• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14

«ساعت رستاخیز» به نیمه شب نزدیکتر می شود

  • کد خبر : 45328
  • 31 ژانویه 2023 - 1:05
«ساعت رستاخیز» به نیمه شب نزدیکتر می شود

ساعت روز قیامت به نیمه شب نزدیکتر می شود زیرا جنگ اوکراین خطر “فاجعه هسته ای” را افزایش می دهد. «ساعت رستاخیز» که نمادی از خطرات برای بشریت است، در بحبوحه جنگ اوکراین، تنش‌های هسته‌ای و بحران آب‌وهوایی به نیمه‌شب روز سه‌شنبه نزدیک‌ترین زمان خود را رساند.

«ساعت رستاخیز» به نیمه شب نزدیکتر می شود

بولتن دانشمندان اتمی، که ساعت را «استعاره ای از نزدیکی بشریت به نابودی خود» توصیف می کند، عقربه های آن را از ۱۰۰ ثانیه به نیمه شب به ۹۰ ثانیه به نیمه شب منتقل کرد.

تصمیم برای تنظیم مجدد عقربه های ساعت نمادین هر ساله توسط هیئت علمی و امنیتی بولتن و هیئت حامیان آن که شامل ۱۱ برنده جایزه نوبل است، اتخاذ می شود.

عقربه های ساعت در ژانویه ۲۰۲۰ به ۱۰۰ ثانیه به نیمه شب رفتند – نزدیکترین ساعت به نیمه شب در تاریخ خود – و تا دو سال آینده در آنجا باقی ماند.

بولتن در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سال جاری به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین و افزایش خطر تشدید تنش هسته‌ای، عقربه‌های ساعت را به جلو می‌برد.

این سازمان همچنین می افزاید: «زمان ساعت جدید همچنین تحت تأثیر تهدیدهای مداوم ناشی از بحران آب و هوا و شکست هنجارهای جهانی و نهادهای مورد نیاز برای کاهش خطرات مرتبط با فناوری های پیشرفته و تهدیدات بیولوژیکی مانند COVID-19 قرار گرفت.

ساعت در ابتدا هفت دقیقه به نیمه شب تنظیم شده بود.

پس از پایان جنگ سرد در سال ۱۹۹۱، بیشترین فاصله از نیمه شب تا به حال ۱۷ دقیقه است.

بولتن در سال ۱۹۴۵ توسط آلبرت انیشتین، جی رابرت اوپنهایمر و دیگر دانشمندانی که روی پروژه منهتن کار می کردند که اولین سلاح هسته ای را تولید کرد، تأسیس شد.

ایده ساعت نماد آسیب پذیری جهانی در برابر فاجعه در سال ۱۹۴۷ دنبال شد.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.