• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
14

مومیایی «پری دریایی» ترسناک کشف شده در ژاپن عجیب‌تر از آن چیزی است که دانشمندان انتظار داشتند

  • کد خبر : 45779
  • 26 فوریه 2023 - 0:38
مومیایی «پری دریایی» ترسناک کشف شده در ژاپن عجیب‌تر از آن چیزی است که دانشمندان انتظار داشتند

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که یک “پری دریایی” مومیایی شده چند صد ساله که دانشمندان اخیراً نشان دادند عروسکی وحشتناک از اعضای حیوانات است، حتی این مومیایی پری دریایی ترسناک کشف شده در ژاپن عجیب‌تر از آن چیزی است که دانشمندان انتظار داشتند.

این مطلب را از دست ندهید. مرغ اژدهای ویتنامی گران ترین مرغ جهان

کشف مومیایی «پری دریایی» در ژاپن

در سال ۲۰۲۲، محققان این پری دریایی را که حدود ۱۲ اینچ (۳۰٫۵ سانتی متر) طول دارد، در یک جعبه چوبی مهر و موم شده در یک معبد ژاپنی واقع در استان اوکایاما کشف کردند. در آن زمان، محققان تصور می‌کردند که از تنه و سر میمونی ساخته شده است که بر روی بدن ماهی بریده شده دوخته شده است.

این هیبرید ترسناک که شبیه نینگیو اساطیر ژاپنی است – موجودی ماهی مانند با سر انسان که برای کمک به درمان بیماری ها و افزایش طول عمر ساخته شده است – پیش از این در یک محفظه شیشه ای در معبد برای پرستش مردم به نمایش گذاشته شده بود. نامه ای در داخل جعبه مومیایی ادعا می کند که این نمونه توسط یک ماهیگیر بین سال های ۱۷۳۶ و ۱۷۴۱ صید شده است، اما احتمالاً دهه ها پس از آن به عنوان یک حقه برای فروش به افراد مرفهی که می خواهند سلامت خود را بهبود بخشند یا زندگی طولانی تری داشته باشند ساخته شده است.

محققان دانشگاه علوم و هنر کوراشیکی (KUSA) در ژاپن در اوایل فوریه ۲۰۲۲ (با اجازه کشیشان معبد) این پری دریایی را در اختیار گرفتند و با استفاده از طیف وسیعی از تکنیک ها از جمله اشعه ایکس و سی تی شروع به مطالعه این مصنوع ترسناک کردند. در ۷ فوریه، این تیم سرانجام یافته های خود را در بیانیه KUSA (ترجمه از ژاپنی) منتشر کرد. و چیزی که آنها در مورد پری دریایی دریافتند حتی عجیب تر از حد انتظار بود.

نتایج نشان داد که نیم تنه پری دریایی متعلق به میمون نیست، بلکه عمدتاً از پارچه، کاغذ و پنبه ساخته شده است که توسط پین‌های فلزی از گردن تا پایین کمر به هم متصل می‌شوند. همچنین با خمیری که از ترکیبی از شن و زغال ساخته شده بود رنگ شده بود.

با این حال، نیم تنه از اجزای جدا شده از حیوانات دیگر پوشیده شده بود. موی پستانداران و پوست ماهی، احتمالاً از ماهی پف کرده، قسمت هایی از بازوها، شانه ها، گردن و گونه ها را پوشانده است. فک و دندان های پری دریایی نیز احتمالاً از یک ماهی درنده گرفته شده است و پنجه های آن از کراتین ساخته شده است، به این معنی که احتمالاً از یک حیوان واقعی اما غیرقابل شناسایی آمده است.

نیمه پایینی پری دریایی از یک ماهی پرتو پرتویی که با مثانه شنای خود صدای غرغر می‌دهد و به آن کمک می‌کند شناوری خود را کنترل کند.محققان قادر به شناسایی DNA کاملی از پری دریایی نبودند، اما تاریخ‌گذاری رادیوکربنی فلس‌ها نشان داد که قدمت آن‌ها به اوایل دهه ۱۸۰۰ می‌رسد.

تحلیل جدید نشان می دهد که این پری دریایی به احتمال زیاد برای فریب مردم ایجاد شده است تا باور کنند که نینگیوها و توانایی های شفابخش احتمالی آنها واقعی هستند. با این حال، همچنین نشان می‌دهد که فریبکاران پشت این خلقت نیز تلاش بسیار بیشتری نسبت به آنچه انتظار می‌رفت برای دوختن موجود تقلبی به کار می‌برند.

۱۴ “پری دریایی” دیگر نیز در ژاپن پیدا شده اند، و تیم اکنون امیدوار است که دیگران را برای مقایسه تجزیه و تحلیل کند.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45779

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.