• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
16

با ماکسیما خداحافظی کنید / رونمایی از ورسا و سنترا

  • کد خبر : 42868
  • 10 آگوست 2022 - 10:39
با ماکسیما خداحافظی کنید

نیسان در این هفته تایید کرد که تولید خودروی ماکسیما پس از مدل سال ۲۰۲۳ در اواسط سال ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید. انتظار می‌رود که در آینده نزدیک، نیسان از سدان‌های جدید ورسا و سنترا در ماه‌های آینده رونمایی کند.

با ماکسیما خودروی محبوب شرکت نیسان خداحافظی کنید

اگرچه نسخه فعلی مدل موتور احتراق داخلی در حال خروج از نمایشگاه‌ها است، اما این نام می‌تواند برای خودروی الکتریکی جدید این خودروساز که قرار است در سال‌های آینده وارد بازار شود، بازگردد.

نسل هشتم ماکسیما در سال ۲۰۱۶ سر و صدای زیادی به پا کرد. زیبایی شناسی آن بلافاصله مورد ستایش قرار گرفت و فضای داخلی مجلل آن با پیر شدن مدل به لطف ارتقاهای متعدد در طول زمان به بهبود ادامه داد.

در طول تقریباً دهه نسل هشتم در بازار، فروش خودروهای بزرگ به شدت کاهش یافته است که تا حد زیادی به دلیل محبوبیت فزاینده خودروهای کاربردی اسپرت (SUV) است.

زمانی که در سال ۲۰۱۳ بیش از ۵۹۰۰۰۰ مدل از ماکسیما به مشتریان آمریکایی فروخته شد به بالاترین حد خود یک دهه رسید،  نیسان امسال چهلمین سالگرد سدان ماکسیما را با یک نسخه ویژه چهلمین سالگرد جشن گرفت.

خودروهای بزرگ و انبوه سال‌ها در حوزه مصرف‌کنندگان قدیمی‌تر و محافظه‌کارتر بوده‌اند. با توجه به اینکه اکثر مشتریان اکنون بازنشسته شده‌اند و درآمد ثابتی دارند (یا اصلاً رانندگی نمی‌کنند)، بازار این خودروها به تکرار حجم فروش گذشته آنها کاهش یافته است. همچنین، بسیاری از رانندگان مسن‌تر اکنون دریافته‌اند که مدل‌های کراس اوور راحت‌تر به داخل و خارج می‌شوند و دید بهتری را به راننده ارائه می‌دهند، و این امر افت بخش خودروهای بزرگ را تسریع می‌کند.

نیسان قصد دارد یک خودروی الکتریکی را روانه بازار کند

در آینده، نام ماکسیما می تواند تجدید حیاتی را تجربه کند. نیسان قصد دارد یک خودروی الکتریکی را روانه بازار کند و تولید آن برای کارخانه کانتون، می سی سی پی برنامه ریزی شده است. این خودروساز در اوایل سال جاری این مدل را به نمایش گذاشت و نگاهی اجمالی به سبک بدنه خودروی آینده ارائه کرد.

نیسان در حال سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری برای بازسازی کارخانه مونتاژ کانتون برای این شرکت است که نیسان جدید را در کنار یک اینفینیتی برقی جدید می سازد. این خودروها قرار است در سال ۲۰۲۵ از خط مونتاژ خارج شوند.

شرکت خودروسازی نیسان، شرکت مادر برندهای نیسان و اینفینیتی، فروش ۴۰ درصدی خودروهای تمام الکتریکی را برای بازار ایالات متحده تا سال ۲۰۳۰ هدف گذاری کرده است. جدول زمانی بخشی از طرح بزرگتر نیسان آمبیشن ۲۰۳۰ است که ۲۳ مدل برقی را برای این دو پیش بینی می کند. برندهایی که تا سال ۲۰۳۰ در سطح جهانی به فروش می رسند، از جمله ۱۵ مدل تمام الکتریکی.

استفانی برینلی، تحلیلگر ارشد می گوید «داستان ماکسیما، که به عنوان یک خودروی موتور احتراق داخلی از بین رفت، اما به طور بالقوه نام آن به EV بازمی گردد، بازتابی آشکار از انتقالی است که صنعت خودرو به دنبال آن است.

ماکسیما زمانی یک سدان بسیار مرتبط و قابل احترام بود

ماکسیما زمانی یک سدان بسیار مرتبط و قابل احترام بود. اگرچه کهنه شده است و در کل بازار سدان ها به حدی کاهش یافته است که نیسان تصمیم به کنار گذاشتن این نسخه گرفته است. اگر طرح نیسان به خوبی اجرا شود، می تواند تاریخچه نام ماکسیما را در نظر بگیرد و آن را در زمینه مدرن طراحی مجدد کند. صرف نظر از نامش، سدان برقی آینده نیسان باید راه خود را به سوی موفقیت و مرتبط بودن با یک خودروی برقی رقابتی با طراحی متقاعد کننده به دست آورد.

انتظار می‌رود که در آینده نزدیک، پس از اینکه نیسان از سدان آلتیما مدل سال ۲۰۲۳ فیس لیفت کرد. از سدان‌های جدید ورسا و سنترا در ماه‌های آینده رونمایی کند.

 

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت )

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.