• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
15

رئیسی در روز ملی ارتش به اسرائیل هشدار داد/ خودکفایی ایران برای تولید قطعات نظامی

  • کد خبر : 41322
  • 18 آوریل 2022 - 13:49
رئیسی در روز ارتش ملی به اسرائیل هشدار داد / خودکفایی ایران برای تولید قطعات نظامی

رئیسی در روز ملی ارتش به اسرائیل هشدار داد ، رئیس‌جمهور ایران، اسرائیل را تهدید کرد که حتی «کوچک‌ترین جنبش» واکنشی را به دنبال خواهد داشت. با وجود تحریم‌ها و تحریم‌های تسلیحاتی ایران، اکنون در تولید قطعات نظامی برای هواپیماهای جنگنده و بالگردهای خود کاملاً خودکفا شده است.

رئیسی در روز ملی ارتش به اسرائیل هشدار داد

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسرائیل به اسرائیل از انجام «کوچک‌ترین حرکت» علیه ایران هشدار داده است.

این اظهارات روز دوشنبه در حالی بیان شد که ارتش ایران تسلیحات و سیستم های دفاعی داخلی را به مناسبت روز ملی ارتش به نمایش گذاشت.

رژه بزرگی به همین مناسبت در تهران پایتخت برگزار شد که رئیسی و مقامات نظامی ایران نیز در آن حضور داشتند.

کوچکترین تحرکات شما بر نیروهای اطلاعاتی ما پوشیده نیست

رئیسی با اشاره به اسرائیل گفت: پیام ما به رژیم صهیونیستی این است که اگر به دنبال عادی سازی روابط با برخی از کشورهای منطقه هستید، بدانید که حتی کوچکترین تحرکات شما بر نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و مسلح ما پوشیده نیست.

رئیسی افزود: باید بدانید که اگر کوچکترین حرکتی را علیه ملت ایران انجام دهید، مقصد نیروهای مسلح ما مرکز رژیم صهیونیستی خواهد بود.

ایران ماه گذشته به سایتی در اربیل، پایتخت اقلیم کردستان شمال عراق موشک شلیک کرد. تهران مدعی شد علیرغم تکذیب فرماندار اربیل، اسرائیل از این سایت استفاده می کند.

رئیسی در پیامی به ایالات متحده به اذعان ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه کمپین موسوم به «فشار حداکثری» دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای تحریم های شدید علیه ایران، نتوانسته است به هدف خود برای تحت سلطه در آوردن این کشور دست یابد، اشاره کرد.

رژه روز ملی ارتش

پس از سخنرانی رئیسی، مجموعه ای از موشک ها، سامانه های پرتاب، پهپاد، تانک و سایر خودروهای نظامی به نمایش درآمد.

که شامل موشک زمین به زمین فتح-۳۶۰، سامانه دفاع موشکی میان برد مجید و دزفول، نسخه ایرانی سامانه پرتاب موشک روسی Tor بود. بیش از ده ها نوع هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) نیز به نمایش گذاشته شد.

همچنین ارتش ایران هواپیماهای جنگنده و بالگردهای خود را بر فراز این موکب به پرواز درآورد. دو جنگنده ساخت ایران به نام های هسا صاعقه و هسا کوثر در حال پرواز دیده می شدند.

خودکفایی ایران برای تولید قطعات نظامی

یوسف قربانی، فرمانده هوانوردی ارتش ایران گفت که با وجود تحریم‌ها و تحریم‌های تسلیحاتی ایران، اکنون در تولید قطعات نظامی برای هواپیماهای جنگنده و بالگردهای خود کاملاً خودکفا شده است.

قربانی با بیان اینکه کار برای تولید اولین بالگردهای ساخت ایران «پیشرفت قابل توجهی» داشته و می‌تواند در آینده‌ای قابل پیش‌بینی به پایان برسد، گفت: «اکنون دورانی را پشت سر گذاشته‌ایم که خودروهای ما به دلیل کمبود قطعات زمین‌گیر می‌شدند».

راه‌اندازی مرکز امنیت دریایی

شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش به زودی رسماً «مرکز امنیت دریایی» را برای تعمیق همکاری‌های نظامی با سایر کشورها در حوزه دریای عمان و اقیانوس هند و گسترش نظارت بر فعالیت‌های دریایی راه‌اندازی می‌کند.

و تلوزیون هم گروهی از شناورهای ایرانی از جمله کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها را در حال عبور از آب‌های خلیج فارس را پخش کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.