• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

کشف یک خون آشام لهستانی با داس در گردنش

  • کد خبر : 43169
  • 05 سپتامبر 2022 - 12:13
کشف یک خون آشام لهستانی با داس در گردنش

باستان شناسان یک “خون آشام” لهستانی قرن هفدهمی را با داس در گردنش کشف کردند که به منظور جلوگیری از بازگشت در قبرش بسته شده بود.

کشف یک خون آشام لهستانی با داس در گردنش

اسکلت یک “خون آشام” ماده در یک قبرستان قرن هفدهم لهستان کشف شد. پروفسور داریوش پولینسکی گفت که این اسکلت برای جلوگیری از بازگشت او از قبر بسته شده بود.

پروفسور داریوش پولینسکی از دانشگاه نیکلاس کوپرنیک، سرپرستی کاوش های باستان شناسی را بر عهده داشت که منجر به کشف بقایایی شد که با کلاهی ابریشمی و با دندان جلویی بیرون زده پیدا شد.

پولینسکی گفت: «داس را صاف نمی‌گذاشتند، بلکه به گونه‌ای روی گردن قرار می‌دادند که اگر فرد متوفی سعی می‌کرد بلند شود، سرش بریده می‌شد یا زخمی می‌شد.»

قفل دور انگشت پای اسکلت خون آشام زن پیچیده شده است

قفل دور انگشت پای اسکلت خون آشام زن کشف شده پیچیده شده است ،در قرن یازدهم شهروندان اروپای شرقی از ترس خون‌آشام‌ها شروع به برخورد با مردگان خود با تشریفات ضد خون‌آشام کردند، با این باور که «بعضی از افرادی که می‌میرند به عنوان هیولاهای خون‌خوار از قبر بیرون می‌آیند و زندگان را به وحشت می ندازند.و به همین دلیل چنین شیوه‌های دفن در سراسر لهستان رایج شد».

پولینسکی گفت: «راه‌های دیگر برای محافظت در برابر بازگشت مردگان عبارتند از: بریدن سر یا پاهای متوفی، ، سوزاندن آنها و کوبیدن آنها با سنگ». انگشت شست پای این اسکلت که به پای چپ اسکلت متصل است، احتمالاً نمادی از بستن مرده برای عدم امکان بازگشت است.

سایر روش‌های متداول دفن شامل میله‌ای فلزی بود که به اسکلت کوبیده می‌شد، بقایای جسد در لهستان با داس در سراسر گردن و یک انگشت پا قفل شده برای مهار او پیدا شد.

 

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.