• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

زلزله ۵.۲ ریشتری چرام را لرزاند

  • کد خبر : 4536
  • 05 آگوست 2019 - 4:46

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر چرام در کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

این زمین لرزه با مختصاتی به طول جغرافیایی: ۵۰.۷۹، عرض جغرافیایی: ۳۰.۵۹ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد.

 کانون زمین لرزه، ۱۸ کیلومتری چرام (کهگیلویه و بویراحمد)، ۲۶ کیلومتری دوگنبدان (کهگیلویه و بویراحمد)، ۳۱ کیلومتری دهدشت (کهگیلویه و بویراحمد) اعلام شده‌ است.

همچنین فاصله کانون زلزله تا نزدیکترین مراکز استان، ۷۶ کیلومتری یاسوج و ۱۸۴ کیلومتری بوشهر گزارش شده‌ است.

به محض وقوع زلزله در مناطقی از کهگیلویه و بویراحمد ۶ تیم ارزیاب هلال‌احمر اعزام شدند که گزارش‌های اولیه حاکی از ترک‌خوردگی دیوارها در گچساران بوده است.

خوان پایه فرماندار گچساران گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارات جانی و مالی زلزله بامداد دوشنبه در شهرستان گچساران گزارش نشده است.

او افزود: بافت فرسوده شهر دوگنبدان نیز آسیبی ندیده و تا این لحظه تنها در برخی نقاط جاده گچساران به چرام بر اثر زلزله، شاهد ریزش کوه بوده‌ایم. جاده دیل هم ریزش داشته و در حال بررسی و سرکشی در محلات بافت فرسوده هستیم.

خوان پایه گفت: شایعه تخلیه برخی روستاهای محل وقوع زلزله تکذیب می شود. اوضاع در گچساران آرام است و اعضای ستاد بحران در آماده باش کامل هستند.

فرماندار گچساران تاکید کرد: آمار مصدومان حادثه ۵ نفر است که به علت ترس و درحین فرار در گچساران دچار مصدومیت شده‌اند.

او افزود: پس از بررسی از محلات مختلف در گچساران نتیجه خسارت های احتمالی را اعلام خواهیم کرد.

زلزله ۵.۲ ریشتری چرام

زلزله ۵.۲ ریشتری چرام خسارات جانی نداشت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زلزله ۵.۲ ریشتری خسارات جانی نداشته است.

سید امان‌الله جهان‌بین در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: تا کنون خسارت جانی ناشی از زلزله ۵ ریشتری چرام و گچساران گزارش نشده است. خسارات جزئی در حد ترک خوردگی و برخی از منازل مسکونی گچساران وارد شده است. ۶ تیم ارزیاب هلال احمر به چرام و گچساران اعزام شده‌اند و خسارت‌های ساختمانی باید ارزیابی شوند.

جهان‌بین تصریح کرد: تیم‌های هلال احمر در سطح شهرستان‌های زلزله‌زده و استان کهگیلویه و بویراحمد در آماده‌باش هستند و در صورت نیاز وارد عمل می‌شوند.

وی به مردم توصیه کرد ضمن حفظ خونسردی، آرامش خود را حفظ و نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد هیچ حادثه‌ای نباشیم.

زلزله ۵.۲ ریشتری چرام

چرام با ۵٫۲ ریشتر لرزید / مصدومیت ۵ نفر در زلزله گچساران

شهرهای مجاور گچساران و چرام هم از زلزله در امان نماندند و تنها دقایقی بعد از زلزله مهیب در چرام، شهر بهبهان در استان خوزستان نیز در ساعت ۱ و ۱ دقیقه و ۳۸ ثانیه بامداد دوشنبه با زلزله ۲٫۷ ریشتری لرزید.

**آمادگی فرمانداران و بخشداران شهرستان‌های گچساران و چرام جهت برآورد خسارت‌های ناشی از زلزله و ارائه گزارش به شورای هماهنگی مدیران بحران استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستور استاندار.

**استان کهگیلویه بویراحمد تنها با گذشت ۱۵ ماه از زلزله ۱۲ اردیبهشت سال گذشته در یاسوج، دومین زلزله ۵٫۲ ریشتری را این بار در چرام احساس کرد؛ ۱۲ اردیبهشت سال گذشته ساعت حول و حوش ۸ صبح بود که بزرگترین زلزله سال‌های اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرهای یاسوج و سی‌سخت را به شدت لرزاند و خسارات مالی فراوانی بر جای گذاشت.

رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران گفت: تاکنون ۵ نفر مصدوم ناشی از زلزله ۵.۲ ریشتری به بیمارستان شهید رجایی گچساران‌ منتقل شدند.

او اظهارکرد: از این‌ تعداد ۲ نفر که شامل یک‌مرد و یک زن هستند دارای جراحات‌عمیق بوده و‌ جراحات مابقی مصدومان بصورت سطحی بوده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=4536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.