• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
14

خشم روسیه به دلیل کشتن سربازان روسیه در حمله اوکراینی

  • کد خبر : 44951
  • 04 ژانویه 2023 - 13:21

خشم روسیه به دلیل کشتن سربازان روسیه در حمله اوکراینی . روسیه در دو روز اول سال ۲۰۲۳ به حملات هوایی خود علیه اوکراین ادامه داد، زیرا خشم نیروهای اوکراینی به دلیل شلیک راکت به پایگاه نظامی روسیه در شهر اشغالی ماکییوکا افزایش یافت. تعداد تلفات بین آمار روسیه و اوکراین متفاوت است. مسکو مدعی است که حداقل ۶۳ سرباز کشته شده اند، در حالی که مقامات اوکراینی می گویند تعداد بیشتری از سربازان کشته شده اند. در همین حال، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که غرب باید برای حمایت بلندمدت از اوکراین آماده باشد.

خشم روسیه به دلیل کشتن سربازان روسیه در حمله اوکراینی

خشم روسیه به دلیل کشتن سربازان روسیه در حمله اوکراینی ها

نزدیک به یک سال پس از آغاز «عملیات ویژه» روسیه در اوکراین، سال جدید را با حمله به چندین شهر از جمله ساختمان‌های مسکونی آغاز کرد. از شنبه تا صبح دوشنبه، حملات هوایی و حملات هواپیماهای بدون سرنشین حداقل پنج نفر را کشتند. ده ها تن دیگر از جمله یک خبرنگار ژاپنی مجروح شدند.

این حملات ساعاتی پس از سخنرانی سالانه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سال نو انجام شد، که طی آن وی آرزوی صلح کرد اما گفت که “تنها پس از پیروزی ما خواهد آمد.” برخلاف سال‌های گذشته که پوتین در مقابل کاخ کرملین سخنرانی می‌کرد، امسال در مقابل گروهی از سربازان مدال‌آور سخنرانی کرد.

زلنسکی می‌گوید روسیه قصد دارد اوکراین را با حملات پهپادی خسته کند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دوشنبه شب گفت روسیه در حال آماده‌سازی برای حمله طولانی‌مدت به اوکراین با استفاده از پهپادها است تا «مردم ما، دفاع هوایی ما، بخش انرژی ما را خسته کند». زلنسکی در سخنرانی روزانه خود گفت اطلاعاتی دریافت کرده است که نشان می دهد ارتش روسیه حملات خود را افزایش داده و از پهپادهای ایرانی در حال انفجار استفاده خواهد کرد.

خشم از کشته شدن ده ها سرباز روسی

به گفته مسکو، حداقل ۶۳ سرباز روسی روز یکشنبه در یکی از شهرهای اشغالی در شرق اوکراین کشته شدند. بر اساس گزارش روسیه، چهار کلاهک آمریکایی به یک مدرسه حرفه ای در شهر ماکییوکا اصابت کرد. مقامات کیف ارقام ارائه شده از سوی روسیه را رد کردند و مدعی شدند که صدها سرباز کشته شده اند.

مفسران طرفدار روسیه در مورد حمله به ماکییوکا “انتقاد قابل توجهی از رهبری نظامی روسیه” داشته اند.

ناتو به غرب می‌گوید برای “مدت طولانی” آماده شود

استولتنبرگ روز دوشنبه گفت که کشورهای غربی باید برای حمایت بلندمدت از اوکراین آماده باشند، زیرا به نظر می‌رسد روسیه هیچ نشانه‌ای از پایان جنگ نشان نمی‌دهد. رئیس ناتو در گفتگو با رادیو ۴ بی بی سی گفت که این کمک ها بقای اوکراین را به عنوان یک کشور مستقل تضمین می کند.

استولتنبرگ گفت: “برای توپخانه، ما به مقدار زیادی مهمات، قطعات یدکی، تعمیر و نگهداری نیاز داریم.” این یک مسئولیت اصلی برای ناتو است که اطمینان حاصل کند که ما ذخایر، تجهیزات و تسلیحات را برای تضمین بازدارندگی و دفاع خود در اختیار داریم، اما همچنین بتوانیم به حمایت از اوکراین برای مدت طولانی ادامه دهیم.»

این فرمان بسیج نسبی پوتین در ماه سپتامبر بود که به استولتنبرگ نشان داد که کرملین قصد ندارد به زودی به جنگ پایان دهد. وی افزود: «نیروهای اوکراینی برای چندین ماه شتاب داشتند، اما ما همچنین می دانیم که روسیه نیروهای بیشتری را بسیج کرده است، بسیاری از آنها اکنون در حال آموزش هستند.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.