• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
10

جزئیات جدید از حمله خونین به یک روحانی جوان در کرج + انگیزه ضارب

  • کد خبر : 42752
  • 30 جولای 2022 - 11:39
جزئیات جدید از حمله خونین به یک روحانی جوان در کرج + انگیزه ضارب

حمله خونین به یک روحانی جوان در کرج پنجشنبه شب رخ داد این روحانی هنگام سخنرانی در آستان امامزاده محمد کرج بود که ضارب با چاقو به او حمله کرد و وی را مجروح کرد.

جزئیات جدید از حمله خونین به یک روحانی جوان در کرج

سرهنگ سید مرتضی موسوی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی البرز بیان کرد: پنجشنبه شب یک روحانی هنگام سخنرانی در آستان امامزاده محمد کرج توسط فردی با ضربه چاقو مجروح شد اما در همین حین حاضرین در مراسم، ضارب را دستگیر کردند و تحویل پلیس دادند. تحقیقات درباره انگیزه متهم و سوابق وی از سوی پلیس ادامه دارد.

ضرب و جرح طلبه جوان در کرج

علی علی اکبری، مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان البرز هم درباره این ماجرا گفت: غروب پنجشنبه مراسم پنجشنبه‌های شهدایی (که هر هفته در بقاع متبرکه بخصوص بقعه متبرکه امامزاده محمد(ع) حصارک کرج با حضور خانواده شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود) در حال برگزاری بود که روحانی جوان سخنران و قاری زیارت عاشورای این مراسم توسط فردی مورد سوء قصد جانی قرار گرفت.

ضارب اقدام به قطع کردن سیم‌های شبکه صوتی مراسم کرد

او در ادامه گفت: هنگام برگزاری مراسم شخصی که پیش از این هم اقدام به قطع کردن سیم‌های شبکه صوتی مراسم کرده و در پی جلب توجه بود، با برنامه‌ریزی قبلی طلبه جوان این مراسم را به نام «سید مجتبی حسینی» مورد ضرب و جرح قرار داد. فرد ضارب هنگام قرائت زیارت عاشورا در یک لحظه موفق به نشستن در کنار این روحانی جوان شد و در همین هنگام چند ضربه چاقو به پهلو و کمر این طلبه زد. بعد از این اتفاق بسیجیان و خادمان شهدای حاضر در این مجلس در تعقیب و گریز فرد ضارب را دستگیر کردند و در تماس با پلیس او را تحویل نیروی انتظامی دادند.

همچنین طلبه جوان از طریق اورژانس به بیمارستان شهید مدنی منتقل شد که در ملاقات با این طلبه حال جسمی این طلبه مساعد گزارش شده است.

فرد ضارب از استان دیگری به البرز آمده

علی اکبری همچنین گفت : فرد ضارب از استان دیگری به البرز آمده است، و در پی اطلاعاتی که از مجموعه بقعه به دست آوردیم ضارب ظاهراً ایرانی است و در اظهارات اولیه مدعی شده من یار امام زمان(عج) هستم. علی اکبری که به‌عنوان رئیس بسیج مداحان شهرستان کرج و معاون اجرایی بسیج مداحان استان البرز نیز فعال است، گفت: بعضی از افراد در پیام‌هایی که در فضای مجازی گذاشته بودند تعداد ضاربان را بیش از یک نفر اعلام کرده‌اند یا گفته‌اند از اتباع یا سایر فرق دینی بوده است. علی اکبری از مداحان و هیأت‌ها در آستانه ماه محرم خواست که قبل از انتشار مطالب از صحت و سقم آن مطمئن شوند زیرا دشمنان در پی ایجاد تفرقه بین مسلمانان کشورهای همسایه ایران هستند.

دستگیری فرد ضارب در صحنه حادثه توسط مردم

رئیس کل دادگستری استان البرز حسین فاضلی هریکندی، هم گفت : رسیدگی فوری قضایی به این پرونده آغاز شده است و در زمان دستگیری ضارب توسط مردم، وی دچار جراحاتی شد که پس از ورود پلیس به صحنه به درمانگاه منتقل شده و تحت نظر قرار گرفت. روحانی جوان نیز با آمبولانس به اورژانس بیمارستان منتقل شده و هم‌اکنون شرایط مساعدی دارد اما به دلیل ضربه وارده نیاز به جراحی دارد و پزشکان وی را تحت درمان قرار داده‌اند.

فرد ضارب در صحنه حادثه توسط مردم دستگیر و هم‌اکنون در بازداشت است از صدور دستور قضایی برای رسیدگی فوری به این پرونده خبر داد و متذکر شد: در خصوص فرد ضارب ادعای اختلالات روانی مطرح است ولی با توجه به اینکه نیاز به تحقیقات بیشتر از جمله معاینه روانپزشکی و اخذ نظریه پزشکی قانونی در خصوص وی وجود دارد پس از بررسی این موضوع توسط متخصصان، نتیجه اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.