• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

شعبه روسی گوگل پس از توقیف حساب بانکی خود اعلام ورشکستگی کرد

  • کد خبر : 41720
  • 19 می 2022 - 11:06
شعبه روسی گوگل پس از توقیف حساب بانکی خود اعلام ورشکستگی کرد

یکی از سخنگویان گوگل گفت، شعبه روسی گوگل قصد دارد پس از توقیف حساب بانکی آن توسط مقامات و غیرممکن شدن پرداخت پول به کارکنان و فروشندگان، اعلام ورشکستگی کند، اما خدمات رایگان از جمله جستجو و یوتیوب به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

شعبه روسی گوگل اعلام ورشکستگی کرد

واحد ا آلفابت ماه‌ها در روسیه به دلیل حذف نکردن محتوایی که مسکو غیرقانونی می‌داند و محدود کردن دسترسی به برخی رسانه‌های روسی در یوتیوب تحت فشار بوده است، اما کرملین تاکنون دسترسی به خدمات این شرکت را مسدود نکرده است.

یکی از سخنگویان گوگل گفت: «مقامات روسیه با توقیف حساب بانکی گوگل روسیه، عملکرد دفتر روسیه ما از جمله استخدام و پرداخت حقوق کارکنان مستقر در روسیه، پرداخت پول به تامین کنندگان و فروشندگان و انجام سایر تعهدات مالی را غیرقابل قبول کرده است.

بنابر این گوگل روسیه اعلامیه ای مبنی بر قصد خود برای اعلام ورشکستگی منتشر کرده است.

یک کانال تلویزیونی متعلق به یک تاجر روسی تحریم شده در ماه آوریل گفت که ضابطان یک میلیارد روبل (۱۵ میلیون دلار) از گوگل را به دلیل عدم بازگرداندن دسترسی به حساب یوتیوب خود ضبط کرده اند، اما این اولین بار است که غول فناوری ایالات متحده ارقام خود را اعلام می کند.

گوگل فوراً تأیید نکرد که آیا این توقیف وجوهی بود که به قصد آن برای اعلام ورشکستگی منجر شد یا اینکه آیا تصرفات دیگری رخ داده است.

پایگاه داده سرویس ضابطان فدرال روسیه دو توقیف را از اواسط ماه مارس بدون مشخص کردن مبالغ و همچنین سایر جریمه ها و هزینه های اجرایی فهرست کرده است.این سرویس تایید کرد که دارایی ها و دارایی های گوگل را توقیف کرده است.

 

گوگل تأیید کرد که بسیاری از کارمندان خود را از زمانی که مسکو در ۲۴ فوریه ده ها هزار نیرو به اوکراین فرستاد، از روسیه خارج کرده است. اما برخی از آنها باقی ماندن را انتخاب کردند.

یادداشتی که روز چهارشنبه در رجیستری رسمی روسیه Fedresurs منتشر شد، گفت که شرکت تابعه گوگل قصد دارد اعلام ورشکستگی کند و از ۲۲ مارس “ناتوانی در انجام تعهدات پولی خود” از جمله حقوق پایان کار، حقوق کارکنان فعلی و سابق و پرداخت های اجباری به موقع را پیش بینی کرده است.

خدمات رایگان برای اقامت

گوگل که فروش تبلیغات و اکثر عملیات تجاری دیگر در روسیه را متوقف کرده است، اعلام کرد که خدمات رایگان آن از جمله جیمیل، نقشه، اندروید و پلی برای کاربران روسی در دسترس خواهد بود.

روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد علی‌رغم تهدیدها و جریمه‌های مکرر، قصد مسدود کردن یوتیوب گوگل را ندارد و اذعان داشت که چنین اقدامی احتمالا باعث آسیب کاربران روسی خواهد شد و بنابراین باید از آن اجتناب شود.

جریمه شعبه گوگل در روسیه

در ماه دسامبر، روسیه ۷٫۲ میلیارد روبل هزینه به گوگل برای آنچه که مسکو می‌گفت حذف مکرر محتوایی است که روسیه غیرقانونی می‌داند، به گوگل تحمیل کرد که اولین جریمه مبتنی بر درآمد در این نوع پرونده در روسیه است.

داده های ضابطان حاکی از آن است که این جریمه به دلیل هزینه اجرایی ۵۰۶ میلیون روبل افزایش یافته است.

بانک اطلاعاتی شرکت های روسی اسپارک خبرگزاری اینترفاکس نشان داد که درآمد زیرمجموعه روسی گوگل در سال ۲۰۲۱، ۱۳۴٫۳ میلیارد روبل بوده است.

آلفابت ماه گذشته اعلام کرد که روسیه ۱ درصد از درآمد سال گذشته خود یا حدود ۲٫۶ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.