• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

این خودرو ژاپنی ۳۰۰ میلیون شد/ قیمت باورنکردنی این خودرو در ایران

  • کد خبر : 45633
  • 19 فوریه 2023 - 11:33
این خودرو ژاپنی 300 میلیونی شد / قیمت باورنکردنی این خودرو در ایران

این خودرو ژاپنی ۳۰۰ میلیونی شد و قیمت باورنکردنی این خودرو در ایران شما را شگفت زده خواهد کرد.

خودرو ژاپنی ۳۰۰ میلیون

قیمت این خودروی ژاپنی در بازار به سیصد میلیون تومان رسیده است این خودرو در ایران محبوبیت خاصی نیز دارد مدل‌های اصطلاحا تمیز مزدا ۳۲۳ در بازار حدود ۳۰۰ الی ۳۷۰ میلیون تومان است.

مزدا را می‌توان یکی از پرطرفدارترین برند‌های خودرویی در ایران دانست و از جمله خودرو‌هایی است که به کم دردسر و کم خرج بودن در ایران معروف است و هنوز هم خواهان زیادی دارد.این خودرو در دو نسخه اتوماتیک و دستی در بازار یافت می‌شود.

بسیاری بر این باور هستند که خرید یک خودروی ژاپنی کارکرده بسیار بهتر از مدل‌های داخلی صفر کیلومتر است.

کمتر خودرویی در بازار ایران پیدا می‌شود که باکیفیت، پرقدرت و بی دردسر باشد

کمتر خودرویی در بازار ایران پیدا می‌شود که این‌گونه آرام و سر به زیر، مطیع، باکیفیت، پرقدرت، بی دردسر و زیبا باشد. در آن سوی آب‌ها به مزدا «فامیلیا» معروف است؛ وجه تسمیه‌ای که به‌شدت درست است و اشاره خوبی به خانوادگی بودن آن دارد. در ژاپن و برخی بازارهای دیگر به آن ۳۲۳ می‌گویند. از اوایل دهه ۷۰ شمسی که تولیدش در گروه بهمن آغاز شد و تا اواسط دهه ۸۰ ادامه پیدا کرد، یکی از بی‌نقص‌ترین‌های بازار خودروی کشور بود. سدان محبوبی که هنوز هم اگر کسی نسخه تر و تمیز آن را داشته باشد، تمایلی به فروشش ندارد.

 با آن موتور کم سر و صدایش قدرت خوبی را فراهم می‌کرد. اگر خوش‌شانس می‌بودید و یکی از نسخه‌های اتوماتیک ۳۲۳ را می‌خریدید، الان دیگر نیازی به هزینه‌ بسیار زیاد برای خرید کره‌ای‌ها نداشتید. نسخه‌های فول آپشن ۳۲۳، تیپ ۳ (دنده‌ای) و تیپ ۵ (اتومات) آن بودند. تیپ ۴ آن نیز همان تیپ ۵ است و فقط سانروف ندارد.

مشخصات مزدا ۳۲۳ با نام اصلی مزدا فامیلی

مزدا ۳۲۳ با نام اصلی مزدا فامیلی یکی از معدود سدان‌های نسبتا مدرن مونتاژ داخل در اوایل هشتاد شمسی به شمار می‌رود که به منظور رقابت با حریفانی همچون سیتروئن زانتیا و پژو پارس ای ال ایکس، از سوی گروه خودروسازی بهمن روانه کارزار شد. این سدان جمع‌ وجور ژاپنی طی سال‌های متمادی ۱۹۶۳ تا ۲۰۰۳ در قالب هشت نسل به مشتریان عرضه شد. از اوایل سال ۱۳۸۰ نسل هشتم مزدا ۳۲۳ به واسطه شراکت گروه بهمن با کمپانی خودروسازی مزدا ژاپن، چشم بازار ایران را به حضور خود روشن ساخت.

طی دهه ۱۳۸۰ فقر تنوع سدان‌های جمع‌وجور به طرز ملموسی در بازار خودرو کشور احساس می‌شد. حضور مزدا ۳۲۳ حکم آبی بر عطش فراوان مشتریان سدان‌های جمع‌وجور میان‌قیمت را داشت؛ هرچند که تشنگی بازار با عرضه یکی دو مدل قابل رفع نبود. به هرحال مزدا ۳۲۳ پا به بازار ایران گذاشت و با توجه به سابقه نیک برندهای ژاپنی در ایران و جهان، به سرعت مورد استقبال اقشار نسبتا ثروتمند جامعه قرار گرفت. به ویژه که در آن دوران هنوز خبری از حضور خودروهای وارداتی به گوش نمی‌رسید و اقشار مرفه جامعه مجبور بودند جهت تملک خودروهای صفرکیلومتر به امثال مزدا ۳۲۳ و سیتروئن زانتیا قناعت کنند. مزدا ۳۲۳ در قالب دو مدل دنده‌ای و اتومات و البته با طبقه‌بندی تیپ ۳ (دنده‌ای)، تیپ ۵ (اتوماتیک) و تیپ ۴ (اتوماتیک فاقد سانروف) از سوی شرکت بهمن به خریداران عرضه شد.

 این روزها و پس از ممنوعیت واردات خودروهای خارجی به ایران و رونق بیش از پیش خودروهای کارکرده، محصولات مزدا نیز در کنار سایر محصولات برندهای مطرح خارجی در ایران به عنوان یکی از خودروهای پرطرفدار بازار خرید و فروش ماشین دست دوم معامله می‌شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45633

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.