• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

زنی پس از ۴۶ سال نوزادی سنگی به دنیا آورد + عکس

  • کد خبر : 42282
  • 29 ژوئن 2022 - 11:35
زنی پس از 46 سال نوزادی سنگی به دنیا آورد + عکس

زنی پس از  ۴۶ سال نوزادی سنگی به دنیا آورد . در سال ۱۹۵۵، یک زن مراکشی اولین فرزند خود را باردار شد و قرار شد در یک بیمارستان محلی سزارین شود. اما پس از مشاهده مرگ زن دیگری در حین زایمان، از بیمارستان فرار کرد!

زیست شناسی یک علم استثنایی است و بدن انسان همیشه این را در قالب پیچیده ترین و عجیب ترین ناهنجاری های ژنتیکی و فیزیکی نشان داده است. از شرایطی که باعث می شود مردم اشک هایی تولید کنند که تا حدی از خون تشکیل شده است (همولاکریا) تا پسری که با کمتر از ۲ درصد مغز متولد می شود، شگفتی های بیولوژیکی دائماً جامعه پزشکی را نگران می کند. در این مطلب یکی از این عجایب پزشکی را نقل می کنیم که ممکن است شما را بسیار متعجب کند .

داستان عجیب زهرا ابوطالب مادر نوزاد سنگی

در سال ۱۹۵۵، یک زن مراکشی اولین فرزند خود را باردار شد و قرار شد در یک بیمارستان محلی سزارین شود. اما پس از مشاهده مرگ زن دیگری در حین زایمان، از بیمارستان فرار کرد!

زهرا ابوطالب، زن ۲۶ ساله ای که در روستایی خارج از کازابلانکا در مراکش زندگی می کند، برای اولین بار باردار شد. پس از تحمل ۴۸ ساعت درد زایمان، او به سرعت به یک بیمارستان محلی منتقل شد و پزشکان او را برای انجام عمل سزارین آماده کردند. در آنجا زن دیگری را دید که در هنگام زایمان از درد شدید جان باخت. این باعث شد که او از بیمارستان فرار کند و فکر کند که اگر می ماند به همان سرنوشت دچار می شد.

زهرا مدام دردهای طاقت‌فرسای زایمان را احساس می‌کرد اما سقط نشد و پس از چند روز درد قطع شد. او به افسانه مراکشی کودک خواب اعتقاد داشت و با پذیرش سه فرزند دیگرش به زندگی عادی ادامه داد.

کودک خوابیده یک داستان عامیانه مراکشی و مغربی

کودک خوابیده یک داستان عامیانه مراکشی و مغربی است که می گوید جادوی سیاه و سفید می تواند جنین را خفته کند و ممکن است بعد از دوره طبیعی بارداری از خواب بیدار شود و به دنیا بیاید. حتی در ماده ۱۵۴ مودوانه فعلی (قانون خانواده در قانون مراکش) آمده است که فرزندی که ۱ سال پس از جدایی به دنیا بیاید، از سوی شوهر سابق پدر محسوب می شود. زهرا به این اسطوره مراکشی بسیار اعتقاد داشت. علاوه بر این، زمانی که درد زایمان متوقف شد، او زندگی خود را طبق معمول شروع کرد و حتی مادربزرگ شد. با این حال، او هرگز فرزندی به دنیا نیاورد.

زنی پس از  ۴۶ سال نوزادی سنگی به دنیا آورد

بعد از ۴۶ سال ناگهان دردش برگشت. سپس، اسکن اولتراسوند یک توده بزرگ غیرقابل شناسایی را نشان داد که بعداً با اسکن MRI مشخص شد که نوزاد متولد نشده او است.

هنگامی که درد او ناگهان در ۷۵ سالگی بازگشت، پسرش او را نزد پروفسور طیبی اوازانی برد. او به دلیل بیرون زدگی شکم او مشکوک به تومور تخمدان بود. از این رو، او یک سونوگرافی ترتیب داد. اسکن یک توده بزرگ غیرقابل شناسایی را نشان داد. او مشکوک بود که نوعی ساختار کلسیفیه است و بنابراین او را به یک رادیوگرافی متخصص ارجاع داد. در نهایت، اسکن MRI تأیید کرد که در واقع نوزاد متولد نشده او کلسیفیه شده است.

جنین مرده تبدیل به ماده خارجی شده است

زهرا حاملگی خارج از رحمی داشت که جنین لوله فالوپ را ترکیده بود و در حفره شکم رشد می کرد. بعداً جنین مرده تبدیل به ماده خارجی شده است. بنابراین، بدن مادر یک پوسته آهکی در اطراف خود تشکیل داده است که جنین را مومیایی می کند. جراحان با موفقیت جنین را از بدن زهرا خارج کردند.

نتیجه گرفته شد که زهرا از حاملگی خارج رحمی رنج می برد که تخمک خود را در لوله فالوپ کاشته بود و در حین رشد همان لوله فالوپ ترکید و در حفره شکم خوابید. جنین خود را از طریق جفت به اعضای حیاتی اطراف معده زهرا چسبیده بود. این یک تصمیم سخت بود که آیا عملیات ایمن خواهد بود یا خیر.

هنگامی که جراحان او را عمل کردند، متوجه شدند که جنین کاملاً کلسیفیه شده و یک توده سخت و سفت است. اساساً نوزاد سنگی بود که به دیواره شکم و اعضای حیاتی زهرادر هم آمیخته بود.

پس از نزدیک به ۴ ساعت، جراحان با موفقیت جنین کلسیفیه را از او خارج کردند. وزن جنین ۷ پوند و طول آن ۴۲ سانتی متر بود.

لیتوپدیون یا نوزاد سنگی چیست؟

در موارد حاملگی خارج رحمی، اگر جنین مرده به دلیل جثه بزرگ، نتواند دوباره جذب بدن مادر شود، بدن مادر با آن به عنوان یک ماده خارجی برخورد می کند و ممکن است باعث ایجاد اقدامات ایمنی علیه آن شود.

یک پوسته کلسیفری که در اطراف جنین مرده ایجاد می شود تا از مادر در برابر هر گونه عفونت محافظت کند، باعث می شود که بافت های جنین مرده کم آب شود (مومیایی شده) و آن را به یک نوزاد سنگی یا سنگی تبدیل می کند. ممکن است از هفته ۱۴ بارداری تا ترم کامل رخ دهد. اولین ذکر لیتوپدیون به ۱۱۰۰ سال قبل از میلاد در تگزاس برمی گردد.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.