• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
15

آمریکا دستور اجباری زدن ماسک در هواپیماها و قطارها را لغو کرد

  • کد خبر : 41329
  • 19 آوریل 2022 - 10:14
آمریکا دستور اجباری زدن ماسک در هواپیماها و قطارها را لغو کرد

آمریکا دستور اجباری زدن ماسک در هواپیماها و قطارها را لغو کرد با این حکم قانون زدن ماسک در حمل و نقل عمومی در سراسر آمریکا را تعلیق کرد.

قاضی آمریکایی با صدور این حکم دستور دولت ایالات متحده مبنی بر الزام مردم به پوشیدن ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی را غیرقانونی اعلام کرد و تلاش دولت بایدن برای کاهش شیوع COVID-19 را لغو کرد.

قاضی آمریکایی دستور اجباری زدن ماسک در هواپیماها و قطارها را لغو کرد

هفته گذشته، مقامات بهداشتی ایالات متحده دستور الزام مسافران به پوشیدن ماسک در هواپیما، قطار، تاکسی، وسایل نقلیه مشترک یا مراکز حمل و نقل را ۱۵ روز تمدید کردند و گفتند که برای ارزیابی تأثیر افزایش اخیر COVID- به زمان نیاز دارند.

 اما روز دوشنبه کاترین کیمبال میزل، قاضی منطقه ای ایالات متحده، اعلام کرد که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) از اختیارات خود فراتر رفته اند، نظر عمومی را درخواست نکرده اند، و به اندازه کافی درباره این تصمیم توضیح نداده اند.

حکم میزل در یک شکایت سال گذشته در تامپا، فلوریدا، توسط گروهی به نام صندوق دفاع از آزادی سلامت ارائه شد که دستورات ایالتی و فدرال واکسن و ماسک را در دادگاه‌های سراسر کشور به چالش کشیده است.

CDC برای اولین بار در فوریه ۲۰۲۱ یک دستور بهداشت عمومی را صادر کرد که به ماسک در حمل و نقل بین ایالتی نیاز دارد. اداره امنیت حمل و نقل (TSA) یک دستورالعمل امنیتی برای اجرای دستور CDC صادر کرد.

میزل در حکم ۵۹ صفحه ای خود گفت که تنها راه حل این است که این قانون را به طور کامل در سراسر کشور لغوکنند، زیرا پایان دادن به آن برای گروه محدودی از افرادی که در شکایت اعتراض کردند غیرممکن است.

قاضی گفت “یک راه حل محدود به هیچ وجه چاره کار نیست” و دادگاه ها اختیار کامل برای اتخاذ چنین تصمیمی دارند – حتی اگر اهداف CDC در مبارزه با ویروس قابل ستایش باشد.

او نوشت: «از آنجایی که سیستم ما به آژانس‌ها اجازه نمی‌دهد حتی برای رسیدن به اهداف مطلوب، غیرقانونی عمل کنند، دادگاه آن را غیرقانونی اعلام کرده و دستور ماسک را لغو می‌کند.

قاضی موضوع را به CDC بازگرداند. مشخص نیست که آیا دستور قاضی فوراً اعمال می شود یا خیر و به نظر می رسد که دستور TSA برای دستور ماسک هنوز در حال اجرا است.

لغو قانون اجباری زدن ماسک در آمریکا

گروه‌های صنعتی و قانون‌گذاران جمهوری‌خواه از دولت بایدن ‌خواستند هفته گذشته فوراً به ۱۴ ماه ماسک زدن پایان دهد. اما CDC گفت که زمان بیشتری برای مطالعه نوع فرعی BA.2 Omicron که اکنون به سرعت در ایالات متحده گسترش می یابد، لازم است.

شهر فیلادلفیا روز دوشنبه طی دستور محلی ماسک را مجدداً به دلیل افزایش آلودگی تحمیل کرد ،و مردم را ملزم به زدن ماسک در تمام فضاهای عمومی سرپوشیده مانند رستوران ها می کرد.

حکم روز دوشنبه در فلوریدا می‌تواند باعث سردرگمی در هواپیماها شود، جایی که دستور استفاده از ماسک باعث افزایش حوادث و درگیری‌ها بین مقامات خطوط هوایی برای اجرای این دستور شده و مسافرانی که درخواست پوشاندن صورت خود را رد می‌کنند.

اداره هوانوردی فدرال اعلام کرد که از ژانویه ۲۰۲۱، رکورد ۷۰۶۰ حادثه سرکش مسافر گزارش شده است – و ۷۰ درصد مربوط به قوانین ماسک است.

برای مثال، خطوط هوایی آمریکا، از دولت بایدن خواسته بود که «به علم و تحقیق متمایل شود، که به وضوح از برداشتن ماسک حمایت می کند».

این گروه که نماینده خطوط هوایی مسافربری بزرگ ایالات متحده است، گفت: «اگر ماسک در مکان‌هایی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها یا مراکز ورزشی شلوغ توصیه نمی‌شود، نیاز به ماسک در هواپیما بی‌معنی است». این سازمان اظهار نظر فوری در مورد حکم روز دوشنبه نداشت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.