• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

۲ قلب خوک با موفقیت به بیماران مرگ مغزی پیوند زده شد

  • کد خبر : 42551
  • 18 جولای 2022 - 23:11
2 قلب خوک با موفقیت به بیماران مرگ مغزی پیوند زده شد

پزشکان اخیراً قلب خوک را به دو بیمار فوت شده پیوند زده اند و این امید را ایجاد کرده است که روزی می توان از پیوند حیوانات برای نجات جان انسان ها استفاده کرد.

۲ قلب خوک با موفقیت به بیماران مرگ مغزی پیوند زده شد

این عمل به رهبری دکتر نادر معظمی، جراح قلب در مرکز پزشکی NYU Langone Health در شهر نیویورک، در ماه ژوئن و جولای انجام شد.

در اوایل امسال، گروه دیگری از پزشکان از مرکز پزشکی دانشگاه مریلند قلب خوک را به بیمار دیگری پیوند زدند که این بیمار دو ماه پس از عمل درگذشت.

دکتر معظمی و تیمش برای دو عمل جراحی اخیر، قلب دو خوک اصلاح شده ژنتیکی را به دو بیمار تازه فوت شده که تحت حمایت ونتیلاتور بودند پیوند زدند: لورنس کلی ۷۲ ساله و آلوا کاپوانو ۶۴ ساله.

هر دو بیمار سابقه طولانی بیماری قلبی داشتند. پس از پیوند، بیماران داروهای استاندارد پس از پیوند را دریافت کردند. پزشکان به مدت سه روز عملکرد قلب بیماران را زیر نظر گرفتند اما هیچ نشانه ای از رد اولیه اندام مشاهده نکردند. پس از جراحی ها از تجهیزات پشتیبانی مکانیکی اضافی استفاده نشد.

دکتر رابرت مونتگومری، مدیر مؤسسه پیوند لانگون نیویورک، گفت: عمل بر روی افراد مرده در مقایسه با بیماران زنده مطالعه عمیق‌تری را در مورد اینکه بدن گیرندگان قلب خوک‌ها را تحمل می‌کند، امکان پذیر کرد. ما می‌توانیم نظارت بسیار بیشتری انجام دهیم و واقعاً به نوعی زیست‌شناسی را درک کنیم و همه ناشناخته‌ها را کشف کنیم.»

اولین پیوند یک عضو حیوانی به انسان

اولین پیوند یک عضو حیوانی به انسان، پیوند قرنیه از خوک بود که در سال ۱۸۳۸ انجام شد. از آن زمان، چنین تلاش هایی تا حد زیادی ناموفق بوده است، زیرا سیستم ایمنی انسان به طور معمول به عضو حیوان پیوندی به عنوان یک جسم خارجی حمله می کند و آن را رد می کند. در سال‌های اخیر، محققان با اصلاح ژنتیکی خوک‌ها به منظور ایجاد شباهت بیشتر به اندام‌های بدن خوک‌ها، این مساله را دور زدند. آنها با تعدیل رشد اندام و کاهش احتمال دفع آن توسط سیستم ایمنی گیرنده، سیستم ایمنی را فریب می دهند.

اداره غذا و دارو (FDA) در حال بررسی آزمایشاتی است که قلب یا کلیه های خوک اصلاح شده ژنتیکی را به بیماران داوطلب پیوند می دهد. موفقیت دو عمل جراحی اخیر به محققان کمک می کند تا یک قدم به واقعیت نزدیک تر شوند.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.