• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

سرمای شدید آمریکایی ها را از جشن گرفتن اولین کریسمس پس از کرونا بازداشت

  • کد خبر : 44815
  • 25 دسامبر 2022 - 0:06
سرمای شدید آمریکایی ها را از جشن گرفتن اولین کریسمس پس از کرونا بازداشت

سرمای قطب شمال آمریکایی ها را از جشن گرفتن اولین کریسمس پس از کرونا بازداشت آمریکای ها که منتظر بودند پس از کرونا جشن کریسمس باشکوهی برگذار کنند در سرما گرفتار شده اند.

سردترین کریسمس در ۴۰ سال اخیر در آمریکا

در عمق موج سرما و کولاک برف در سراسر آمریکا باعث لغو بیش از ۸۰۰۰ پرواز و قطع برق بیش از یک میلیون نفر از مرز کانادا تا تگزاس شد. حداقل ۹ نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده اند.

با بیش از ۸۰۰۰ پرواز لغو شده، بیش از یک میلیون نفر بدون برق و سیل فاجعه‌بار، کریسمس برای میلیون‌ها آمریکایی دراماتیک است. بیش از ۲۴۰ میلیون نفر (از ۳۸۰ میلیون نفر) از مرز کانادا گرفته تا تگزاس تحت تأثیر سردترین کریسمس در ۴۰ سال اخیر قرار دارند .

موج سرمای قطبی و کولاک برفی که از ۲۱ دسامبر سراسر آمریکا را فرا گرفته است، در روز جمعه، ۲۳ دسامبر به ساحل شرقی رسید و همچنان ساکنانی را که برای اولین فصل تعطیلات واقعی در ایالات متحده از زمان شروع کووید آماده می‌شوند،را  ویران می‌کند. سازمان هواشناسی نسبت به قرار گرفتن در معرض چنین سرمای شدید هشدار داد و به شهروندان آمریکایی یادآوری کرد که تنها چند دقیقه طول می کشد تا سرمازدگی روی پوست ایجاد شود و برای انسان موجب هیپوترمی و مرگ می شود.

سرمای شدید آمریکایی ها را از جشن گرفتن اولین کریسمس پس از کرونا بازداشت

با این حال، آمریکایی ها به توصیه جو بایدن مبنی بر اجتناب از سفر عمل نکردند. رئیس جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه به ساکنان در مورد شدت آب و هوا هشدار داده بود. او گفت: لطفا این طوفان را بسیار جدی بگیرید.

بر اساس آمار انجمن رانندگان آمریکا ، در کشوری که ۱۱۲ میلیون نفر در آن حداقل ۸۰ کیلومتر در پایان سال سفر می کنند، نتوانسته اند به سفر بروند بسیاری از مسافرانی که امیدوار بودند برای کریسمس به خانواده‌های خود بپیوندند، در فرودگاه‌ها در کولاک مانده اند.

وضعیت فوق العاده در چندین ایالت اعلام شده است

در دنور (کلرادو)، شهری که از زمستان نمی ترسد، سرمای سیبری با کاهش دما با سرعتی بی سابقه ساکنان را غافلگیر کرده است:سرمای منفی ۳۱ درجه سانتیگراد، به رکورد سال ۱۹۹۰ رسیده است. در شاین، وایومینگ، هم، دمای هوا از ۶ درجه سانتیگراد به منفی ۱۶ درجه سانتیگراد در عرض نیم ساعت کاهش یافت که یک رکورد تاریخی است. خدمات تحویل از اداره پست به فدرال اکسپرس و آمازون هشدار داد که همه هدایا به موقع به دست صاحبانشان نخواهند رسید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.