• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

۷ دلیل برای اینکه چرا باید از سرم ویتامین C استفاده کنید

  • کد خبر : 44774
  • 21 دسامبر 2022 - 10:34
7 دلیل برای اینکه چرا باید از سرم ویتامین C استفاده کنید

استفاده از سرم ویتامین C برای پوست بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است. تمیز کردن، مرطوب کردن و استفاده از کرم ضد آفتاب همیشه از اجزای ضروری یک روال زیبایی بوده است. اما در سال‌های گذشته، گام‌های بیشتری به عنوان بخش‌های ضروری یک روال کارآمد مراقبت از پوست در نظر گرفته شده است، مانند استفاده از سرم‌های ویتامین C.

سرم چیست؟

سرم یک محصول مراقبت از پوست است که بعد از شستن پوست و قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده می کنید. این محصول مواد قوی را مستقیماً به پوست می رساند.

این سرم از مولکول های کوچک ساخته شده است تا بتواند به عمق پوست نفوذ کند و مقدار زیادی مواد مغذی مفید را ارائه دهد. این ویژگی سرم ها آنها را به ابزاری مناسب برای هدف قرار دادن آسیب های پوستی مانند رفع چین و چروک و رنگدانه ها تبدیل کرده است.

سرم ویتامین C برای پوست

سرم ویتامین C یکی از بهترین درمان های ضد پیری موجود در بازار است. استفاده از آن برای داشتن پوستی نرم، صاف، یکدست و درخشان کلیدی است.

اگرچه ممکن است از ویتامین C در رژیم غذایی خود استفاده کنید، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این مواد بتوانند به پوست شما برسند و آن را تغذیه کنند. استفاده از سرم ویتامین C و سایر محصولات موضعی بهترین راه برای رساندن ویتامین ها و مواد مغذی به پوست است.

چرا باید سرم ویتامین C را به برنامه روزانه خود اضافه کنید؟

۱) برای همه انواع پوست مناسب و بی خطر است

ویتامین C دارای مشخصات ایمنی بسیار خوبی است. استفاده طولانی مدت از سرم ویتامین C برای پوست هیچ عارضه ای ایجاد نمی کند و بیشتر افراد می توانند از استفاده از آن سود ببرند. فقط در برخی موارد نادر، افراد مبتلا به آلرژی شدید پوستی ممکن است احساس سوزش خفیفی داشته باشند.

۲) روشن کننده پوست

سرم ویتامین C به محو شدن رنگدانه های پوست کمک می کند و پوست شما را دوباره نرم و صاف می کند. همچنین تیرگی پوست را کاهش داده و به آن درخشندگی جوانی می بخشد.

۳) قرمزی پوست را کاهش می دهد

ویتامین C اثرات مثبتی در درمان درجات مختلف التهاب پوست دارد. سرم ویتامین C با کاهش قرمزی رنگ پوست را یکدست می کند.

۴) تجمع رنگدانه ها را از بین می برد

منظور از تجمع رنگدانه ها لکه هایی است که در اثر افزایش سن، ملاسما و نور خورشید ایجاد می شود. در هیپوپیگمانتاسیون، ملانین بیش از حد در نواحی خاصی از پوست تولید می شود. همچنین ممکن است در مناطقی از پوست که قبلاً عفونت آکنه وجود داشته است، رنگدانه ایجاد شود.

استفاده از سرم ویتامین C برای پوست از تولید ملانین جلوگیری می کند. در نتیجه لکه های تیره روی پوست ما محو می شوند و پوست یکدست می شود.

۵) باعث تولید کلاژن می شود

استفاده از ویتامین C روی پوست روشی شناخته شده برای افزایش تولید کلاژن است. کلاژن یک پروتئین طبیعی است که در طول زمان تجزیه می شود. اگر کلاژن پوست کم باشد خطوط و چین و چروک های ظریفی در پوست ایجاد می شود.

۶) از افتادگی پوست جلوگیری می کند

تولید کلاژن با استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست مرتبط است. وقتی کلاژن سازی پوست شما کاهش می یابد، پوست شل می شود. استفاده از سرم ویتامین C باعث افزایش تولید کلاژن می شود. در نتیجه ویتامین C باعث تقویت و سفت شدن پوست می شود و به مبارزه با افتادگی پوست کمک می کند.

۷) از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کند

اگر بیش از حد در معرض نور خورشید قرار بگیرید، مولکول هایی به نام «رادیکال های آزاد» در بدن شما ایجاد می شود. اینها اتمهایی هستند که یک الکترون آنها از دست رفته است. رادیکال‌های آزاد به دنبال اتم‌های دیگر می‌گردند تا الکترون را از آنها بدزدند، که باعث آسیب شدید به پوست ما می‌شود.

سرم ویتامین C برای پوست یک آنتی اکسیدان قوی است. آنتی اکسیدان ها یک الکترون به رادیکال های آزاد اهدا می کنند. به این ترتیب از سلول های سالم پوست محافظت می کنند و رادیکال های آزاد را به مولکول های بی ضرر تبدیل می کنند.

طبق تحقیقات انجام شده، سرم ویتامین C پوست علاوه بر کاهش قرمزی، سرعت تولید و تکثیر سلولی را افزایش می دهد. این باعث می شود سلول های سالم جدید جایگزین سلول های آسیب دیده شوند.

چگونه از سرم ویتامین C برای پوست استفاده کنیم؟

همیشه بعد از شستن صورت خود استفاده از سرم ویتامین C را در اولویت قرار دهید. به این ترتیب، شما اجازه می‌دهید تا مواد مفید سرم ویتامین C عمیقا جذب پوست شما شود و بقیه محصولات مراقبت از پوست مانع جذب مواد مغذی موجود در سرم نمی‌شوند. به یاد داشته باشید که مواد ارزشمند موجود در سرم ویتامین C باید عمیقاً در پوست شما نفوذ کند.

پس از شستن پوست، مقدار کمی از سرم را روی دست های خود بریزید و با انگشتان دست به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید.

برای نتایج بهتر، این نکات را در نظر داشته باشید:

اگر پوست شما حساس است، حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد از شستن صورت خود صبر کنید و سپس سرم را بمالید. البته توجه داشته باشید زمانی که پوست شما کاملا خشک شود، سرعت نفوذ دارو کاهش می یابد.

اطمینان حاصل کنید که محصولی که استفاده می کنید منقضی نشده است. اگر محصول تیره یا تغییر رنگ داده باشد، به این معنی است که ویتامین C اکسید شده است. سرم هنوز قابل استفاده است اما فواید مشابهی را ارائه نخواهد کرد.

استفاده مداوم و منظم کلید رسیدن به بهترین نتیجه است.

از سرم بعد از شستن پوست و قبل از مرطوب کننده استفاده کنید.

اگر بعد از لایه برداری پوست از سرم ویتامین C استفاده شود، بیشتر جذب پوست شما می شود. اما اگر پوست شما حساس است، در این مرحله نیازی به لایه برداری ندارید.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44774

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.