• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

مستاجران چگونه برای افزایش اجاره‌بها شکایت کنند؟

  • کد خبر : 42396
  • 07 جولای 2022 - 9:55
مستاجران چگونه برای افزایش اجاره‌بها شکایت کنند؟

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد امکان ثبت شکایات درباره مبلغ افزایش اجاره‌بها بر اساس مصوبات اعلام شده، در سامانه ۱۲۴ فراهم شده است. افزایش حداکثری سقف اجاره‌بها تعیین شده است در تهران و سایر کلان‌شهرها ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد است.

مستاجران چگونه برای افزایش اجاره‌بها شکایت کنند؟

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در نشست هماهنگی با ارگان‌ها و اصناف و مشاوران املاک برای پیگیری اجرایی شدن بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا در خصوص بازار اجاره‌بها، گفت: با توجه به شرایط حاضر در بازار اجاره مسکن در کشور نشست پیگیری اجرای مصوبات برگزار شده و ادامه خواهد داشت.

کنترل بازار مسکن

او در ادامه افزود: در صدد هستیم تا با این دستورالعمل‌ها و قوانینی که در حال حاضر از بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا و مصوبه هیات وزیران و ستاد تنظیم بازار کشور دریافت و ابلاغ شده  است، بتوانیم بازار مسکن را کنترل کنیم.

افزایش سقف اجاره‌بها در تهران و کلان‌شهرها ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد است

بسته سیاستی مصوب و ابلاغ شده و همه موظف هستند، مصوبه را اجرا کنند. این مصوبه دقیقاً افزایش حداکثری سقف اجاره‌بها را تعیین کرده که این حداکثر سقف تسهیلات در تهران و سایر کلان‌شهرها ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد است.

انصافاً از تمامی موجران کشور که همکاری کردند و همکاری می‌کنند کمال تشکر را داریم.

درخواست از مشاوران برای نصب مصوبه سران قوا در دفاتر املاکی

قاسمی اقدامات برخی از اتحادیه مشاوران املاک را در رعایت مصوبه سران قوا مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: از مشاوران املاک درخواست می‌کنیم با نصب اطلاعیه مربوط به بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا در دفاتر مشاوران املاک، اعلام و بر اساس آن قرارداد تنظیم کنند تا بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا به شکلی مناسب اجرایی و عملیاتی شود.

شکایات در خصوص مبلغ افزایش اجاره‌بها

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: امکان ثبت شکایات در خصوص مبلغ افزایش اجاره‌بها بر اساس مصوبات اعلام شده، در سامانه ۱۲۴ فراهم شده است.

تعزیرات حکومتی موضوع این شکایات را پیگیری خواهد کرد و امکان شناسایی واحدهایی که مصوبات سقف افزایش نرخ اجاره‌بها را رعایت نمی‌کنند، در سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی فراهم شده است.

برای تنظیم بازار مسکن و اجاره‌بها، وزارت راه و شهرسازی برای بازرسی‌های برنامه‌ریزی شده و یا سرزده در سراسر کشور با همکاری دستگاه‌های نظارتی استفاده خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.