• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

۵ ماده غذایی که به کاهش کلسترول و جوان ماندن شما کمک می کند

  • کد خبر : 44871
  • 31 دسامبر 2022 - 0:19
5 ماده غذایی که به کاهش کلسترول و جوان ماندن شما کمک می کند

انتخاب صحیح غذا گام مهمی در مسیر سلامتی است. از این گذشته، برخی از غذاها سطح کلسترول را افزایش می دهند، به پیری سریع پوست و عملکرد نامناسب دستگاه گوارش کمک می کنند. بنابراین، مهم است که غذاهایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید که به شما کمک می کند سطح کلسترول خود را کاهش دهید و ظاهر شما را هم جوان نگه دارد. برای دانستن اینکه ۵ ماده غذایی که به کاهش کلسترول و جوان ماندن شما کمک می کند کدامند با ما همراه شوید.

چای سبز

ماده غذایی که به کاهش کلسترول و جوان ماندن شما کمک می کندچای سبز است که یک راه عالی برای تقویت و کاهش سطح چربی خون است. برای کاهش کلسترول خون و همچنین جوانسازی آن را بنوشید. این چای از چای سیاه معمولی خوشمزه تر است و از نظر خواص نشاط آور چندین برابر از قهوه پیشی می گیرد.

آب میوه تازه

همه می دانند که میوه ها و انواع توت ها از مواد غذایی مهم در رژیم غذایی هستند. اما آب میوه های تازه از آنها کمتر مفید نیستند. بین وعده های غذایی یک لیوان از آب میوه مورد علاقه خود را بنوشید، اما نه با معده خالی. این نوشیدنی رگ های خونی شما را تمیز می کند و احساس بهتری در شما ایجاد می کند.

روغن زیتون

اگر عادت به سرخ کردن غذا در روغن آفتابگردان معمولی دارید، باید عادت خود را تغییر دهید. از این گذشته، روغن آفتابگردان کاملاً مضر است و کلسترول خون را افزایش می دهد. متخصصان تغذیه توصیه می کنند آن را با روغن زیتون جایگزین کنید که دیواره رگ های خونی را قوی تر می کند. روغن زیتون پرس سرد فیلتر نشده را انتخاب کنید.

آووکادو

آووکادو یکی از سالم ترین مواد غذایی است که کلسترول بد را تقریباً ۹٪ کاهش می دهد و کلسترول خوب را تا ۱۵٪ افزایش می دهد. و آووکادو تأثیر مثبتی بر بدن دارد و به تقویت آن، عملکرد صحیح سیستم ها و حفظ جوانی کمک می کند. نصف آووکادو را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

ماهی قرمز

 ماهی سالمون و قزل آلا غذاهای بسیار سالمی برای همه هستند. امگا ۳ ترکیبات خود دیواره رگ های خونی را تقویت می کند، به رشد مناسب کودکان کمک می کند و توانایی های ذهنی را بهبود می بخشد. اما برای حفظ مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی بهتر است ماهی را بخار پز کنید زیرا عملاً هیچ خاصیت مفیدی در ماهی سرخ شده باقی نمی ماند.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.