• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

ببینید که چگونه ارتش آمریکا «بالون جاسوسی» چین را در حریم هوایی خود منهدم کرد

  • کد خبر : 45391
  • 05 فوریه 2023 - 12:08

آمریکا اعلام کرد بالون جاسوسی چین را که در آسمان قاره آمریکا پرواز می کرد را بر فراز سایت‌های حساس یک شرکت بوده، منهدم کرده است.

ارتش آمریکا «بالون جاسوسی» چین را در حریم هوایی خود منهدم کرد

ارتش آمریکا بالون نظارتی متعلق به چین را در آسمان خود منهدم کرد ایالات متحده معتقد است که این بالون جاسوسی چین بوده است. این بالون در بخش‌هایی از ایالت کارولینای شمالی و جنوبی در حرکت بود و با شلیک پدافند آمریکا به زمین کشیده شد. وزارت خارجه چین اما نظر متفاوتی نسبت به این بالون دارد.

وزیر دفاع ایالات متحده، در بیانیه‌ای گفت: یک جنگنده آمریکایی به فرمان «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، این بالون را  توسط دولت چین برای جاسوسی از سایت‌های راهبردی ایالات متحده استفاده می‌شد به زمین کشاند.

ببینید که چگونه ارتش آمریکا «بالون جاسوسی» چین را در حریم هوایی خود منهدم کرد

در بیانیه  همچنین آمده است جو بایدن چهارشنبه هفته گذشته مجوز انهدام این بالون را با حفظ شرایط ایمنی برای شهروندان صادر کرده بود. تصاویر حاکی از آن است که این بالون به‌اندازه سه اتوبوس مدرسه بوده و در زمان شلیک انفجار کوچکی را تجربه کرده است. ایالات متحده قرار است بقایای این بالون را از دریا گردآوری کند.

برای انجام این عملیات، پروازهای هوایی در این منطقه به‌صورت موقت متوقف شدند. این بالون مشکوک اولین‌بار روز چهارشنبه در بیلینگز، مونتانا دیده شد و قرار بود همان روز ساقط شود. اما به‌دلیل خطراتی که ممکن بود به‌وجود بیاورد، انهدام بالون به‌ تعویق افتاد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.