• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

بهادری‌جهرمی: دولت از امروز آرایش جدیدی در حوزه ارزی به خود می‌گیرد

  • کد خبر : 45709
  • 21 فوریه 2023 - 16:17

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگو و دبیر هیئت دولت درباره دلایل و ریشه‌های نوسانات اخیر در بازار سکه و ارز گفت: تشدید جنگ ارزی بدخواهان با ملت ایران به‌خصوص پس از شکست پروژه آشوب، ۲۲ بهمن تاریخی امسال و سفر راهبردی و پرثمر رئیس‌جمهور به چین، نشان می‌دهد آن‌ها پس از ناامیدی از خیابان و پی‌بردن به محاسبه غلط‌شان، مجدداً در جنگ ترکیبی خود بر جنبه اقتصادی تمرکز کرده‌اند.

وی افزود: هدف از این کار، مشخصاً ایجاد جو روانی و نارضایتی و تولید سوخت جدید برای آشوب و ناآرامی در ایران است. اطلاعات دقیق حاکی است سرویس‌های جاسوسی آمریکا و چند دولت مشخص، مأموریت یافته‌اند به‌هرشکل ممکن از ایجاد ثبات در بازار ارز ایران جلوگیری کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه “در پاسخ به این جنگ اقتصادی، دولت از امروز آرایش جدیدی در حوزه ارزی به خود می‌گیرد”، تصریح کرد: این آرایش با بهره‌گیری از تجارب گذشته و دستاوردهای ضدتحریمی طراحی شده است.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: با اجرای بسته جدید، هر گونه نیاز واقعی ارزی در مسیر قانونی و مشخص پاسخ می‌گیرد و خرید و فروش خارج از مرکز مبادله و یا بانک‌ها و کارگزاری‌های رسمی در حکم قاچاق ارز و طلاست و با آن برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به نقش برجسته رسانه‌ها در ایجاد آرامش روانی در بازار خاطرنشان کرد: همکاری رسانه‌ها و فعالین بازار نقش ویژه‌ای در آرامش‌بخشی به بازار پولی و مالی دارند و ضروری است آن‌ها نیز در اجرای صحیح سیاست بانکی و عملکرد بازار مرکز مبادله ارز و طلا در این جنگ اقتصادی مشارکت داشته باشند‌، زیرا پیروزی در این عرصه نیز همچون سایر موارد نیازمند مشارکت همگانی و مردمی است.

سخنگوی دولت اظهار کرد: امسال با تلاش دولت و فعالین بازار موفق شدیم حدوداً ۴۰ درصد بیشتر از گذشته ارز برای تأمین مصارف وارداتی تأمین و تخصیص داده شود و قطعاً ان‌شاءالله در سال بعد نیز این میزان بیشتر خواهد شد.

آرایش جدید دولت در حوزه ارزی

بهادری‌جهرمی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه دیپلماسی پولی و بانکی گفت: با مذاکرات خوبی که با کشورهای دیگر به‌ویژه قدرت‌های اقتصادی جهانی در آسیا صورت گرفته، توافقات اقتصادی و بانکی خوبی حاصل شده است که به ثبات اقتصادی در سال آینده کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: دولت به توسعه مسیرهای تجاری با کشورهای دیگر خصوصاً هم‌پیمانان منطقه‌ای ادامه خواهد داد. این روند از سال گذشته آغاز شد و تجارت خارجی ما ۴۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش داشته است. بر اساس آمارهای رسمی امسال نیز صادرات غیرنفتی ما تاکنون به حدود ۵۰ میلیارد دلار رسیده و نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ما همچنین با شرکای تجاری خود از جمله روسیه و چین مسیرهای متنوعی را برای مبادلات تجاری فراهم کرده‌ایم و روبل و یوآن را به‌جای دلار و یورو وارد مبادلات خود کرده‌ایم که به مدیریت بهتر بازار ارز نیز کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : دستورات جدید سردار رادان رییس پلیس جدید به فرماندهان انتظامی سراسر کشور

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.