• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
17

افشاگری حسن روحانی: هدف ترامپ سرنگونی نظام بود، چه کسی از داخل به ترامپ چراغ سبز نشان داد؟

  • کد خبر : 42820
  • 04 آگوست 2022 - 11:16
افشاگری حسن روحانی: هدف ترامپ سرنگونی نظام بود، چه کسی از داخل به ترامپ چراغ سبز نشان داد؟

صبح روز چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱، جمعی از وزرا و معاونان سابق حسن روحانی رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در سالروز تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری حسن روحانی، دفتر ایشان حضور یافتند و از مشکلات و توفیقات دوران هشت ساله یاد کردند.

انقلاب ما مظلوم واقع شده است یا به دلیل کار دشمنان و یا عملکرد بد و قصور یا تقصیر ما

روحانی در این نشست بیان کرد : انقلاب ما پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی، مظلوم واقع شده است، این مظلومیت یا به دلیل کار دشمنان ماست و یا عملکرد بد و قصور یا تقصیر ما. هرچه که هست، انتظار مردم بیش از این بود که امروز می‌بینند. مردم می‌خواستند زندگی بهتری داشته باشند. مادیاتشان و مخصوصا معنویتشان رشد کند. مردم برای کمبودهای مادی زندگی‌ شاید گذشت ‌کنند، اما معنویت قابل گذشت نیست. مردم برای صداقت، وفای به عهد، عدالت و اجرای حکم خدا انقلاب کردند، وقتی ببینند اخلاق و عملکرد و برنامه‌های ما با آنچه در ۱۶ سال نهضت اسلامی به آن‌ها گفتیم مغایرت دارد، گذشت نمی‌کنند.

تصمیمات ما ایراداتی داشته که امروز گرفتار این مشکلات شدیم

روحانی رئیس‌جمهور سابق افزود: اینکه می‌گویند فشار خارجی مهم نیست، بلکه مدیریت داخلی اشکال دارد، حرف کاملا درستی است اما تفسیر وارونه می‌کنند. تصمیمات ما ایراداتی داشته که امروز گرفتار این مشکلات شدیم. اگر تصمیمات درستی در داخل می‌گرفتیم، از خارج نمی‌توانستند این‌چنین به ما فشار بیاورند.

هدف ترامپ سرنگونی نظام بود، چه کسی از داخل به ترامپ چراغ سبز نشان داد؟

وی افزود: ما سال ۱۳۹۷ تحت فشار ترامپ قرار گرفتیم. ترامپ مشکلات فراوانی ایجاد کرد. اما چه کسی به ترامپ چراغ سبز نشان داد؟ چه کسانی باعث شدند که ترامپ به خودش جرات بدهد و به این نتیجه برسد که اگر فشار حداکثری به ما وارد کند، در همان سال ۹۷ انقلاب ما سرنگون می‌شود. ترامپ که نمی‌خواست ما صرفا تحریم شویم. اطرافیان ترامپ به صراحت اعلام کردند مردم و مسئولان در ۲۲ بهمن جشن پیروزی انقلاب را نخواهند دید. هدف آن‌ها سرنگونی نظام و انقلاب بود. همه برنامه‌ریزی‌ها بر این مبنا بود. توطئه بیرونی بود اما علامت داخلی هم دادند. اردیبهشت ۹۷ حاصل دی ۹۶ بود. پس مشکل از داخل است تا بیرون.

این مطلب هم برایتان مفید است. ۵ شهید تازه تفحص شده سوریه را بشناسید

 در دولت دوم اگر ترامپ از برجام خارج نشده بود و روند ادامه داشت

روحانی به توفیقات دولت در رفع تحریم‌ها و لغو قطعنامه‌ها و بسته شدن پرونده پی‌ام‌دی اشاره کرد و افزود: در دولت دوم اگر ترامپ از برجام خارج نشده بود و روند ادامه داشت، ما علیرغم بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و همه‌گیری کرونا، می‌توانستیم به رشد اقتصادی برسیم و تورم تک‌رقمی را ادامه می‌دادیم. اگر می‌گذاشتند در اسفند ۹۹ به برجام برگردیم، دولت را در شرایط دیگری تحویل می‌دادیم.

روحانی مسائلی که دولت در پایان دوره هشت ساله با آن مواجه بود، را برشمرد و به اقداماتی مانند مدیریت کرونا و پنجشنبه‌های افتتاح اشاره کرد که مورد رضایت مقام معظم رهبری هم واقع شده بود و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند جلسات ستاد ملی کرونا باید به صورت مستقیم پخش شود تا مردم شاهد مدیریت کرونا باشند. ایشان در عین حال از تلاش‌ها در راستای جهش تولید با پنجشنبه‌های افتتاح ابراز رضایت کردند و فرمودند این اقدامات به مردم روحیه می‌دهد.

۶۰ میلیون دوز واکسن از روسیه خریدیم که چند میلیون دوز بیشتر به ما ندادند

در پایان او گزارش مختصری از تلا‌ش‌های دولت دوازدهم برای تامین و خریداری واکسن کرونا ارائه داد و گفت: ما تصمیم گرفتیم برای خرید ۲۰۰ میلیون دوز واکسن خارجی قرارداد ببندیم. خیلی‌ها مخالف بودند و می‌گفتند ما در داخل واکسن تولید می‌کنیم و به زودی ۵۰ میلیون دوز تحویل می‌دهیم. ما حتی پیشاپیش از آن‌ها هم خرید و تشویق کردیم. ۶۰ میلیون دوز واکسن از روسیه خریدیم که چند میلیون دوز بیشتر به ما ندادند.

۵۰ میلیون دوز واکسن از تولیدکنندگان داخلی خریدیم که در دوره ما چند میلیون دوز بیشتر نتوانستند تحویل دهند. از چین و هند، اروپا و کوواکس واکسن خریدیم. شرایط به گونه‌‌ای شد که حداقل حدود ۱۱۰ میلیون دوز واکسن، علاوه بر واکسن داخلی خریداری کردیم. ضمن اینکه اگر طرح تحول سلامت نبود ما در کرونا زمین‌گیر می‌شدیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.