• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

رئیس کمیسیون قضایی مجلس: اجرای حکم محسن شکاری، اولین قدم بود

  • کد خبر : 44539
  • 10 دسامبر 2022 - 11:10
رئیس کمیسیون قضایی مجلس: اجرای حکم محسن شکاری، اولین قدم بود

رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت : قوه قضائیه با اجرای حکم محسن شکاری، اولین قدم را در رساندن اغتشاش‌گران اخیر به سزای اعمال خود برداشت، موضوعی که روزهای آینده پررنگ‌تر می‌شود.

محسن شکاری سوم مهر ماه دستگیر شد و دادگاه انقلاب تهران بر اساس شواهد علت محارب تشخیص دادن محسن شکاری را، کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مامور حافظ امنیت حین انجام وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه اعلام کرد و حکم صادره پس از بررسی در دیوان عالی کشور ، مورد تایید قرار گرفت و صبح روز، ۱۷ آذرماه حکم اجرا شد.

کسی که با سلاح به ارعاب بپردازد و ناامنی ایجاد کند محارب است

موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی طی گفت‌وگو با فارس با تشریح حکم محاربه، این اقدام قوه قضاییه را بر مبنای قانون دانست و اظهار داشت: طبق ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی، کسی که با سلاح، مال، جان و ناموس مردم را تهدید یا به ارعاب بپردازد و ناامنی ایجاد کند، محارب است و حکم اعدام دریافت می‌کند.

این شخص حکمش اعدام است و با قصاص تفاوت دارد

 او همچنین گفت : محسن شکاری سلاح کشیده و پلیس را زخمی کرده و راه را بر مردم بسته است، این شخص حکمش اعدام است و با قصاص تفاوت دارد.

اجرای حکم محسن شکاری، اولین قدم بود

غضنفرآبادی همچنین گفت : قوه قضائیه با اجرای حکم محسن شکاری، اولین قدم را در رساندن اغتشاش‌گران اخیر به سزای اعمال خود برداشت، موضوعی که روزهای آینده پررنگ‌تر می‌شود و داد کاسبان ناامنی مردم بالا و بالاتر می‌رود، بنابراین باید مراقب بود و بیش از گذشته به روشنگری پرداخت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.