• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

شوکی که فیلتر واتس آپ به بازار مسکن وارد کرد/بازار مسکن در رکود کامل

  • کد خبر : 43701
  • 24 اکتبر 2022 - 11:55
شوکی که فیلتر واتس آپ به بازار مسکن وارد کرد

از دسترس خارج شدن پیام‌رسان‌های محبوب و پرکاربرد به دلیل ناآرامی‌های اخیر زمینه‌ساز تعمیق رکود مسکن شده است.

کارکرد اصلی پیام‌رسان‌ها در بازار مسکن جدای از ظرفیتی که برای انتشار آگهی‌های ملکی در گروه‌ها و کانال‌های مجازی ایجاد می‌کند، این است که متقاضیان مصرفی امکان تماشای تصاویر متعدد و حتی فیلمی از ملک مورد بررسی را دارند.

شوکی که فیلتر واتس آپ به بازار مسکن وارد کرد

در بازار مسکن همچنان گروه اصلی خریداران را متقاضیان سرمایه‌ای ملک تشکیل می‌دهند و اگر جز این بود، احتمالا این بازار در یک ماه گذشته به کلی تعطیل می‌شد. به گفته واسطه‌های ملکی تنها گروهی از خریداران سرمایه‌ای مسکن هستند که قصدشان برای تبدیل دارایی نقدی به ملک جدی است و از طرفی چون قصد سکونت در آن را ندارند، از حساسیت‌های ویژه خریداران مصرفی مسکن مبرا هستند و به طور کلی راحت‌تر خرید می‌کنند.

اما تعداد معدود متقاضیان تبدیل به احسن مسکن که از جنس تقاضای مصرفی در این بازار به حساب می‌آیند در هفته‌های اخیر به دلیل عدم دسترسی به واسطه‌های ملکی از طریق پیام‌رسان‌های پرکاربرد نظیر واتس‌اپ، عملا قید جست‌وجو را زده و جست‌وجوی خود را به زمان دیگری موکول کرده‌اند.

کارایی دواتس اپ برای بازار مسکن

کارکرد اصلی پیام‌رسان‌ها در بازار مسکن جدای از ظرفیتی که برای انتشار آگهی‌های ملکی در گروه‌ها و کانال‌های مجازی ایجاد می‌کند، این است که متقاضیان مصرفی امکان تماشای تصاویر متعدد و حتی فیلمی از ملک مورد بررسی را دارند. به طور معمول بازدیدکنندگان پیش از اینکه برای بازدید حضوری اقدام کنند، از ظرفیت بازدید مجازی استفاده می‌کنند و اگر مطلوبیت حداقلی را داشته باشد، آنگاه واحد را از نزدیک بازدید می‌کنند. اما قطعی پیام‌رسان‌های پرکاربرد سبب شده عملا ارتباط واسطه‌ها و متقاضیان ملکی به سهل‌ترین شیوه ممکن برقرار نباشد و آسیب این موضوع به شکل انصراف معدود متقاضیان مصرفی از خرید ملک در بازار مسکن نمود پیدا کرده است.

برگرفته از دنیای اقتصاد

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.