• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

۵ شهید تازه تفحص شده سوریه را بشناسید

  • کد خبر : 42787
  • 01 آگوست 2022 - 17:12
۵ شهید تازه تفحص شده سوریه را بشناسید

پیکر شهدای مدافع حرمی که امروز روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بازگشتشان به میهن خبر داده است بیش از ۶ سال مفقود بوده‌اند.

من یک بلاک متنی هستم، روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا این متن را تغییر دهید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

۵ شهید تازه تفحص شده سوریه

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر از شناسایی پیکر مطهر ۵ شهید مدافع حرم در خان‌طومان داد. در متن اطلاعیه روابط عمومی آمده است: «هویت پیکر مطهر شهیدان مدافع حرم «عبدالله اسکندری»، «رحیم کابلی»، «مصطفی تاش موسی»، «محمدامین کریمیان» و «عباس آسمیه» از طریق تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه شناسایی و تایید شد و پیکرهای مطهر این شهدا به میهن اسلامی بازگشت.»

این شهدا که سپاه از بازگشتشان به میهن خبر داده است بیش از ۶ سال مفقود بودند. سردار شهید عبدالله اسکندری که هشت سال از شهادت و مفقودی پیکرش می‌گذرد نخستین شهید ایرانی بود که تکفیری ها با بغض و کینه خود سر از پیکرش جدا کردند.

سه تن از این شهدا مربوط به استان مازندران هستند. شهیدان کابلی، کریمیان و تاش موسی از شهدای مازندرانی مفقود بودند. یکی از این شهدا یعنی روحانی شهید محمد امین کریمیان از رزمندگان ایرانی یگان فاطمیون بود که در کنار همرزمان افغانستانی خود به شهادت رسید. شهید عباس آسمیه اهل اسیتان البرز یکی از ۱۳ شهید مدافع حرم ایرانی است که در نبرد نفسگیر روز ۲۱ دی ماه ۱۳۹۴ به شهادت رسیدند.

  شهید عباس آسمیه

شهید عباس آسمیه در سال  ۱۳۶۸  به دنیا آمد. بعد از اخذ مدرک دیپلم در بخش هوا و فضای  سپاه مشغول خدمت شد. فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد قزوین بود. خیلی به هیئت و حضور در مساجد و ذکر اهل بیت(ع) علاقه داشت. به علوم اسلامی علاقه مند بود. لذا به مطالعه کتاب های حوزه روی آورد. در دی ماه سال ۱۳۹۴ داوطلبانه برای حراست از حرم آل الله به سوریه رفت و در روز ۲۱ دی ماه سال ۱۳۹۴ در سن ۲۶ سالگی در حلب شهید شد. پیکر مطهر او بعد از ۷ سال تفحص شد.

  شهید محمد امین کریمیان

شهید محمد امین کریمیان متولد شهریور ۱۳۷۳ در شهر بابلسر استان مازندران بود، او طلبه جوان ایرانی بود که توانست با زحمت فراوان همراه با رزمندگان فاطمیون خود را به جبهه دفاع از حریم اسلام در سوریه برساند. نهایتا در ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ یعنی وقتی ۲۲ سال سن داشت در حلب سوریه به شهادت رسید. پیکر مطهر این روحانی جوان بعد از ۶ سال تفحص شد.

شهید رحیم کابلی

شهید رحیم کابلی فرزند حیدرعلی از شهدای مدافع حرم استان مازندران، متولد سال ۱۳۴۲ در شهرستان بهشهر است. او از پاسداران لشکر ۲۵ کربلا بود که در سال ۱۳۹۵، در خانطومان سوریه آسمانی شد. او آخرین شهید از مجموع ۱۳ شهید مازندرانی حماسه خونین خان طومان در ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ بود که همنان پیکرش مفقودالاثر بود و حالا پیکر این شهید والامقام هم بعد از ۶ سال از شهادتش پیدا شده است.

شهید مصطفی تاش موسی

شهید مصطفی تاش موسی ، اولین شهید مدافع حرم شهرستان رامسر است که در یک خانواده مذهبی در روستای لتر از توابع روستای گالش محله رامسر دیده به جهان گشود. او در یک خانواده پر جمعیت که با خود ۵ برادر و ۳ خواهر بودند به دنیا آمد که فرزند ارشد خانواده بود. خانواده به کسب و کار کشاورزی و دامداری مشغول بوده و آقا مصطفی در این کار کمک خرج پدر بود. از این شهید بزرگوار دو فرزند به یادگار مانده است.

هنوز به سن تکلیف نرسیده بودند که در دفاع مقدس و به سوی جبهه های حق علیه باطل شتافت.بعد از ناامنی در سوریه برای دفاع از حریم اهل بیت توانست بهمن ماه ۱۳۹۴ راهی سوریه شود. و سحرگاه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ نیز در حلب به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید بعد از ۷ سال تفحص شد.

شهید محمد امین کریمیان

شهید محمد امین کریمیان متولد شهریور ۱۳۷۳ در شهر بابلسر استان مازندران بود، او طلبه جوان ایرانی بود که توانست با زحمت فراوان همراه با رزمندگان فاطمیون خود را به جبهه دفاع از حریم اسلام در سوریه برساند. نهایتا در ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ یعنی وقتی ۲۲ سال سن داشت در حلب سوریه به شهادت رسید. پیکر مطهر این روحانی جوان بعد از ۶ سال تفحص شد.

سردار شهید عبدالله اسکندری

سردار شهید عبدالله اسکندری در سال ۱۳۳۷ در قصرالدشت شیراز به دنیا آمد و سال ۱۳۵۸ وارد سپاه شد. این شهید در تمام هشت سال دفاع مقدس در جبهه حضور داشت. نخستین حضور وی در جبهه سوسنگرد و از یاران و همرزمان سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.