• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
11

اوضاع خیلی خراب است : کتابی در مورد امید

  • کد خبر : 46014
  • 06 مارس 2023 - 14:45

کتاب «اوضاع خیلی خراب است یک اثر غیر داستانی انگیزشی در حوزه خودیاری و توسعه فردی است و در دو بخش اصلی با عناوین «امید» و «اوضاع خیلی خراب است » و ۹ فصل توضیحی نوشته شده است.

نویسنده در بخش اول درباره امید سخن می گوید و معتقد است مهم نیست در چه شرایطی باشیم، همه ما به زندگی بهتر امیدواریم. در بخش اول کتاب اوضاع خیلی خراب است، منسون خواننده را به گشت و گذار در دنیای «امید» می برد. اینکه امید از کجا می آید، چگونه آن را می سازیم، چگونه آن را از دست می دهیم و البته، در تمام این مدت اذعان می کنیم که وجود ما هیچ معنایی ندارد، به همین دلیل است که در وهله اول به امید نیاز داریم.

درباره کتاب اوضاع خیلی خراب است بیشتر بدانیم

در این کتاب آقای منسون سعی می کند تا تمام دام های زندگی روزمره ما را آشکار کند. تله هایی که خودمان در تلاش بی پایان مان برای بهتر کردن زندگی مان ایجاد کرده ایم.

تناقضی چون اینکه: ما جامعه ای ایجاد کرده ایم که در آن می خواهیم زندگی خود را بهبود ببخشیم. با این حال، همین پیشرفت چیزی است که ما را بسیار افسرده می کند

در بخش دوم کتاب، منسون نگاه خود را معطوف حوادث ناگوار بی پایانی می کند که در دنیای اطراف ما اتفاق می افتد. او با استناد به مجموعه تحقیقات روان شناختی درباره این موضوعات، و همچنین با الهام از خرد فیلسوفانی مانند افلاطون، نیچه و تام ویتس، دین و سیاست را کالبد شکافی کرده؛ به روابط ما با پول، سرگرمی و اینترنت نگاه می کند، و نشان می دهد که چقدر یک چیز خوب مانند هوش مصنوعی می تواند تهدید کننده باشد.

خواندن اوضاع خیلی خراب است ، چه کمکی به شما می‌کند؟

با مطالعه کتاب اوضاع خیلی خراب است می‌توانید جهان را به شکل واقع‌گرایانه‌تری مشاهده کنید و از باورهایی که به شما می‌گویند باید برای به‌دست آوردن شادی ابدی تلاش کرد، خلاص شوید. این کتاب واقعیت‌های زندگی و روابط مدرن را با زبانی طنز و بدون رودبایستی بیان می‌کند که برای خوانندگان آگاه، لذت‌بخش است. علاوه‌بر آن می‌توانید با مطالعه این اثر، جواب سوالات مهم خود را پیدا کنید؛ سوالاتی مثل اینکه چرا بشر امروز، اضطراب‌های فراوانی را تجربه می‌کند.

به عقیده‌ی منسون رفتن به‌ دنبال شادی، ارزشی زهرآلود است که مدت‌هاست به فرهنگ ما معنا داده؛ ارزشی خودشکن و گمراه‌کننده. او معتقد است خوب زندگی ‌کردن به این معنی نیست که از رنج‌ها اجتناب کنید؛ بلکه یعنی برای هدف درست رنج بکشید.

درباره ی نویسنده کتاب اوضاع خیلی خراب است

مارک منسن (Mark Manson) یکی از مبارزانِ مثبت‌اندیشی است و برخلاف بسیاری از نویسندگان کتاب‌های موفقیت که انسان را به ندیدن حقایق و مثبت‌اندیشی بدون عمل دعوت می‌کنند، سعی می‌کند حقایق را بازگو کند. منسن در سال ۱۹۸۴ در تگزاس به دنیا آمد و در رشته روابط و تجارت بین‌الملل تحصیل کرد. کتاب های منسن جزو پرفروش‌ ترین‌های نیویورک‌ تایمز هستند. او بعد از نوشتن کتاب «هنر ظریف بی‌خیالی» به شهرت فراوانی در سطح جهان دست پیدا کرد و سریع توانست نظر مخاطبان را به قلم خود جلب کند. وی  با زبانی تند و انتقادی و در عین حال صمیمانه می‌نویسد و از زاویه‌ای متفاوت، به اتفاقات پیرامون می‌نگرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.