• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

پوتین به مناسبت سالگرد جنگ جهانی دوم شرق اوکراین را بمباران کرد

  • کد خبر : 42199
  • 22 ژوئن 2022 - 12:38
پوتین به مناسبت سالگرد جنگ جهانی دوم شرق اوکراین را بمباران کرد

۲۲ ژوئن یک تاریخی مهم در روسیه است – “روز خاطره و اندوه” – زمانی که نیروهای آلمان نازی هیتلر به اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم حمله کردند. همچنین در اوکراین و بلاروس که در آن زمان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود، گرامی داشته می شود. جنگ در آنجا ۱۴۱۸ روز از ۲۲ ژوئن ۱۹۴۱ به طول انجامید و مورخان تخمین می زنند که حدود ۲۷ میلیون سرباز و غیرنظامی شوروی کشته شدند.

پوتین به مناسبت سالگرد جنگ جهانی دوم شرق اوکراین را بمباران کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به مناسبت این روز عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین برای ریشه‌کن کردن نازی‌ها آغاز کرد، و قرار است برای احترام به کشته‌شدگان گل بگذارد.

دولت اوکراین و حامیان غربی آن می‌گویند پوتین از بهانه‌ای دروغین برای به راه انداختن یک جنگ تجاوزکارانه علیه همسایه‌اش استفاده کرده است.

به مناسبت این سالگرد، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اسنادی را منتشر کرد که مربوط به آغاز جنگ جهانی دوم بود که مدعی بود آلمان قصد دارد ادعا کند ارتش شوروی کلیساها و گورستان ها را برای توجیه تهاجم خود بمباران می کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه به‌رغم وجود هیچ مدرکی مبنی بر اینکه روسیه در معرض تهدید قریب‌الوقوع اوکراین یا ناتو قرار دارد، تلاش کرد تا حمله مسکو به اوکراین را اقدامی ضروری علیه «تجاوز» قلمداد کند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، به نوبه خود گفت که کشورش به روسیه اجازه نخواهد داد که پیروزی اروپا بر نازیسم در جنگ جهانی دوم را برای اهداف خود تصاحب کند.

پوتین در سخنرانی در یک رژه نظامی در میدان سرخ به مناسبت پیروزی جنگ جهانی دوم بر نازی‌ها، شباهت‌های جعلی بین ارتش سرخ در حال جنگ علیه نیروهای نازی و اقدامات روسیه در اوکراین ترسیم کرد.

روز پیروزی در روسیه

روز پیروزی که روسیه در ۹ می جشن می گیرد، مهم ترین تعطیلات این کشور است که با رژه نظامی و آتش بازی در سراسر این شهرستان جشن گرفته می شود.

پوتین خطاب به سربازان روسی که میدان سرخ را پر کرده بودند، گفت که جنگ در اوکراین حرکتی ضروری برای جلوگیری از آنچه او به عنوان “تهدیدی که برای ما کاملا غیرقابل قبول بود [که به طور روشمند در کنار مرزهای ما ایجاد شده است” توصیف کرد.

اوکراین اخیراً هیچ حرکت قابل توجهی برای پیوستن به ناتو انجام نداده است و سال ها با عضویت در این ائتلاف فاصله دارد.

واکنش پیشگیرانه به یک تجاوز

پوتین مدعی شد: «خطر روز به روز افزایش می‌یابد» و افزود که روسیه «یک واکنش پیشگیرانه به یک تجاوز» را انجام داد که آن را «به موقع و تنها تصمیم درست یک کشور مستقل، قدرتمند و مستقل» توصیف کرد.

پوتین در سخنرانی خود در این رژه مجددا غرب را به دلیل عدم توجه به خواسته های روسیه برای تضمین های امنیتی و عقب نشینی از گسترش ناتو سرزنش کرد و استدلال کرد که این راه چاره ای جز اقدام در اوکراین برای مسکو باقی نمی گذارد.

آخرین کشوری که به ناتو پیوست، جمهوری مقدونیه شمالی در مارس ۲۰۲۰ بود.

پوتین گفت که نیروهای روسیه در اوکراین “برای سرزمین مادری می جنگند تا هیچ کس درس های جنگ جهانی دوم را فراموش نکند و جایی در جهان برای جلادها، جلادها و نازی ها وجود نداشته باشد.”

پوتین هیچ نشانه‌ای مبنی بر تغییر استراتژی ارائه نکرد یا نشانی از این که قصد دارد یک بسیج گسترده‌تر را اعلام کند، همانطور که برخی در اوکراین و غرب پیش‌بینی کرده بودند.

پوتین پیروزی اروپا در جنگ جهانی دوم را تصاحب می کند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز دوشنبه گفت که اوکراین به روسیه اجازه نمی‌دهد که روز پیروزی در اروپا – معروف به روز VE – را برای مقاصد سیاسی خود دست یابد.

او گفت : “امروز ما روز پیروزی بر نازیسم را جشن می گیریم. ما به اجداد خود افتخار می کنیم که همراه با سایر ملل در ائتلاف ضد هیتلر نازیسم را شکست دادند. و ما به کسی اجازه نخواهیم داد این پیروزی را ضمیمه کند. ما اجازه نخواهیم داد که تصاحب شود.”

زلنسکی چندین شهر اوکراینی را که در حال حاضر تحت کنترل نیروهای متجاوز روسیه هستند فهرست کرد و گفت که اوکراینی‌ها در طول جنگ جهانی دوم نیز نیروهای آلمان نازی را از این مناطق بیرون رانده بودند.

“دهه ها پس از جنگ جهانی دوم، تاریکی به اوکراین بازگشته است. شر بازگشته است – در لباسی متفاوت، با شعارهای مختلف، اما برای همان هدف.”

اوکراین یکی از کشورهای شوروی سابق بود

اوکراین یکی از کشورهای شوروی سابق بود که از جنگ جهانی دوم بیشتر ویران شده بود.شهرهای اوکراین در اولین ساعات حمله نازی ها مورد حمله قرار گرفتند و این کشور چندین سال را تحت اشغال گذراند و شاهد جنایاتی مانند قتل عام یهودیان بابین یار در خارج از کیف بود. بیش از ۲ میلیون شهروند اوکراینی به عنوان برده به آلمان فرستاده شدند و اعتقاد بر این است که این کشور در مجموع ۸ میلیون غیرنظامی و سرباز را از دست داده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.