• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

خبر خوش وزارت صمت منتطر ریزش قیمت خودرو باشید!

  • کد خبر : 42554
  • 18 جولای 2022 - 23:18
خبر خوش وزارت صمت منتطر ریزش قیمت خودرو باشید!

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: رصد قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم.

ریزش قیمت خودرو

امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت‌، معدن و تجارت (صمت) با اشاره به حذف تولید خودروهای سمند، تیبا و ساینا از ابتدای مردادماه، جایگزین این خودروها را معرفی کرد و خبرهای خوبی در حوزه خودرو طی ماه آینده خبر داد.

وی گفت: گزارش‌های مالی شرکت‌های خودرویی نشان می‌دهد این صنعت در خرداد ماه امسال با ۱۸ درصد رشد رکورد دارِ رشد بخش تولید در اقتصاد بوده است.همزمان با رشد کمی تولید، با ابتکار وزیر صمت و با هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، تولید خودروهای تیبا،سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و خودروهای نظیر شاهین CVT ، آریا ، رانا AMT, هایما S8 و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند، جایگزین آن‌ها خواهند شد.

تعهدات خودروسازان برای سه خودرویی که تولید نمی‌شوند

او درباره تعهدات خودروسازان برای سه خودرویی که تولید نمی‌شوند، بیان کرد: جمع این تعهدات کمتر از ۵۰ هزار دستگاه است که طبق هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، شماره‌گذاری خواهند شد. نتایج اقدامات کمی و کیفی وزارت صمت در صنعت خودرو قابل مشاهده است و این صنعت طبق ابلاغ دستورالعمل ۸ ماده‌ای رئیس جمهور، در حال گذار پلتفرمی از شکل سنتی به مدرن است و طبق سند تحول خودرو مسیر کیفی‌سازی در سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

ثبت ‌نام طرح خودرویی

او در ادامه خاطر نشان کرد: ۱۵ طرح خودرویی از شمول قرعه‌کشی در مرحله اول تخصیص یکپارچه و در مرحله دوم تخصیص یکپارچه (که ثبت‌نام آن تا ساعت ١٧ روز سه‌شنبه ٢٨ تیرماه ادامه دارد) و با افزایش رشد تولید، ۵۰ درصد طرح‌های فروش خارج از قرعه کشی عرضه خواهد شد و این روند تا حذف کامل قرعه‌کشی ادامه خواهد یافت.

کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو

او در ادامه افزود : هدف‌گذاری امسال ایجاد جریان پایدار تولید و ساماندهی عرضه و مدیریت التهاب بازار خودرو است، و رصد قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم.در ماه آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.