• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

اولین محاکمه حقوقی در متاورس برگزار شد

  • کد خبر : 45783
  • 26 فوریه 2023 - 1:09

اولین محاکمه حقوقی در متاورس برگذار شد!  دادگاهی در کلمبیا در این ماه میزبان اولین محاکمه حقوقی خود در متاورس بود و اکنون امیدوار است دوباره واقعیت مجازی را آزمایش کند.

اولین محاکمه حقوقی در متاورس

در جلسه دو ساعته دادگاه اداری ماگدالنا کلمبیا، شرکت کنندگان در یک اختلاف ترافیکی به عنوان آواتار در یک دادگاه مجازی ظاهر شدند تا به بررسی پرونده‌ای درخصوص شکایت یک اتحادیه حمل‌ونقل از پلیس بپردازند. طی این جلسه، وکلا با هدست واقعیت مجازی به فضای متاورس رفتند و جریان دادگاه هم از طریق یک پخش زنده اینترنتی در یوتوب به نمایش گذاشته شد.

این کشور یکی از اولین کشورهایی است که در سراسر جهان جلسات حقوقی واقعی را در واقعیت مجازی فراوجهی و فراگیر آزمایش می‌کند تا فضاهای دیجیتال را زنده‌تر کند، اغلب با آواتارهایی که نماینده هر شرکت‌کننده هستند.

اولین محاکمه حقوقی در متاورس برگذار شد

جلسه دادگاه کلمبیا در متاورس

مقامات کلمبیایی یک جلسه استماع دو ساعته در مورد اختلاف ترافیکی در فضای مجازی برگزار کردند.

در حالی که محاکمه های حقوقی به طور فزاینده ای به جلسات ویدیویی که توسط زوم و گوگل میزبانی می شوند منتقل شده اند، تعداد کمی متاورس را آزمایش کرده اند، فضایی که متا ، مایکروسافت و سایر غول های فناوری در حال رقابت برای ساختن آن هستند.

نمونه‌های اولیه مصاحبه‌ها و ملاقات‌ها در متاورس به خاطر تجسم‌های کارتونی و غالباً گیج‌کننده مورد تمسخر قرار گرفته‌اند.

با این وجود، روند دادگاه کلمبیا در ۱۵ فوریه  که در یوتیوب پخش شد بدون نقص انجام شد، البته برخی از حرکات گیج‌کننده بود و افکار عمومی نسبت به این رویه چندان مناسب نبود و ۷۰ درصد از بینندگان این دادگاه نسبت به آن ابراز نارضایتی کردند.

خوان دیوید گوتیرز، استاد سیاست عمومی در دانشگاه روزاریو کلمبیا، گفت که استفاده از متاورس در مراحل قانونی راه درازی در پیش دارد.کلمبیا یکی از اولین کشورهایی است که یک جلسه استماع حقوقی در مورد متاورس برگزار کرد.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.