• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

احتمال تعطیلی چهارشنبه در صورت صعود تیم ملی فوتبال ایران

  • کد خبر : 44334
  • 29 نوامبر 2022 - 16:55
احتمال تعطیلی چهارشنبه در صورت صعود تیم ملی فوتبال ایران

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از احتمال تعطیلی فردا (چهارشنبه) در صورت پیروزی و صعود تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد.

تعطیلی چهارشنبه در صورت صعود تیم ملی فوتبال ایران

سیدنظام موسوی در حاشیه جلسه علنی مجلس امروز سه‌شنبه هشتم آذرماه اعلام کرد: ما امیدواریم و دعا می‌کنیم که تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران بتواند بازی امشب را با نشاط و قدرت ببرد و مثل بازی قبل با اقتدار پیروز شود.

وی افزود: خبری مطرح شده است که اگر این اتفاق بیفتد و تیم ملی فوتبال ایران به مرحله بعدی جام جهانی صعود کند، احتمال دارد که فردا _چهارشنبه نهم آذرماه_ تعطیل شود؛ البته که دولت باید در این باره تصمیم‌گیری کند. در صورت تعطیل شدن فردا، جلسه علنی مجلس نیز تشکیل نمی‌شود.

با قوت گرفتن احتمال صعود تیم ملی ایران به دور بعد مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، شایعه تعطیلی روز چهارشنبه قوت گرفت.

بازی ایران و آمریکا در جام جهانی قطر

تیم ملی ایران و آمریکا در قالب هفته سوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز-سه‌شنبه هشتم آذرماه- از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الثمامه برگذار خواهد شد. بازی تیم ملی ایران و آمریکا به عنوان آخرین بازی ایران در دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین نتیجه بازی ایران آمریکا به واسطه روابط سیاسی دو کشور برای تیم ملی کشورمان مهم است.

تیم ملی فوتبال ایران با تساوی برابر آمریکا به دور دوم بازی‌ها صعود می‌کند اما نباید جز به برد فکر کرد. تیم ملی فوتبال ایران برابر انگلیس شکست خورد و آمریکا برابر این تیم به نتیجه مساوی دست پیدا کرد. تیم ملی ایران در دیدار مقابل تیم ولز با دو گل به پیروزی رسید و آمریکا در مقابل ولز به تساوی یک بر یک رسید. گزارشگر بازی تیم ملی ایران مقابل آمریکا در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ جواد خیابانی خواهد بود.

تاریخچه بازی ایران و آمریکا در جام جهانی

بازی ایران و آمریکا پیش از این یک مرتبه در جربان جام جهانی ۱۹۹۷ فرانسه نیز رخ داده بود. ایران و آمریکا در روز ۳۱ خرداد سال ۱۳۷۷ در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی دو بر یک تیم ملی ایران به پایان رسید. حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا گلزنان ایران در این بازی بودند. تک گل آمریکا را نیز برایان مک براید به ثمر رساند. ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ با تیم‌های یوگوسلاوی، آمریکا و آلمان هم‌گروه بود و در پایان در رتبه سوم آن گروه قرار گرفت و از راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی بازماند. این بازی در ورزشگاه ژرلان در لیونل فرانسه برگزار شد و به‌خاطر فضای سیاسی آن موقع، به بازی ایران و آمریکا القابی نظیر «مادر تمام بازی‌ها» و «سیاسی‌ترین بازی تاریخ جام جهانی» اختصاص داده شد. احمدرضا عابدزاده، علی دایی، خداداد عزیزی، مهدی مهدوی‌کیا، حمید استیلی و کریم باقری از جمله ستارگان ایران در این بازی بودند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.