• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

توقیف یک کشتی خارجی توسط سپاه

  • کد خبر : 4525
  • 04 آگوست 2019 - 10:59

یک فروند کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس در اطراف جزیره فارسی استان بوشهر توسط رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

شامگاه چهارشنبه ۹ مرداد نیروهای گشتی پایگاه منطقه دوم دریایی سپاه با اشراف اطلاعاتی یک کشتی خارجی حامل سوخت را توقیف کردند.

روابط عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: طی عملیات رصد و کنترل تردد های شناوری در خلیج فارس به منظور کشف و مقابله با قاچاق سازمان یافته گشت های شناوری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس با اشراف اطلاعاتی عملیاتی و اطمینان از قاچاق سوخت توسط یکی از کشتی های خارجی، در اقدامی غافلگیرکننده این کشتی را که حامل ۷۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق بود پس از هماهنگی و حکم مراجع قضایی در اطراف جزیره فارسی توقیف کردند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در این خصوص گفت: شناور حامل سوخت قاچاق توقیف شده به بوشهر انتقال پیدا کرده و سوخت قاچاق این شناور نیز با هماهنگی مسئولین قضایی به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی استان بوشهر تحویل داده شد.

سردار رمضان زیراهی تاکید کرد : یگان های شناوری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق روال جاری با اشراف اطلاعاتی همه جانبه در راه صیانت از منافع ملی و با تمام توان در حال انجام وظیفه و پاسداری می باشد و لحظه ای از این امر خطیر درنگ نخواهند کرد.

توقیف یک کشتی خارجی

توقیف یک کشتی خارجی حامل ۷۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط سپاه

سه هفته قبل(۲۳ تیر) نیز سپاه پاسداران اعلام کرد که نفتکشی به نام ریاح توسط قایق‌های گشتی نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.

سپاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این “شناور خارجی” حامل یک میلیون لیتر “سوخت قاچاق” بوده و ١٢ نفر “خدمه خارجی” این کشتی هم بازداشت شده‌اند.

تنش‌ها در خلیج فارس و پس از اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران در یک ماه اخیر افزایش یافته است.

جمهوری اسلامی پیش از اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا اعلام کرده بود که در صورت عدم صدور نفت اجازه صدور نفت به کشورهای دیگر را نمی‌دهد.

در ماههای گذشته به چندین نفتکش در خلیج فارس حمله شده است که آمریکا و بریتانیا ایران را عامل این حملات معرفی کرده اما ایران این اتهام را هیچگاه نپذیرفته است.

همچنین پس از توقیف یک نفتکش ایرانی در جبل الطارق توسط نیروی‌های نظامی بریتانیا، ایران نیز اقدام به توقیف یک نفتکش بریتانیایی در ۱۹ ژوئیه در خلیج فارس نمود و رایزنی‌های دو طرف برای حل مسئله نفتکش‌ها تا به امروز بی‌نتیجه مانده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=4525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.