• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

وزیر صمت: ورود خودروهای با پلاک مناطق آزاد به داخل کشور آزاد می‌شود !

  • کد خبر : 45370
  • 02 فوریه 2023 - 11:22
وزیر صمت: ورود خودروهای با پلاک مناطق آزاد به داخل کشور آزاد می‌شود !

وزیر صنعت، معادن و تجارت گفت: در زمینه خودرو طرحی در دولت بررسی و نهایی شده است که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.

سیدرضا فاطمی امین در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در زمینه خودرو طرحی در دولت بررسی و نهایی شده است که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.

ورود خودروهای با پلاک مناطق آزاد به داخل کشور آزاد می‌شود

وی خاطرنشان کرد: براساس این طرح، خودروهایی که در مناطق آزاد تردد می‌کنند با شرایطی که هفته آینده به دقت اعلام خواهم کرد این مجوز را خواهند داشت که شماره‌گذاری شوند و در کل کشور مورد استفاده قرار بگیرند که می تواند کمکی باشد برای افزایش عرضه در بازار باشد.

وزیر صمت در حاشیه جلسه اخیر هیات دولت، به امکان شماره‌گذاری خودروهای مناطق آزاد جهت تردد در سطح کشور اشاره کرده است.

افزایش عرضه خودرو و کمک به بهبود وضعیت بازار

این اقدام در راستای افزایش عرضه خودرو و کمک به بهبود وضعیت بازار صورت می‌گیرد. تقریبا ۵ سال کمبود خودرو در بازار کشور موجب ایجاد عطش مصرف‌کنندگان شده بود و دولت سیزدهم با هدف رفع این عطش فرامین متعددی را صادر کرده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ازسرگیری فرایند واردات خودرو و افزایش تیراژ خودروسازان و همین‌طور ارتقای کیفی محصولات به منظور عرضه خودروهای بدون نقص اشاره کرد.

واردات خودرو از اوایل دی‌ماه حالت اجرایی به خود گرفته و محموله‌های وارداتی روانه گمرک شده‌اند. این خودروها به زودی از طریق بورس کالا در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. وزیر صمت همچنین عرضه ۲۰۰ هزار خودروی خارجی را تا پایان سال جاری وعده داده است.

این طرح در حالی تصویب شده است که مردادماه امسال، شعاع تردد این خودروها در مناطقی مثل انزلی افزایش پیدا کرده بود. جزئیات این طرح از جمله عوارض شماره‌گذاری و امکان نقل و انتقال این خودروهای خاص هنوز مشخص نیست. خودروهای مجاز مناطق آزاد، قوانین خاص خود را دارند و مانند خودروهای وارداتی نیست خودروهای مناطق آزاد اجباری در پیروی از سیاست‌های موجود در آیین‌نامه واردات خودرو را ندارند و قوانین خاص خود را دارند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.