• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
12

۱۰ نکته که قبل از سفر به تایلند باید بدانید

  • کد خبر : 45569
  • 14 فوریه 2023 - 10:31
10 نکته که قبل از سفر به تایلند باید بدانید

شما بلیط خود را رزرو کرده اید، هتل خود را رزرو کرده اید و آماده هستید تا از ترکیب باشکوه زیبایی های استوایی، شهرهای سرزنده و تاریخ فرهنگی که در انتظار مسافران خوش شانس تایلند است لذت ببرید. با این حال، قبل از بستن چمدان و پرواز به این کشور خیره کننده و پر جنب و جوش، چند نکته وجود دارد که باید بدانید تا سفری آرام داشته باشید. ما ۱۰ نکته که قبل از سفر به تایلند باید بدانید را برایتان شرح می دهیم.

نکاتی که قبل از سفر به تایلند باید بدانید

اگر قصد سفر به تایلند کشور پر رمز و راز جنوب شرقی آسیا، را دارید باید خودتان را حسابی آماده کنید. آن ها آداب و رسوم و عادت های مخصوص خودشان را دارند. نکاتی وجود دارد که با دانستن و رعایت کردنشان می توانید بهترین استفاده را از زمان سفر ببرید و لحظه های شیرین سفر بیش از پیش بیادماندنی شود.

واحد پول تایلند

یکی از ۱۰ نکته که قبل از سفر به تایلند باید بدانید واحد پول این کشور است ، واحد پول مورد استفاده بات تایلندی (تلفظ ربات) است که نماد آن ฿ است. یک بات تایلندی تقریباً برابر با ۰٫۰۳ دلار آمریکا است، یا برعکس، ۱ دلار آمریکا برابر با حدود ۳۶ بات است. همچنین، مراقب افراد خیابانی باشید که پیشنهاد مبادله پول با شما را دارند، این احتمال وجود دارد که در نهایت از دست شما سوء استفاده کنند.

انعام دادن در تایلند

یکی از سوالات متداول و متداول در سفر تصمیم گیری در مورد زمان و نحوه انعام دادن است. به عنوان یک قاعده، انعام دادن در تایلند مرسوم یا الزامی نیست، اگرچه هنگام دریافت خدمات عالی از حرکات پولی کوچک قدردانی می شود. انعام در مقدار معمول برای آمریکای شمالی (حدود ۱۵٪) بسیار سخاوتمندانه در نظر گرفته می شود. مکان هایی که انعام دادن بیشتر در آن ها رایج است، رستوران های سطح بالا، سالن های ماساژ و در رستوران های معمولی است که ممکن است به نشانه قدردانی، انعام دهید.

تبدیل برق

در سرتاسر تایلند، پریز استاندارد مورد استفاده ۲۲۰ ولت است، اگرچه برخی از املاک هتل (به ویژه در بانکوک) با پریزهای ۱۱۰ ولت رایج در سراسر آمریکای شمالی سیم‌کشی می‌شوند. در هر صورت، خرید مبدل برق ایده خوبی است تا بتوانید از وسایل الکترونیکی خود مانند شارژرها و لوازم شخصی بدون خطر آسیب دیدن یا حتی خطر آتش سوزی استفاده کنید.

شرایط ویزای تایلند

به طور کلی، هر فردی که وارد تایلند می شود باید قبل از ورود به تایلند ویزای معتبر دریافت کند. با این حال، بسته به کشور مبدأ شما، مقررات متفاوت است. برخی از مسافران مجاز به ورود به تایلند و اقامت برای مدت حداکثر ۳۰ روز هستند تا زمانی که برای مقاصد گردشگری به این کشور سفر می کنند و حداقل ۶ ماه اعتبار در گذرنامه آنها باقی مانده است. برای تعیین مقررات مربوط به شما و پاسپورتتان، بهتر است از وب سایت اداره مهاجرت تایلند دیدن کنید.

درباره پادشاه صحبت نکنید

هنگامی که در تایلند هستید، خیلی سریع متوجه خواهید شد که پادشاه بسیار مورد توجه است، همانطور که با تصاویر او که تقریباً در همه جا نمایش داده می شود مشخص می شود. مردم تایلند نسبت به هر چیزی که می تواند به عنوان نشانه بی احترامی تلقی شود بسیار حساس هستند، بنابراین برای جلوگیری از این امر، بهتر است به هیچ وجه از پادشاه نام نبرید. همچنین هرگز روی سکه ای که در حال غلتیدن است یا اسکناس روی زمین پا نزنید، زیرا تصویر پادشاهان را دارد و پا زدن روی آن با پای خود بسیار توهین آمیز خواهد بود.

به سر و پاهای خود فکر کنید

هرگز به سر کسی در تایلند دست نزنید. این احتمالاً کاری است که به هر حال قصد انجام آن را نداشتید، اما لازم به ذکر است که سر در این کشور مقدس تلقی می شود و نباید به آن دست زد. به طور مشابه، سعی کنید از نشان دادن پاهای خود به سمت افراد دیگر خودداری کنید. این بی‌احترامی تلقی می‌شود، بنابراین اگر مستقیماً روبروی شخصی در حمل‌ونقل عمومی نشسته‌اید، سعی کنید پاهای خود را کمی به پهلو بگیرید.

زانوها و آرنج های خود را به نشانه احترام بپوشانید

هنگام بازدید از معابد، صومعه ها، وات ها، کاخ ها یا مکان های مذهبی دیگر، مهم است که زانوها و آرنج های خود را به نشانه احترام بپوشانید. آستین بلند و شلوار مطمئن ترین راه برای جلوگیری از هرگونه ناآگاهی فرهنگی است. احتمالاً وقتی بازدیدکنندگان به سنت های کشور شما احترام می گذارند قدردانی می کنید، بنابراین نشان دادن همان سطح احترام ایده خوبی است. همچنین، هنگام ورود به ساختمان بررسی کنید که آیا دیگران کفش‌های خود را درآورده‌اند یا خیر، بهتر است کفش‌های خود را نیز درآورید.

ماساژ ارزان و فراوان است

این ایده عالی است که از فراوانی ماساژهای ارزان قیمت موجود در تایلند استفاده کنید، بنابراین در طول سفر خود در دریافت ماساژ درنگ نکنید. اما مراقب سالن های ماساژ باشید و از رفتن به هر نوع سالنی پرهیز کنید.

توالت های روی زمین

توالت اسکوات در ابتدا در سراسر ژاپن استفاده می شد اما در سایر کشورهای آسیایی مانند چین و البته تایلند نیز رایج است. همیشه دستمال کاغذی یا دستمال توالت و مقداری ضدعفونی کننده دست خود را همراه داشته باشید، مگر اینکه آماده استفاده از خشک کن های هوا و شیلنگ های اسپری ارائه شده در برخی از توالت های اسکوات باشید. اگر در مورد آن فکر کنید، به هر حال آنها بسیار بهداشتی تر از توالت های فرنگی هستند زیرا در واقع روی چیزی نمی نشینید.

به پیشنهادهای راننده تاکسی ها اعتماد نکنید

 آن ها جاذبه هایی را به شما پیشنهاد می کنند که یا دور هستند یا ورودی دارند و کمسیون خودشان را بعدا دریافت می کنند. اگر هم حرف هایشان هیجان انگیز است حتما درباره آن جست و جو کنید و از فرد دیگری هم بپرسید.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.