• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

تحولات و تغییرات بزرگ واتساپ/ ویژگی های جدید واتساپ

  • کد خبر : 43662
  • 19 اکتبر 2022 - 11:34
تحولات و تغییرات بزرگ واتساپ/ ویژگی های جدید واتساپ

متا قرار است تعدادی تغییرات را در واتس اپ، سرویس پیام رسانی که توسط این شرکت در سال ۲۰۱۴ خریداری شد، اعمال کند.این پلتفرم پیام‌رسان در این ماه ویژگی های جدید واتساپ جدید را به کاربران معرفی می‌کند و در حال آزمایش تنظیمات حریم خصوصی دیگری است که امیدوار است در آینده به آن بپردازد.

ویژگی های جدید واتساپ

 مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در ژوئن سال جاری در مورد به‌روزرسانی صحبت کرد، اما ویژگی های جدید واتساپ در ماه جاری به واتساپ اضافه می شوند.

عکس‌ها و اسکرین‌شات‌ها

واتس‌اپ در حال حاضر در حال آزمایش حالت مسدود کردن اسکرین شات برای پیام‌های عکس «مشاهده یک بار»  است، ویژگی که قرار است اواخر امسال عرضه شود.

هنگامی که این مورد معرفی شود، کاربر نمی‌تواند از عکس‌های ارسال شده از طریق تکنیک «مشاهده یک بار» عکس بگیرد، چیزی که تغییر قابل‌توجهی در نحوه عملکرد فعلی مدل خواهد بود.

کاربران می‌توانند قبل از ارسال رسانه به مخاطبین، عکس‌ها و ویدیوها را از طریق روش «مشاهده یک بار» با کلیک بر روی دکمه ۱ در کنار فلش ارسال کنند. با این حال، تا به حال «مشاهده یک بار» همچنان به هر کسی که تصویری را دریافت می‌کند، اجازه می‌دهد بدون اطلاع فرستنده، از عکس اسکرین‌شات بگیرد.

این به‌روزرسانی حالت بلوک اسکرین‌شات را معرفی می‌کند که در آن گیرنده نمی‌تواند هر چیزی را که از طریق روش «مشاهده یک بار» برایشان ارسال می‌شود، ذخیره کند. این به‌روزرسانی یادآور به‌روزرسانی‌ای است که چند سال پیش توسط اسنپ‌چت معرفی شد و به کاربران اجازه می‌داد تا تعیین کنند که آیا تصاویر می‌توانند اسکرین‌شات شوند یا خیر.

زاکربرگ در در فیسبوک گفت: «[به‌روزرسانی‌ها] مانع از نمایش اسکرین‌شات‌ها در یک بار پیام‌ها می‌شوند. ما همچنان به ساخت راه‌های جدید برای محافظت از پیام‌های شما و حفظ آن‌ها به همان اندازه خصوصی و امن مانند مکالمات رو در رو، ادامه خواهیم داد.»

رمزگذاری انتها به انتها بر روی پیام های واتساپ به این معنی است که هیچ کس نمی تواند آنچه را بین کاربران ارسال می شود ببیند به جز کسانی که در مکالمه هستند.

این مطلب را از دست ندهید. کنایه سنگین واتساپ به آی‌مسیج اپل

تغییرات در پیام های متنی

واتس اپ همچنین تغییراتی را در سرویس پیام متنی خود ارائه می کند که بر نحوه تعامل کاربران با برنامه تأثیر می گذارد. این برنامه روز دوشنبه توییت کرد که کاربران اکنون بیش از دو روز فرصت خواهند داشت تا پیام های ارسال شده را از چت ها حذف کنند.

این ویژگی در حالی منتشر می شود که فیس بوک، با سومین جریمه بزرگ ثبت شده در ایرلند به دلیل نقض قوانین داده اتحادیه اروپا مواجه است.

کاربران می توانند افرادی را که می توانند فعالیت آنلاین آنها را ببینند محدود کنند

در حال حاضر، افراد این گزینه را دارند که رسیدهای خواندن را خاموش کنند، اما کاربران همچنان می‌توانند ببینند آخرین تماس‌هایشان در واتس‌اپ چه زمانی بوده است. این به‌روزرسانی جدید به کاربران این امکان را می‌دهد که انتخاب کنند چه کسی می‌تواند زمان آنلاین بودن آنها را در هر زمانی ببیند.

واتس اپ در بیانیه خود اشاره کرده است که این امر به منظور ایجاد امنیت بیشتر برای کاربران و عدم اطلاع همه مخاطبین آنها هنگام آنلاین بودن است.

به گفته این شرکت، این به‌روزرسانی به کاربران کمک می‌کند تا فعالیت‌های آنلاین خود را خصوصی نگه دارند و در حالی که احساس می‌کنند «دیدن زمانی که دوستان یا خانواده آنلاین هستند به کاربران کمک می‌کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، هر کسی می‌خواهد واتس‌اپ خود را به‌طور خصوصی چک کند».این برنامه را با سایر برنامه های پیام رسان مانند اسنپ چت و اینستاگرام که قبلاً این ویژگی را دارند رقابت می کند.

ترک یک گروه

کابران اکنون می‌توانند بدون اطلاع بقیه اعضا گروه‌ها را ترک کنند، این ویژگی مدت‌هاست که توسط عموم درخواست شده است.این به‌روزرسانی حریم خصوصی به این معنی است که بدون در نظر گرفتن اندازه اعضای چت می‌توانند با احتیاط از چت خارج شوند و فقط مدیران گروه از خروج یک عضو مطلع می‌شوند.

تنظیمات فعلی به این معنی است که همه اعضا وقتی یکی از گروه‌های چت واتس‌اپ خود را ترک می‌کنند، اعلان دریافت می‌کنند.

 

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.