• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
15

عربستان از طرح یک آسمان‌خراش مکعبی‌شکل غول‌پیکر رونمایی کرد

  • کد خبر : 45650
  • 19 فوریه 2023 - 15:08

جاه‌طلبی‌های عربستان سعودی ادامه دارد و این کشور حالا از پروژه جدیدی برای احداث یک آسمان‌خراش غول‌پیکر به نام «مکعب» در شهر ریاض رونمایی کرده است. این آسمان‌خراش که اندازه هر ضلع آن حدود ۴۰۰ متر خواهد بود، جلوه‌ای تازه به مرکز شهر ریاض خواهد داد که با پروژه «مربع جدید» متحول خواهد شد.

دولت عربستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد در پروژه‌ای یک هسته شهری جدید را در منطقه‌ای به وسعت ۱۹ کیلومتر مربع در پایتخت خود احداث کند. در مرکز این هسته شهری، آسمان‌خراشی به نام مکعب قرار می‌گیرد که ادعا شده است یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های جهان خواهد بود.

برج مکعبی عربستان

این ساختمان با ارتفاع ۴۰۰ متری رسماً در گروه آسمان‌خراش‌ها قرار می‌گیرد و بلندترین برج شهر ریاض خواهد بود. مکعب ۲ کیلومتر مربع فضای کفی دارد و از این حیث تقریباً روی دست تمامی آسمان‌خراش‌های دنیا می‌زند. عربستان می‌خواهد در این آسمان‌خراش مراکز مختلفی، از هتل گرفته تا ساختمان‌های تجاری و تفریحی را بگنجاند.

درون برج مکعب عربستان شبیه یک دنیای واقعیت مجازی است

براساس ویدیویی که از معرفی این پروژه منتشر شده است، به‌نظر می‌رسد که طراحی داخلی مکعب چیزی شبیه به یک جهان واقعیت مجازی خواهد بود. این تجربه فراگیر اجازه می‌دهد وقتی پا به داخل این ساختمان می‌گذارید، بتوانید فضایی مثل مریخ یا درون اقیانوس‌ها را تجربه کنید.

عربستان ادعا می‌کند این پروژه را با درنظرگرفتن اصول پایایی احداث خواهد کرد. بااین‌حال، مشخص نیست که این ادعا با چه ویژگی‌هایی پشتیبانی خواهد شد. در ویدیوی بالا، نمای بیرون ساختمان با الگوهای مثلثی خاصی دیده می‌شود که شبیه به سبک معماری نجدی است.

زمان‌بندی تکمیل این پروژه برای سال ۲۰۳۰ در نظر گرفته شده است که شاید کمی خوش‌بینانه باشد. عربستان همچنین پروژه احداث شهر خطی The Line را آغاز کرده که درازای آن قرار است به ۱۷۰ کیلومتر برسد. باید دید که درنهایت این پروژه‌ها در چه تاریخی تکمیل خواهند شد.

این مطلب را از دست ندهید. این خودرو ژاپنی ۳۰۰ میلیون شد قیمیت باور نکردنی این خودرو در ایران

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.