• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
16

جف بزوس از بایدن به دلیل توئیتش درباره تورم انتقاد کرد

  • کد خبر : 41649
  • 15 می 2022 - 10:07
جف بزوس از بایدن به دلیل توئیتش درباره تورم انتقاد کرد

جف بزوس از بایدن به دلیل توئیتش درباره تورم انتقاد کرد ، جو بایدن گفته است تورم را می توان با مالیات بر شرکت های ثروتمند کاهش داد.

جف بزوس از بایدن به دلیل توئیتش درباره تورم انتقاد کرد

جف بزوس، بنیانگذار آمازون، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به خاطر توئیتی که در آن گفته بود با مالیات بر شرکت های ثروتمند می تواند تورم را کاهش دهد، مورد هدف قرار داد.

بایدن در توییتی نوشت: «می‌خواهید تورم را پایین بیاورید؟ بیایید مطمئن شویم که ثروتمندترین شرکت ها سهم خود را پرداخت می کنند.”

بزوس بنیانگذار آمازون پاسخ داد: «افزایش مالیات شرکت ها خوب است. کنترل کردن تورم بسیار مهم است. اما جمع کردن آنها با هم فقط یک اشتباه است.»

بزوس، که شرکتش از اعتبارات و کسر مالیات بهره مند شده است، پاسخ داد: «هیئت اطلاعات نادرست جدید ایجاد شده باید این توییت را بررسی کند، یا شاید به جای آن نیاز به تشکیل یک هیئت غیر متعارف جدید باشد.» به هیئت اداره اطلاعات نادرست وزارت امنیت داخلی. «افزایش مالیات شرکت‌ها خوب است. رام کردن تورم برای بحث بسیار مهم است. جمع کردن آنها با هم فقط یک اشتباه است.»

بایدن  از سابقه مالیاتی آمازون انتقاد کرده بود

در حالی که بایدن در آن توییت به طور خاص از آمازون سخنی به میان نیاورد، بایدن قبلاً از سابقه مالیاتی این شرکت انتقاد کرده بود. آمازون در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هیچ مالیات بر درآمد فدرال پرداخت نکرد.

تورم به سطوحی رسیده است که در دهه های گذشته مشاهده نشده بود و بر قیمت کالاهای ضروری مانند گاز، غذا و مسکن تأثیر می گذارد. مقامات فدرال رزرو تا کنون با دو افزایش نرخ بهره در سال جاری به این مشکل پاسخ داده اند. آنها تا زمانی که تورم به هدف ۲ درصدی بانک مرکزی برسد، تعهد بیشتری داده اند.

 

معصومه لطفی ( پایگاه خبری دخالت )

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.