• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
17

۱۰ کشور برتر آفریقایی با بهترین سیستم آموزشی

  • کد خبر : 43345
  • 20 سپتامبر 2022 - 9:42
10 کشور برتر آفریقایی با بهترین سیستم آموزشی

سواد دیجیتال، مهارت‌های بین فردی، و ظرفیت تفکر انتقادی و خلاقانه، همه عواملی هستند که باید در نظر گرفته شوند.رشد تحصیلی در کشورهای آفریقایی تضمین می کند که الزامات تحصیلی بهتری را می توان برای رشد یک کشور باسواد اجرا کرد. در حالی که بسیاری از کشورهای آفریقایی هنوز در حال توسعه هستند، برخی پیشرفت های آموزشی قابل توجهی از خود نشان داده اند.

سیشل

سیشل یک کشور جزیره ای در شرق آفریقا با جمعیت ۹۸۳۴۷ نفر، اولین و تنها کشور آفریقایی است که به طور کامل هدف یونسکو “آموزش برای همه” را به انجام رسانده است. سیستم آموزشی این کشور همچنین تنها سیستم آموزشی در آفریقا است که در بین ۵۰ سیستم برتر جهان قرار دارد و در مجموع در رتبه ۴۳ قرار دارد و بالاتر از اوکراین، مجارستان، روسیه و امارات متحده عربی قرار دارد. این کشور با ۶۹٫۳ امتیاز، جایگاه بهترین سیستم آموزشی آفریقا را دارد.

تونس

سیستم آموزشی تونس با ۶۱٫۴ امتیاز برتری در رتبه ۷۱ در میان بهترین ها در سراسر جهان قرار دارد. این کشور ۲۰ درصد از بودجه ملی خود را در بخش آموزشی سرمایه گذاری کرده است و رتبه ۴۹ امید به زندگی در مدرسه و رتبه ۵۱ برای نسبت دانش آموز به معلم در آموزش ابتدایی را دارد.

موریس

این کشور با ۶۱ امتیاز در سیستم آموزشی رتبه سوم را در آفریقا دارد و در سیستم آموزشی جهانی رتبه ۷۴ را دارد. تحصیل در موریس تا سن ۱۶ سالگی اجباری است. این کشور همچنین به دلیل شهرتش برای ارائه برنامه های با کیفیت بالا، رتبه ۴۷ را در آموزش حرفه ای در جهان دارد.

آفریقای جنوبی

نرخ باسوادی در آفریقای جنوبی ۹۴ درصد است. این کشور با ۵۸٫۴ امتیاز در رتبه چهارم بهترین کشور آفریقا در توسعه آموزشی قرار دارد. همچنین جایگاه ۸۴ را در سیستم آموزشی جهانی دارد.

الجزایر

الجزایر دومین کشور دارای بهترین سیستم آموزشی در شمال آفریقا است. این کشور با ۵۷٫۴ امتیاز پنجمین بهترین در آفریقا است و نرخ باسوادی در این کشور ۷۵ درصد است.

بوتسوانا

بوتسوانا با ۵۶٫۷ امتیاز در رده ششم آفریقا قرار دارد. این کشور همچنین در رتبه ۹۲ بهترین کشور در سیستم آموزشی جهانی قرار دارد. با جمعیت ۲٫۳ میلیون نفر، نرخ باسوادی در بوتسوانا ۸۸٪ است.

کنیا

کنیا با ۵۵٫۴ امتیاز در رتبه هفتم آفریقا قرار دارد و با ۷۸٫۷ درصد نرخ باسوادی در رتبه ۹۵ بهترین کشور جهان قرار دارد. تخمین زده می شود که دولت کنیا ۱۷٫۵۸ درصد از بودجه خود را در بخش آموزشی سرمایه گذاری می کند.

کیپ ورد

کیپ ورد با ۵۳٫۳ امتیاز در رتبه ۹۸ در سیستم آموزشی جهانی و رتبه ۸ در آفریقا قرار دارد.

مصر

مصر با ۵۲٫۸ امتیاز در رده نهم آفریقا قرار دارد. این کشور همچنین با نرخ ۷۱ درصد باسوادی در رده ۹۹ بهترین کشور جهان قرار دارد.

نامیبیا

نامیبیا ۲٫۳۴ میلیون نفر جمعیت دارد و این کشور با ۵۲٫۷ امتیاز در رتبه ۱۰۰ در سیستم آموزشی جهانی و دهم در آفریقا قرار دارد. نرخ باسوادی در نامیبیا ۸۸٫۲ درصد است.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.