• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

نوزاد تازه متولد شده زنده از زیر آوار زلزله در سوریه بیرون کشیده شد!

  • کد خبر : 45492
  • 08 فوریه 2023 - 23:46
نوزاد تازه متولد شده زنده از زیر آوار زلزله در سوریه بیرون کشیده شد

نوزاد تازه متولد شده زنده از زیر آوار زلزله در سوریه بیرون کشیده شد که با بند ناف به مادری که در زلزله شدید روز دوشنبه جان باخته بود بسته شده بود. این نوزاد پس از زنده ماندن از زیر آوار ساختمانی در شمال سوریه در بیمارستان بستری شد. فیلم نجات این نوزاد تازه متولد شده به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

گفته می شود که مادرش  باید در حین زایمان هوشیار بوده باشد و پس از تولد نوزاد مرده باشد و تخمین زده می شود که نوزاد چند ساعت قبل از پیدا شدن به دنیا آمده است، زیرا با توجه به میزان کاهش دمای بدنش اگر قبل از زلزله یا در موقع زلزله به دنیا می آمد، این همه ساعت در سرما زنده نمی ماند. و اگر حتی یک ساعت بیشتر رها می شد، می مرد.

نوزاد تازه متولد شده زنده از زیر آوار زلزله در سوریه بیرون کشیده شد در حالی که مادرش مرده بود

فیلم نجات این نوزاد تازه متولد شده به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شد. در این فیلم مردی را نشان می‌دهد که از زیر آوار یک ساختمان چهار طبقه فروریخته در حالی که نوزاد کوچکی را پوشیده از گرد و غبار در آغوش گرفته است، می‌دود.و مرد دومی به سمت نفر اول می دود و پتویی را حمل می کند تا نوزاد را در دمای زیر صفر گرم کند، در حالی که مرد سوم فریاد می زند که ماشین او را به بیمارستان برساند.

این نوزاد برای مداوا به شهر عفرین در نزدیکی این شهر منتقل شد، در حالی که چند ساعت بعد اجساد پدرش عبدالله، مادرش افرا، چهار خواهر و برادر و خاله اش مرده از زیر آوار بیرون کشیدند!

این نوزاد اکنون در وضعیت خوبی است. او چندین کبودی و پارگی در تمام بدنش داشت. پیشانی و انگشتان او از سرمای شدید کبود شده بود.

این نوزاد تنها بازمانده خانواده نزدیکش است که بقیه آنها در اثر زلزله ۷٫۸ ریشتری سوریه در جیندایریس ، کشته شدند.

خلیل السوادی یکی از بستگان او گفت که این نوزاد تنها بازمانده خانواده نزدیکش است که بقیه آنها همگی در زلزله  کشته شدند. او می گوید در حین حفاری صدایی شنیدیم. خاکها را کنار زدیم و نوزاد را با بند ناف پیدا کردیم، سریع بند ناف را بریدیم و پسر عمویم او را به بیمارستان برد.

ما از دیرالزور [شهر شرقی تحت کنترل دولت] آواره هستیم. عبدالله پسر عموی من است و من با خواهرش ازدواج کرده ام.متاسفانه مادر و بقیه اعضای خانواده این نوزاد در زلزله کشته شدند و او تنها بازمانده این خانواده است که پس از زلزله زیر آوار به طور طبیعی از شکم مادرش خارج شده است!

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.