• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10

جزئیات‌ قیمت‌ جدید مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات

  • کد خبر : 41623
  • 12 می 2022 - 15:55
جزئیات‌ قیمت‌ جدید مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات

قیمت‌ جدید مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات با اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها و واریز یارانه کمک‌معیشتی برای مردم، قیمت جدید چهار قلم کالای اساسی که از صبح امروز اعمال می‌شود.

قیمت‌ جدید روغن

اتاق اصناف ایران پیرو اطلاعیه شماره ۲ ستاد تنظیم بازار مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ درباره مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، نرخ حداکثری فروش انواع روغن خوراکی را برای مصرف کننده در سراسر کشور مطابق با جدول پیوست اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه روغن مایع آفتاب گردان ۸۱۰ گرمی پخت و پز ۶۳۰۰۰ تومان، روغن مایع ۸۱۰ گرمی سرخ کردنی ۶۲۰۰۰ تومان، روغن مایع مخلوط ۱۳۵۰ گرمی ۱۰۱۰۰۰ تومان و روغن ۴.۵ کیلویی نیمه جامد ۳۶۰۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

نرخ جدید تخم مرغ

همچنین رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران تخمگذار آخرین قیمت‌های تخم مرغ در بازار را اعلام کرد.

حمیدرضا کاشانی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران تخمگذار گفت: برای توزیع عادلانه یارانه، قیمت مصوب تخم مرغ اعلام شد. قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان، هر شانه تخم‌مرغ ۱.۹ کیلوگرمی برای مصرف کننده ۷۶ هزار تومان و هر شانه ۲ کیلویی ۸۰ هزار تومان است.

او میزان تغییر قیمت تخم‌مرغ نسبت به قبل از عادلانه شدن یارانه را ۸۰ تا ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به مازاد تولید، بعید است که قیمت‌ها به نرخ‌های اعلامی در بازار برسد.

بر اساس اعلام اتحادیه مرغداران تخمگذار، قبل از عادلانه شدن یارانه‌ها، قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان بود که به سبب مازاد بودن روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تنی تولید، هر شانه با نرخ ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان به فروش می‌رسید.

قیمت مصوب محصولات لبنی

رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی، نرخ حداکثری فروش انواع محصولات لبنی برای مصرف کننده در سراسر کشور را اعلام کرد و گفت: قیمت نهائی چهار قلم شیر، ماست و پنیر براساس شیرخام هرکیلو مبلغ ۱۲۰۰۰ تومان درب گاوداری است و صنایع لبنی نیز از امروز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ می‌توانند قیمت‌های جدید را بر روی محصولات خود درج کنند.

دبیر انجمن صنایع لبنی ادامه داد: بر این اساس قیمت شیرنایلونی ۹۰۰ گرمی ۱/۵% چربی ۱۵۰۰۰۰ ریال، شیر بطری یک لیتری ۱/۵%چربی ۱۸۰۰۰۰ ریال، ماست ۲/۵ کیلوئی ۱/۵%چربی ۴۹۵۰۰۰ ریال، پنیر uf۴۰۰ گرمی نسبتاً چرب ۳۷۵۰۰۰ ریال است.

اعمال قیمت‌های جدید

همچنین طبق اعلام ستاد تنظیم بازار سقف قیمت کالاهای کالاهای مشمول طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها (روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات) تعیین و از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوط به واحدهای صنفی ابلاغ می شود و از امروز به تدریج مجاز به اعمال قیمت‌های جدید خواهند بود.

بر این اساس هر گونه اعلام قیمت بالاتر از قیمت‌های مصوب در تمامی شبکه‌های توزیع گران فروشی است و گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی و سازمان تعزیرات با خاطیان برخورد قانونی خواهد داشت.

افرادی که مبلغ کمک معیشتی به حساب آن‌ها واریز شده می‌توانند آن را برداشت کنند.

اعلام و پیگیری گرانفروشی

هموطنان گرامی در صورت مشاهد گرانفروشی می توانند از طریق تماس با شماره تلفن های ۱۲۴ و ۱۳۵ در سراسر کشور و یا مراجعه به درگاه اینترنتی www.۱۲۴.ir اعلام و پیگیری کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.