاً یک تلاش جدی است.
گری مارکوس، محقق و کارآفرین هوش مصنوعی گفته است که حاضر است شرط ببندد که هیچ روباتی تا پایان سال ۲۰۲۳ قادر به انجام تمام وظایف انسانی نخواهد بود.

تسلا حتی (پس از سال ها تلاش) به اجرای یک کار نسبتا ساده (رانندگی) نزدیک نشده است. این ادعا که رباتی که هرگز به صورت عمومی نشان داده نشده است، تمام وظایف انسان را در یکی دو سال آینده انجام خواهد داد، مضحک است. او می‌تواند سال آینده هر چیزی را که می‌خواهد بسازد، زیرا او رئیس است، اما هیچ راهی وجود ندارد که این ربات به این سرعت ساخته شود.
ماسک به‌خاطر مهارت‌های نمایشی‌اش شناخته می‌شود و در آن اعلام می‌کند که تسلا در حال کار بر روی محصولات هیجان‌انگیزی است که برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی شده است تا به حامیان از جمله کارمندان، مشتریان و سرمایه‌گذاران انرژی بدهد. اغلب، راه اندازی محصولات در جدول زمانی پیش بینی شده اتفاق نمی افتد.
به عنوان مثال، ماسک در یک رویداد در “روز خودمختاری” در آوریل ۲۰۱۹ گفت که این شرکت در سال ۲۰۲۰ یک میلیون “روباتاکسی” خودران در جاده ها خواهد داشت. این رباتاکسی ها در هیچ کجا دیده نمی شوند.
و در اکتبر ۲۰۱۶، ماسک رویدادی را در محل استودیو یونیورسال در لس آنجلس برگزار کرد تا محصولی را که او آن را سقف خورشیدی نامیده بود به نمایش بگذارد. کاشی های سقف خورشیدی که نمایش داده شده صرفاً مفهومی بودند.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت )

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.