• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15

تعداد قربانیان بمب گذاری انتحاری در مسجد پاکستان به ۹۰ نفر رسید

  • کد خبر : 45336
  • 31 ژانویه 2023 - 11:27
تعداد قربانیان بمب گذاری انتحاری در مسجد پاکستان به 90 نفر رسید

تعداد قربانیان بمب گذاری انتحاری در مسجد پاکستان به تقریبا ۹۰ نفر رسید . مشخص نیست چه کسی پشت این بمب گذاری بوده است یکی از فرماندهان طالبان پاکستانی در پستی در توییتر مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. اما ساعاتی بعد، محمد خراسانی، سخنگوی تحریک طالبان پاکستان، این موضوع را رد کرد و گفت که هدف قرار دادن مساجد، حوزه های علمیه و اماکن مذهبی سیاست آن نیست.

بمب گذاری انتحاری در مسجد پاکستان

حمله به یک مسجد اهل سنت در داخل یک مرکز اصلی پلیس یکی از مرگبارترین حملات به نیروهای امنیتی پاکستان در سال های اخیر بوده است.

بیش از ۳۰۰ نمازگزار در مسجد شهر پیشاور مشغول خواندن نماز بودند که با نزدیک شدن به آن، بمب‌گذار جلیقه انفجاری خود را صبح دوشنبه منفجر کرد.این انفجار در مسجد رخ داد و شمار زیادی کشته و زخمی برجای گذاشت و همچنین بخشی از سقف را منفجر کرد.

به گفته ظفرخان، یک افسر پلیس، آنچه از پشت بام باقی مانده بود پس از آن فرو ریخت و بسیاری دیگر را مجروح کرد. امدادگران مجبور شدند  آوار را بردارند تا به نمازگزارانی که هنوز در زیر آوار گیر افتاده بودند برسند.

به گفته محمد عاصم، سخنگوی شفاخانه دولتی در پیشاور، اجساد بیشتری در شب و اوایل روز سه شنبه از زیر آوار مسجد بیرون آورده شدند و تعدادی از مجروحان وخیم در بیمارستان جان باختند.بیشتر آنها پلیس بودند.

۸۸ کشته و بیش از ۱۵۰ نفر زخمی

به گفته مقامات پاکستان، تعداد کشته شدگان انفجار انتحاری روز دوشنبه در مسجدی در شمال غرب پاکستان به ۸۸ نفر افزایش یافت.

بلال فیضی، رئیس امداد و نجات پاکستان گفت که تیم‌های امداد روز سه‌شنبه همچنان در محل مسجد – واقع در محوطه پلیس در یک منطقه با امنیت بالا در شهر – کار می‌کنند، زیرا گمان می‌رود افراد بیشتری پس از فرورفتن سقف در داخل آن گیر افتاده‌اند.

وی گفت که این بمب گذاری همچنین بیش از ۱۵۰ نفر را زخمی کرده است. مشخص نیست که چگونه بمب گذار توانست به داخل محوطه دیواری در یک منطقه با امنیت بالا با ساختمان های دولتی نفوذ کند.

عامل انتحاری هنوز مشخص نیست

مقامات مشخص نکرده اند که چه کسی پشت این بمب گذاری بوده است. اندکی پس از انفجار روز دوشنبه، سربکف مهمند، یکی از فرماندهان طالبان پاکستانی که به تحریک طالبان پاکستان یا TTP نیز معروف است، در پستی در توییتر مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

اما ساعاتی بعد، محمد خراسانی، سخنگوی تحریک طالبان پاکستان، این موضوع را رد کرد و گفت که هدف قرار دادن مساجد، حوزه های علمیه و اماکن مذهبی سیاست آن نیست و افزود که کسانی که در چنین اقداماتی شرکت می کنند ممکن است تحت سیاست تحریک طالبان پاکستان با اقدامات تنبیهی مواجه شوند.

بیانیه وی به این موضوع اشاره نکرد که چرا یکی از فرماندهان تحریک طالبان پاکستان مسئولیت این بمب گذاری را بر عهده گرفته است.

 

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.